♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

موتور درون‌سوز

موتور چهارزمانه (موتور اتو)
۱. مکش
۲. تراکم
۳. احتراق
۴. تخلیه

موتورهای درون‌سوز یا موتورهای احتراق داخلی

 به موتور‌هایی گفته می‌شود که در آن‌ها آمیخته ای از سوخت و اکسیدکننده

(معمولا هوا یا اکسیژن) در درون محفظه ای بسته‌ای به نام محفظه احتراق واکنش

داده و آتش می‌گیرند. بر اثر احتراق گازهای داغ با دما و فشار بالا حاصل می‌شوند

و بر اثر انبساط این گازها، پیستون موتور را به حرکت در آورده و کار انجام می‌دهند.

 هرچند غالباً منظور از به‌کار بردن اصطلاح موتورهای درون‌سوز، موتورهای معمول

در خودروها می‌باشند، با این حال موتورهای موشک و انواع موتورهای جت نیز در

تعریف موتورهای درون‌سوز جای دارند.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

موتور درون‌سوز، یک وسیلهٔ گردنده است که در خودروها، هواگردها، قایق موتوری، 

موتورسیکلتها و صنایع کاربرد دارد. بدون بهره‌گیری از موتورهای درون‌سوز، اختراع و

ساخت هواپیماها ممکن نبود. تا پیش از پرواز نخستین هواپیمای جت در سال ۱۹۳۹،

نیروی محرکه تمام هواپیماها در واقع توسط موتورهای درون‌سوز تأمین می‌شد.

نخستین موتور درون‌سوز چهارزمانه توسط نیکلاس اوت اوتو، مخترع آلمانی ویلیام وگنر

و در سال ۱۸۷۶ ساخته‌شد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

انواع

موتور درون‌سوز اتو

فناوری‌های استفاده شده در پیشرانه اتومبیل‌ها در طول تاریخ صنعت

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش تشخیص رنگ خودرو بیرجند

خودروسازی دچار تغییرات فراوانی شده‌است اما یکی از سیستم‌های

ماندگار در این صنعت موتورهای احتراق داخلی یا درون‌سوز بوده‌است.

با گذشت زمان و حتی تولید موتورهای احتراق خارجی، هنوز می‌توان خودروهای

درون سوزی را دید که به صورت انبوه در حال تولید هستند. پدر تمام موتورهای

احتراق داخلی را می‌توان نیکلاس اوت اتو دانست که در سال ۱۸۷۶ اولین نمونه

از موتورهای احتراق داخلی را اختراع کرد. بر اساس گفته این مهندس آلمانی،

مکانیزم این موتور درون سوز از روی دستگاه بخار جیمز وات الهام گرفته شده بود.

پیشرانه طراحی شده توسط اوت اتو قادر بود چهار مرحله مکش، تراکم، انفجار و

تخلیه را به صورت مداوم انجام دهد. البته آن زمان موتورهای احتراق داخلی هنوز

مناسب خودروها نبودند، زیرا با افزایش میزان سوخت فرم احتراق‌ها به انفجار

تغییر می‌کرد و خیلی سریع موتور دچار سوختگی می‌شد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

سال‌ها بعد جوزف دی اقدام به ساخت موتور درون سوز دو مرحله‌ای کرد و

این موتور توانست مشکل اشتعال پیشرانه چهار مرحله‌ای اتو را برطرف کند.

موتور دو زمانه به شکل رفت و برگشت عمل می‌کرد . در موتور طراحی شده

توسط جوزف دی، مراحل انفجار، دم و بازدم به عنوان یک مرحله و ترکیب تخلیه

و تراکم به‌عنوان مرحله بعدی صورت می‌گرفت. این موضوع باعث می‌شد انفجار

صورت گرفته جدا از فرایند تخلیه انجام شود و احتراق گسترش پیدا نکند.

موتور چهارزمانه:

این موتورها برای هر انفجار (مرحلهٔ تبدیل انرژی سوخت به انرژی مکانیکی) بایستی

چهار مرحلهٔ مکش، تراکم، انفجار و تخلیه را انجام دهند. هر مرحله در این موتور ها

نیم دور یا ۱۸۰ درجه است، بنابراین یک سیکل کامل در موتورهای چهار زمانه دو دور یا ۷۲۰ درجه است.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

موتورهای دوزمانه:

این موتورها در هر دور چرخش دارای یک انفجار هستند. این کار با ترکیب کردن

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش بازیابی رنگ خودرو گیلان

مراحل انفجار و دم و بازدم به‌عنوان یک مرحله و ترکیب تخلیه و تراکم به‌عنوان مرحلهٔ بعدی صورت می‌گیرد.

اجزای یک موتور درون‌سوزچهار.زمانه
E- میل بادامک اگزوز
I- میل بادامک ورودی
S- شمع
V- سوپاپ
P- پیستون
R- شاتون
C- میل‌لنگ
W- مسیرهای عبور آب برای خنک‌کاری

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

موتور درون‌سوز دیزل

موتور دیزل گونه‌ای موتور درون‌سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد

حرکت استفاده می‌شود. فرق اصلی آن با موتور اتو ایجاد احتراق در اثر تراکم است.

یعنی انفجار بر اثر تراکم سوخت و هوا بدون نیاز به جرقه زنی می‌باشد (سیستم احتراق داخلی دیزل).

موتورهای دیزلی به‌طور کلی راندمان سوخت بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی دارند.

موتورهای دیزل اتومبیل‌های مسافربری بهره وری انرژی به‌طور معمول 30٪می باشد و

تا  41٪ می‌رسد و موتورهای بنزینی   بیشتر به‌طور معمول 20٪می باشد وتا 37.3٪،میرسد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

موتور درون‌سوز وانکل

موتور دورانی که مخترع آن فلیکس وانکل بود، گاهی موتور وانکل یا موتور دورانی

وانکل نامیده می‌شود. اجزای اصلی آن روتور، محفظه روتور، محور خروجی، شمع جرقه زنی،

قطعات آبندی می‌باشد. در موتور وانکل مانند موتورهای بنزینی چهار زمانه مخلوط هوا و

بنزین وارد محفظهٔ بزرگی از موتور می‌شود سپس با کم شدن حجم آن مخلوط هوا و بنزین

تحت فشار قرار گرفته و با ایجاد جرقه به وسیله شمع انفجار حاصل می‌شود، مولکول‌های

گاز در اثر احتراق منبسط می‌گردند و فشار محفظهٔ تراکم به شدّت بالا می‌رود و نیروی

حاصل از آن به روتور اعمال شده و به علّت اختلاف مرکز دوران بین روتور و میل لنگ نیروی

چرخشی در روتور ایجاد می‌گردد. این نیروی چرخشی به بادامک محور لنگ که در داخل

روتور قرار دارد، وارد شده و به فلایویل و سیستم انتقال قدرت می‌رسد.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش ترکیب رنگ خودرو

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان