شناخت خمیر کلی بار

شناخت خمیر کلی بار

شناخت خمیر کلی بار

در زمان قدیم برای از بین بردن لکه های بدنه خودرو و همچنین مواردی که به سختی از روی رنگ خودرو پاک می شوند، از روغن گریس استفاده می شد و البته استفاده از آن منجر به پاک شدن کامل لکه از روی سطح و بدنه خودرو نمی شد.مانند هر چیز دیگری، دردنیای خودروها نیز زمان و تکنولوژی روند انجام کارها را بهبود می بخشد. امروزه علاقمندان به این حوزه و همچنین دیتیلینگ کاران حرفه ای از خمیر کلی بار برای حذف لکه های سر سخت، از بین بردن جرم‌ها و زیرسازی پولیش استفاده می کنند.آرین تست

تاریخچه خمیر کلی بار

تاریخچه خمیر کلی بار

انواع خمیر کلی باری که امروزه مصرف می‌شود؛ در واقع سال 1980 توسط دانشمند ژاپنی به نام تادو کودیت برای اولین بار تولید شد. این محصول به صورت اختصاصی در شرکت های خودروسازی وظیفه ی تمیز کردن بدنه های ماشین را بر عهده داشت. این محصول فقط در ژاپن و کره مورد استفاده قرار می‌گرفت تا توسط شرکت آمریکایی اوتو واکس کشف شد. مدیر عامل شرکت اوتو واکس با دانشمند ژاپنی شروع به همکاری کردند تا در سال 1990 خمیر کلی بار با برند اوتو واکس وارد بازار جهانی شد.
این نوع خمیر تا سال 2014 مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما پس از آن، انواع بیشتری از خمیر کلی بار وارد بازار جهانی شد.

یکی از این محصولات که توجه زیادی به خودش جلب کرد دستکش کلی بود. برخی دیتیلینگ ‌کاران، دستکش کلی را به سایر مدل‌های دیگر آن ترجیح می‌دهند؛ چرا که به راحتی وارد دست می شود و سطح بیشتری از بدنه ی خودرو را پوشش می دهد.آرین تست

خمیر کلی بار چیست ؟

خمیر کلی بار چیست ؟

کلی بار یک ترکیب از رزین است که دیتیلینگ کاران از آن برای پاک کردن سطوح مختلف خودرو (رنگ بدنه، کاور بدنه، شیشه، فایبرگلاس، فلزات و غیره) از انواع جرم‌ها و آلودگی‌ها استفاده می کنند. اگر از خمیر کلی بار به درستی استفاده شود، 100% بی خطر و بدون سایش می‌باشد. مواد تشکیل دهنده خمیر کلی یا مصنوعی هستند یا طبیعی، که البته این روزها بیشتر از نوع مصنوعی آن استفاده می‌شود. از آن جایی که خمیر کلی بار انعطاف ‌پذیر می‌باشد، می‌توان آن را به راحتی به شکل‌های متفاوت تغییر داد و آن را بر روی قسمت های مختلف خودرو استفاده کرد.

کارشناسی رنگ خودرو :  آشنایی با بهترین موتور خودروهای ایرانی

خمیر کلی بار برای از بین بردن گرد و غبار، لکه ها و همچنین آلاینده های گوناگون از روی بدنه خودرو طراحی شده است. یکی از معمول ترین گرد و غبارهایی که به آرامی رنگ خودروی شما را از بین می‌برد، گرده رینگ، ترمز و آلاینده‌های صنعتی و شیمیایی می‌باشد. این نوع آلاینده‌ها می‌توانند به رنگ، شیشه و همچنین فلز نفوذ کرده و حتی پس از چندین بار شست‌شوی ماشین نیز باعث خراب شدن رنگ آن گردد.
زمانی که خمیر کلی را بر سطح ماشین خود قرار می دهید، این خمیر تمام ذرات خارجی ‌ای که بر روی سطوح قرار دارد را به خود گرفته و بدنه ماشین را از هرگونه لک و گرد و غبار تمیز می نماید.

قبل از استفاده از خمیر کلی باید از اسپری روان‌ ساز (Lubricant) یا تمیزکننده سریع (Quick Detailer) استفاده نمایید تا حرکت خمیر کلی روان ‌تر شده و خود موجب ایجاد خط و خش نگردد.آرین تست

روش استفاده از خمیر کلی بار

روش استفاده از خمیر کلی بار

ابتدا خودرو خود را کامل بشویید.

قسمت کوچکی از خودرو را با استفاده از آب و کف مرطوب کنید.

خمیر را به آرامی بر روی سطح خودرو بکشید. در ابتدا ممکن است اصطکاکی بین سطح و خمیر به وجود آید. این بدان معنی است که ناخالصی بر روی سطح قرار داشته است. اگر خمیر بر روی سطح سر بخورد یعنی هیچ گونه الودگی بر روی بدنه وجود نداشته است.

سطح را با استفاده از یک دستمال مایکروفایبر تمیز و پاک نمایید.

این کار را تا جایی ادامه دهید که تمام خودرو را با خمیر کلی تمیز کنید.

خمیر کلی خودرو را در اب و در جای در بسته قرار دهید تا قابل استفاده چند باره نیز باشد.آرین تست

انواع خمیر کلی بار خودرو

انواع خمیر کلی بار خودرو

انواع خمیر کلی را می‌توان به سه دسته تقسیم ‌بندی کرد :
خمیر کلی نرم : این نوع برای از بین بردن و برداشتن ناخالصی‌هایی است که بسیار سطحی بوده و معمولا برای خودروهایی استفاده می‌شوند که در وضعیت خوبی از آن‌ها نگهداری شده است.
خمیر کلی متوسط : این نوع از خمیر کلی برای استفاده یک یا دو بار در سال مناسب می‌باشد و برای از بین بردن آلودگی بر روی بدنه خودرو کاربرد دارد.
خمیر کلی زبر: برای از بین بردن ناخالصی‌های زیاد به کار می‌رود. اما باید در هنگام استفاده نهایت دقت و حوصله را به کار ببرید. به طور معمول از این نوع برای از بین بردن فضولات پرندگان ، ذرات پاشیده شده رنگ ، سیمان ، قیر و صمغ درختان استفاده می‌شود. آرین تست

نکات نگهداری از خمیر کلی بار

نکات نگهداری از خمیر کلی بار

حتما باید خمیر کلی در آب نگهداری کنید.
خمیر کلی را بر روی سطح خشک نکشید.
خمیر کلی خودرو را در دمای زیر ۲۰ و بالای ۹۰ درجه سانتی‌گراد قرار ندهید.
بهتر است در هنکام استفاده از خمیر کلی به دور از نور مستقیم خورشید عملیات را انجام دهید.
تا زمانیکه این خمیر تمام شود قابل استفاده است.
قبل از اجرای نانو سرامیک ، واکس و پولیش بر روی بدنه خودرو بهتر است که از خمیر کلی برای از بین بردن ناخالصی‌ها استفاده نمایید.
هنگام استفاده از این محصول حتما در نظر داشته باشید که سطح باید مرطوب باشد. مرطوب بودن سطح می‌تواند از طریق استفاده از آب انجام شود.
اگر در هنگام استفاده از این محصول خمیر به زمین افتاد به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید. زیرا سنگریزه و خاکی که بر روی زمین قرار دارد را به خود جذب می‌کند و با استفاده از آن بر روی خودرو باعث می‌شود که خط بر روی بدنه ایجاد شود.آرین تست

کارشناسی رنگ خودرو :  با انواع سیستم تعلیق خودرو آشنا شوید

جمع بندی

جمع بندی

استفاده از خمیر کلی خودرو در شغل دیتیلینگ خودرو بسیار مهم است. بهره گیری از تجهیزات و مواد مصرفی تخصصی باعث افزایش کیفیت و بهبود روند کار خواهد شد.
در صورت علاقه به انجام این موارد پیشنهاد ما شرکت در کلاس های آموزشی دیتیلینگ خودروآرین تست می باشد. شما می توانید با شرکت در دوره دیتیلینگ علاوه بر آموزش واکس و پولیش و نانو سرامیک خودرو به فنون پردرآمد دیگری همچون لیسه کشی ، قلم گیری ، ترمیم و رفع آفتاب سوختگی رنگ بدنه خودرو ، ترمیم ماتی چراغ های خودرو ، ترمیم سنگ خوردگی کاپوت تسلط پیدا کنید.آرین تست
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان