♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

حذف دلکو از سیستم جرقه‌زنی

همین ابتدا باید بگوییم که دلکو در اتومبیل‌های کاربراتوری استفاده می‌شود و در

خودروهای انژکتوری، خبری از این قطعه در سیستم جرقه‌زنی نیست. حتما تا به

اینجا متوجه شده‌اید که زمانبندی در سیستم جرقه‌زنی از اهمیت زیادی برخوردار است.

یعنی اگر زمانبندی مناسب برای جرقه‌زنی شمع‌ها وجود نداشته باشد عملکرد موتور

اتومبیل دچار اختلال جدی شده که از آثار آن می‌توان به لرزش خودرو، افزایش مصرف

سوخت و کاهش بازدهی موتور اشاره کرد. خب این زمانبندی هم وقتی دچار مشکل

می‌شود که دلکو وظیفه‌اش را به درستی انجام ندهد. خرابی دلکو و تنظیم نبودن آن

یک اتفاق معمول در اتومبیل‌های کاربراتوری است.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

در ضمن معمولا عملکرد دلکو در دور پایین موتور خوب است، اما وقتی دور موتور زیاد می‌شود،

قطع و وصل پلاتین دلکو با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد و همین موضوع می‌تواند باعث

کاهش میزان جرقه شود. کاهش جرقه هم ارمغانی به غیر از بد کار کردن موتور، ایجاد

لرزش در اتومبیل و افزایش مصرف سوخت ندارد. همین دلایل سبب شد طراحان اتومبیل

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش کارشناسی رنگ خودرو قم

تصمیم به حذف قطعه دلکو در سیستم جرقه‌زنی بگیرند.

اولین بار شرکت فورد موفق شد این قطعه را در اتومبیل‌هایش حذف کند.

در روش شرکت فورد، دلکو حذف و برای هر یک از سیلندرهای موتور یک کوئل قرار داده شد.

در این روش سنسورهای تعبیه شده‌اند که اطلاعات موقعیت میل‌لنگ و پیستون‌ها را به

مرکزی به نام ECU یا همان کامپیوتر اتومبیل می‌فرستند. این کامپیوتر هم فرمان انتقال

جریان برق و زدن جرقه را بر اساس همین اطلاعات به هر یک از کوئل‌ها می‌دهد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

حذف دلکو چه کمکی کرده است؟

یکی از ضعف‌های استفاده از دلکو این بود که توزیع جریان الکتریکی بین شمع‌ها

به میزان یکسان و در زمان مشخص صورت نمی‌گرفت و دلکو به سرعت از تنظیم

خارج می‌شد. اما حالا با حذف این قطعه و صدور فرمان قطع و وصل جریان الکتریکی

از سوی کامپیوتر اتومبیل، موتور خودرو کارکردی بهینه و منظم‌تری پیدا کرده است.

این یعنی مصرف سوخت هم کاهش یافته و هدر رفت انرژی کمتر شده است.

مثلا در سیستم‌های جرقه‌زنی با دلکو، برق رسیده به دلکو از طریق وایرها به شمع‌ها

منتقل می‌شود. اما نکته اینجاست که هم‌اندازه نبودن طول این وایرها به دلیل موقعیت

متفاوت دلکو با هر یک از شمع‌ها، باعث یکسان نبودن جرقه در سر هر یک از شمع‌ها می‌شود.

به هر حال یادتان باشد که استارت نخوردن خودرو، روشن شدن چراغ باتری یا دینام

و همچنین شنیدن صداهای غیر معمول از موتور می‌تواند جزو نشانه‌های خراب شدن

دلکو به حساب بیاید. پس بازدید و سرویس دوره‌ای این قطعه نباید فراموش شود.

چطور دلکو را تنظیم کنیم؟

همانطور که گفته شد، خارج شدن دلکو از تنظیم در خودروهای کاربراتوری یک اتفاق

معمول است. اگر قرار باشد برای هر بار تنظیم دلکو به تعمیرکاران مراجعه کنیم،

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش تشخیص رنگ خودرو شهرکرد

هم وقت‌مان حسابی تلف می‌شود و هم پول‌مان. برای همین بهتر است که قبل

از مراجعه به مکانیک، روش تنظیم ساده دلکو را خودمان انجام دهیم. برای این کار

ابتدا باید اتومبیل را روشن کنیم و بگذاریم که خودرو در حالت روشن باقی بماند.

اگر دلکو تنظیم نباشد، موتور اتومبیل دارای لرزش است و بد کار می‌کند و در ضمن

گازهای خروجی از اگزوز صاف نیست. قطعه دلکو دارای یک پیچ نگهدارنده است.

ابتدا این پیچ را شل می‌کنیم تا دلکو به راحتی حرکت کند. بعد دلکو را به یک سمت می‌چرخانیم.

دقت می‌کنیم که باید به سمتی بچرخانیم که دور موتور افزایش یابد و موتور راحت‌تر کار کند.

وقتی این کار را انجام دادیم، کم‌کم موتور اتومبیل شروع به ریپ زدن می‌کند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

حالا وقت آن رسیده که دلکو را به جهت عکس جهت اولیه بچرخانیم. چرخاندن را

تا وقتی ادامه می‌دهیم که ریپ زدن موتور متوقف شود. در این حالت متوجه می‌شویم

که هم موتور تپ تپ نمی‌کند و ریپ نمی‌زند و هم گازهای خروجی از اگزوز صاف است.

این صاف بودن گازهای خروجی اگزوز هم نشان دهنده عملکرد درست و خوب موتور است.

وقتی به این حالت رسیدیم، یعنی دلکو تنظیم شده است. قبل از محکم کردن دوباره پیچ

نگهدارنده دلکو، کمی گاز می‌دهیم تا دور موتور افزایش یابد. اگر موتور دوباره ریپ زد یا دچار

لرزش شد، باید دلکو را باز هم کمی بچرخانیم. سپس پیچ نگهدارنده را محکم می‌کنیم.

با انجام مواردی گه گفته شد به‌راحتی می‌توانید دلکو را تنظیم کنید.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش تشخیص رنگ خودرو تهران

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان