♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
دینام چه کارکردی در اتومبیل دارد؟
اگر قرار باشد در یک جمله این کارکرد را بیان کنیم باید بگوییم دینام وظیفه تأمین و
تولید برق مورد نیاز اتومبیل را در زمان روشن بودن خودرو برعهده دارد. در حقیقت
اگر دینام وجود نداشته باشد برق باتری به سرعت خالی میشود.
کار دینام این است که انرژی مکانیکی را تبدیل به انرژی الکتریکی کند و جریان تولیدی
را که یک جریان مستقیم است به باتری بفرستد تا برق مورد نیاز قسمتهای مختلف
اتومبیل تأمین شود. در ضمن دینام همزمان کار شارژ مجدد باتری را هم انجام میدهد.
خب مسلم است که اگر دینام خراب شود و درست کار نکند، باتری فقط در زمان محدودی
میتواند برق مورد نیاز اتومبیل را تأمین کند و خودرو شما متوقف خواهد شد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
باتری چه کمکی به خودرو میکند؟
زمانی که اتومبیل خاموش است و شما میخواهید استارت بزنید به برق نیاز دارید.
خب وقتی اتومبیل روشن نیست، خبری از دینام هم نخواهد بود که برق تولید کند.
اینجاست که باتری و برق ذخیره شده در آن به کمک شما میآید تا اتومبیل را استارت بزنید.
همچنین تأمین برق مورد نیاز شما برای استفاده از سیستم صوتی اتومبیل یا چراغها
در زمان خاموش بودن خودرو برعهده باتری است، اما یادتان باشد که این زمان زیاد
نمیتواند باشد و برق ذخیره شده در باتری محدود است.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
تفاوت دینام و آلترناتور
امروزه در اتومبیلهای جدید از آلترناتور به جای دینام استفاده میشود که اصطلاحا
به آن دینام آلترناتور میگویند. در تشریح تفاوت دینام و آلترناتور باید به نقطه ضعف
دینامهای قدیم اشاره کرد. دینامهای قدیمی در دورهای پایین موتور نمیتوانستند
جریان برق کافی برای اتومبیل تولید کنند. از آنجایی که اتومبیلها در شهرهای بزرگ
معمولا در ترافیک گیر میکنند و دور موتور هم در این مواقع بسیار پایین است، به
همین دلیل خودروها دچار کمبود برق میشوند. در حقیقت دینامهای قدیمی نمیتوانستند
در ترافیک و راهبندان، باتری را به خوبی شارژ کنند. این مشکل را اتومبیلسازان در
دینامهای الترناتور حل کردهاند. ما در ادامه درباره قطعات و مشخصات دینامهای آلترناتور صحبت خواهیم کرد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
دینام از چه اجزایی تشکیل شده است؟
کار دینام بر اساس قوانین فیزیک به این شکل است که با استفاده از قوای مغناطیسی،
جریان القایی تولید میکند. یک دینام به شکل ساده از ۷ بخش اصلی تشکیل شده
است که هر یک نقشی را در تولید برق مورد نیاز اتومبیل ایفا میکنند. اجزای تشکیل دهنده دینام عبارتند از:
۱-پوسته دینام
۲-استاتور (همان سیمپیچهای ثابت)
۳-روتور (همان سیمپیچهای متحرک)
۴-دیود (همان یکسوکنندههای ولتاژ)
۵-آفتامات (همان رگلاتور)
۶-زغالها و جازغالی
۷-پولی و پره خنککننده
۷-قرقره و بلبرینگ
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
-
پوسته دینام چیست؟
پوسته در حقیقت دو قطعه آلومینیومی است که تمام اجزای دینام به غیر از قرقره
داخل آن قرار میگیرند. معمولا دو بلبرینگ روی این پوستهها قرار دارند تا محور روتور
به راحتی بتواند در داخل دینام بچرخد. کار قرقره هم انتقال نیروی مکانیکی و چرخاندن
محور روتور دینام است. اما شاید یک سوال این باشد که چرا این پوسته را از جنس
آلومینیوم میسازند؟ آلومینیوم این خاصیت را میان فلزات دارد که حرارت را به سرعت
منتقل میکند و به همین دلیل حرارت دینام هنگام کار کردن بیش از حد زیاد نمیشود.
-
استاتور چیست؟
جریان برق در همین استاتور که شامل یک مجموعه سیمپیچ و هسته است به وجود میآید.
قرار گرفتن سیمپیچهای ثابت استاتور در میدان مغناطیسی ایجاد شده به وسیله روتور
چرخان باعث میشود که الکترون در سیمپیچهای استاتور به حرکت درآیند و در نهایت
جریان برق تولید شود. هسته استاتور یک بدنه فلزی شیاردار است که در حقیقت به
وسیله تعدادی حلقه آهنی به وجود آمدهاند. این حلقهها با پرچ یا خار مخصوص به هم
متصل شدهاند که البته به آنها بالشتک دینام هم میگویند. سیمپیچها هم داخل این
شیارهای هسته پیچیده شدهاند. بین سیمپیچها و بدنه یا همان هسته استاتور اتصالی
وجود ندارد و به وسیله عایق از هم جدا شدهاند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
همانطور که گفته شد، تعداد سیمپیچهای استاتور هم یکی نیست و از یک مجموعه
که شامل چندین حلقه سیمپیچ است تشکیل شده است. این سیمپیچها در نقاطی
به هم متصل میشوند که در حقیقت خروجی برق از استاتور هستند. معمولا ما سه
سر سیم خروجی از استاتور داریم که اصطلاحا به آن استاتور سه فاز میگویند. در ضمن
جریان الکتریکی تولید شده در استاتور، متناوب است و علتش این است که این جریان
الکتریکی در خروجیهای استاتور، اختلاف فاز دارند. یادتان باشد که یکی از تفاوتهای
دینامها با یکدیگر در همین تعداد سیمپیچها، قطر و جنس آنها و تعداد دورهایشان در استاتور است.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
-
روتور چیست؟
بخش محرک و چرخان داخل دینام را روتور یا آرمیچر میگویند که در حقیقت کارش ایجاد
میدان یا همان قوای مغناطیسی برای استاتور است. روتور باید بچرخد و به همین دلیل
یک محور یا میله آهنی دارد که به قرقره دینام متصل بوده و به کمک نیروی مکانیکی
موتور میچرخد. روی این شفت یا محور آهنی هم یک پوسته یا هسته چند تیکه
وجود دارد که به شکل V در کنار هم قرار گرفتهاند. برخلاف استاتور، رتور دارای یک
دسته سیمپیچ است که دور محور یا شفت و البته روی یک قاب پلاستیکی پیچیده شدهاند.
دو سر این سیمپیچ هم از پوسته روتور بیرون آمده و به حلقههای مسی به نام کلکتور
متصل میشود. برای ایجاد میدان مغناطیسی نیاز به جریان برق در سیمپیچ دور شفت
روتور داریم که این برق از باتری اتومبیل گرفته میشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718