♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

ترمز خلأ

در این سیستم ترمز، در لوله‌های ترمز خلأ ایجاد شده و همین خلأ،

موجب حرکت لنت‌ها و در نهایت ایجاد اصطکاک و ترمز می‌شود. از این مدل غالبا

در قطارها استفاده می‌کنند.

ترمز مغناطیسی

در این مدل از قواعد الکترومغناطیس استفاده می‌شود. در واقع یک آهنربای همیشگی

وظیفه دارد تا میدان مغناطیسی مورد نیاز را ایجاد کند. در نهایت این‌که نیروی ترمز به

چرخ‌ها منتقل می‌شود. سایش و اصطکاک در این مدل وجود ندارد و در نتیجه عمر بالاتری

خواهد داشت. چون یک تکنولوژی جدید است، فعلا رایج نیست. عملکرد این مدل به شدت بالاست.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

ترمز الکتریکی

این مدل در خودروهای برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به سه نوع پلاگین،

بازیاب انرژی و مقاومتی یا رئوستاتیکی تقسیم می‌شود. در نوع پلاگین،

به محض استفاده از پدال، چرخش موتور برعکس شده و ترمزگیری صورت می‌گیرد.

در نوع دوم، به محض ترمز گرفتن، موتور الکتریکی وارد مد ژنراتوری شده و انرژی

جنبشی چرخ‌ها را گرفته و تبدیل و ذخیره می‌کند. در نوع سوم، از یک مقاومت متغیر در مدار ترمز استفاده می‌شود.

ای‌بی‌‌اس (ABS) و دیگر سیستم‌های کمکی ترمز چیست؟

وقتی ماشینی ترمز ناگهانی می‌کند، احتمال قفل شدن چرخ‌های آن بالاست.

در این صورت کنترل اتومبیل کار سختی خواهد بود و به اطراف کشیده خواهد شد.

سیستم‌های کنترلی و کمکی مانند ای‌بی‌‌اس شگل گرفته‌اند تا به صورت هوشمندانه،

احتمال قفل شدن چرخ‌ها را در ترمزگیری پیش‌بینی کرده و اجازه قفل شدن به آن‌ها ندهند.

بدین ترتیب که وقتی شما ترمز ناگهانی می‌کنید، ممکن است یک یا چند چرخ ماشین‌تان قفل شود.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش اجرای نانوسرامیک خودرو اصفهان

در این صورت ماشین سرخوردگی شدید خواهد داشت و از کنترل شما خارج خواهد شد.

این سیستم با تشخیص زودهنگام احتمال قفل شدگی، فشار روغن را از روی چرخی که

در آستانه قفل است، برداشته و در کمتر از ثانیه‌ای، دوباره این فشار را اعمال می‌کند.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

در این سیستم‌ها از یک پردازشگر الکترونیکی، یک حسگر برای هر چرخ، پمپ

الکترونیکی هیدرولیکی و مخزن تحت فشار هیدرولیکی استفاده می‌شود.

حسگرها مدام در حال آنالیز اطلاعات دریافتی هستند و در صورت خطر، از

طریق یک شیر سروو هیدرولیکی، فشار روغن را قطع و وصل می‌کنند.

در مدلی دیگر از ترمزهای کمکی، با ترمز دینامیک روبه‌رو هستیم که نیروهای وارد

شده به هر چرخ را به طور مستقل ارزیابی کرده و ترمز هر کدام را، به نسبت

این اطلاعات منحصر به فرد اعمال می‌کنند. شاید ترمز اعمال شده بر یک چرخ با چرخ دیگر متفاوت باشد.

ترمز دیسکی بهتر است یا کاسه‌ای؟

اگر در مشخصات فنی بیشتر خودروهای بازار دقت کنید، معمولا سامانه ترمز

را دیسکی یا کاسه‌ای ذکر می‌کنند. دیسکی یا کاسه‌ای بودن ترمزها، در

سیستم ترمز مربوط به هر چرخ اتفاق می‌افتد و آن‌ها را نمی‌توان مربوط به کل

سیستم ترمز دانست. یعنی بخشی که روی چرخ‌ها و بعد از فشردن پدال ترمز

ایجاد اصطکاک می‌کند، می‌تواند کاسه‌ای یا دیسکی باشد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

سیستم ترمز کاسه‌ای چطور کار می‌کند؟

همان مراحلی که به شکل کلی در مورد سیستم ترمز خودرو گفتیم در این

سیستم ترمز کاسه‌ای‌ هم تکرار می‌شود. فقط این‌که پیستون‌ها فشار خود

را به کفشک‌های ترمز منتقل کرده و آن‌ها را به کاسه چرخ نزدیک کرده و می‌چسباند.

در این صورت اصطکاک پیش آمده و سرعت کاسته می‌شود. ترمزهای کاسه‌ای،

یک کاسه ترمز فلزی را شامل می‌شوند که مجموعه ترمز هر چرخ را در اختیار دارند.

درون این کاسه ترمز، دو کفشک خمیده به سمت بیرون حرکت می‌کنند تا سرعت

چرخش کاسه ترمز را که همراه چرخ دوران دارد، کم کنند. بدین ترتیب که شما پدال

را فشار داده و روغن موتور موجود در پیستون‌های اصلی و فرعی، جابه‌جا شده و

فشار بر کفشک‌های ترمز وارد می‌شود. این کفشک‌ها فلزی بوده و روی‌شان لنت

ترمز را چسبانده یا پرچ می‌شوند.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش اجرای نانو سرامیک خودرو

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

برای این‌که لنت ترمز مقاومت خوبی برابر گرمای ایجاد شده ناشی از ترمز داشته باشد،

آن‌ها را غالباً از فایبرگلاس یا مواد نیمه‌فلزی می‌سازند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند.

سابق بر این از آزبست به این منظور استفاده می‌شد. این ترمزها بر اساس نحوه قرار گرفتن

کفشک‌ها در کاسه، دست‌کم چهار نوع مختلف دارند.

شیوه کار در ترمز دیسکی چگونه است؟

در این مدل، سیستم ترمز وارد عمل شده و پیستون‌ها فشار خود را به لنت‌های

ترمز آورده و لنت‌ها هم به دیسک ترمز می‌چسبند و ترمزگیری می‌شود. در این مدل

به جای کاسه، از یک دیسک چرخان استفاده می‌شود و به جای کفشک‌های خمیده هم،

از یک جفت کفشک صاف به نام لنت ترمز سود برده می‌شود. این لنت‌ها دو طرف

دیسک جا خوش کرده و از پشت به یک سیلندر و پیستون هم وصل می‌شوند

تا وارد عمل شوند. وقتی پدال ترمز را فشار می‌دهید، روغن توسط نیروی هیدرولیکی

از یک کانال فلزی به سیلندر چرخ رسیده و پیستون را به سمت بیرون فشرده می‌کند.

در نتیجه لنت‌ها به دیسک چسبیده و ترمزگیری صورت می‌گیرد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

سیستم ترمز از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

هر سامانه و سیستم ترمزی، از قطعه‌ها و بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شد

که با کنار هم قرار گرفتن، مأموریت کاهش سرعت یا توقف اتومبیل را عهده‌دار می‌شوند.

در یک تقسیم‌بندی اولیه و ساده، باید سیستم ترمز هر ماشینی را، شامل این دو بخش اصلی بدانیم:

∗ سیلندر اصلی (پمپ زیر پدال ترمز)

∗ مکانیسم‌های مربوط به ترمز دیسکی یا کاسه‌ای در چرخ‌ها

به صورت جزئی و ریز هم باید اشاره کرد که بخش‌های موجود در سیستم ترمز خودرو عبارتند از:

  • پدال ترمز
  • بوستر ترمز
  • سیلندر اصلی ترمز و پیستون درون آن و یک میله فشاری پشتپیستون
  • مخزن
  • لوله‌ها و شلنگ‌های رابط
  • سیلندر چرخ
  • لنت ترمز
  • دیسک
  • تشتکی‌های عقب و جلو
  • فنر برگردان پیستون
  • سوپاپ کنترل فشار
  • مجاری روی سیلندر
  • پیچ هواگیری سیلندر چرخ‌ها
  • کاسه چرخ در ترمزهای کاسه‌ای
  • ترمز دستی
  • کابل ترمز دستی
  • کلید چراغ ترمز
  • چراغ اخطار ترمز
  • شیر اندازه‌گیر
  • کفشک‌های ترمز برای مدل کاسه‌ای
  • فنر نگهدارنده کفشک
  • پین نگهدارنده کفشک
  • واشر پین نگهدارنده کفشک
  • پیچ سیلندر ترمز کوتاه
  • پیچ سیلندر ترمز بلند
  • پیچ هواگیری سیلندر ترمز چرخ عقب
  • پیچ هواگیری سیلندر ترمز چرخ جلو
  • پیچ دیسک چرخ جلو
  • پیچ هواگیری شیلنگ ترمز چرخ جلو
  • پبچ ریگلاژ هیدرولیک
  • پیچ سیلندر ترمز عقب
  • اشپیل لنت جلو
  • خار شیلنگ ترمز
  • خار ناخنی لنت جلو (کفشک)
  • فنر پدال کلاچ
  • لاستیک‌های زیر مخزن روغن ترمز و مخزن روغن ترمز
  • لاستیک پدال کلاچ ترمز
  • شیلنگ بوستر ترمز انرژکتور
  • شیلنگ L شکل منبع تشدید
  • شیلنگ بوستر ترمز ABS
کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش ترکیب رنگ خودرو

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان