اموزش بازیابی رنگ خودرو تهران
♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
کلاچ چیست و چه وظایفی دارد؟
کلاچ (Clutch) قطعه رابط موتور و گیربکس است. این قطعه امکان برقراری اتصال بین موتور
و گیربکس و قطع این اتصال را در مواقع مختلف ایجاد میکند. کارایی اصلی این وسیله
مکانیکی انتقال نیرو است و کنترل این انتقال. به این معنا که به وسیله کلاچ انتقال نیرو
و توقف یا شروع حرکت کنترل میشود. بنابراین کلاچ همزمان میزان انتقال نیرو و زمان آن
را نیز تنظیم میکند. در واقع کلاچ ضمن انتقال حرکت از یک شفت به شفت دیگر، انتقال
نیرو را مدیریت مینماید. بر این اساس میتوان وظایف کلاچ را به شرح زیر تقسیمبندی کرد:
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
– تعویض دنده
– قطع ارتباط موتور با گیربکس یا خلاص کردن خودرو
– وصل کردن موتور و گیربکس و برقراری امکان انتقال نیرو بین آنها
بنابراین کلاچ را میتوان یکی از اجزای اصلی سیستم انتقال نیرو دانست که در یک مسیر
مشخص و روندی منظم، نیروی چرخشی را از میل لنگ دریافت کرده و به سمت چرخها
هدایت میکنند. اما چرا در خودرو نیاز به کنترل و قطع و وصل این نیرو است و این وظیفه
را برای کلاچ تعریف کردهاند؟ دلایل این پرسش عبارتند از:
– کنترل سرعت حرکت محورهای خودرو در شرایط رانندگی مختلف
– امکان تعویض دندهها به راحتی بدون نیاز به خاموش شدن موتور و متوقف شدن روند تولید نیرو
– قطع سریع ارتباط سیستم انتقال نیرو با موتور، در شروع حرکت برای کاهش بار روی آن و تامین زمان لازم جهت بالا رفتن گشتاور
به این معنا که گشتاور موتور در شروع حرکت، صفر است. برای تامین نیروی لازم
جهت به حرکت درآمدن خودرو نیاز است که این گشتاور تا حد مشخصی بالا برود.
اما در صورت تداوم ارتباط موتور با سیستم انتقال قدرت و بقای بار این سیستم
روی موتور، گشتاور با سرعت لازم بالا نمیرود. لذا برای بالا رفتن این گشتاور
نیاز است تا ارتباط موتور با چرخها به صورت موقت و کوتاه قطع شود. همچنین
هنگام تعویض دندهها، در صورت ادامه انتقال نیروی چرخشی موتور به گیربکس،
جا رفتن چرخدندهها با مشکل مواجه شده و به خوبی صورت نمیگیرد. در واقع
انتقال نیرو باید متوقف شده و چرخ دندهها از حرکت بایستند تا تعویض دنده به
نرمی و راحتی انجام شود. بنابراین انتقال نیروی موتور به گیربکس نیاز به مدیریت
منظم و مستمر دارد که این مدیریت را راننده با واسطه کلاچ انجام میدهد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
ساختار کلاچ و اجزای آن
کلاچ در واقع اولین بخش از سیستم انتقال قدرت است. این بخش که نیروی چرخشی
میللنگ را دریافت و به گیربکس منتقل میکند خود از اجزای مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:
پوشش و کاور سیستم کلاچ
پوشش کلاچ که روی صفحه فشار قرار میگیرد دیسک اصطکاک را با فشار
به فلایول متصل کرده و به کمک صفحه فشار مانع از حرکت عرضی و لغزش آن روی فلایویل میشود.
فلایویل یا چرخ طیار
این قطعه که به شکل یک دیسک فلزی بزرگ است، حرکت چرخشی میللنگ
را به گیربکس منتقل میکند. در واقع فلایویل محل اتصال سیستم کلاچ به موتور است و بین این دو سیستم قرار میگیرد.
صفحه فشار
این قطعه که مانند دیسک اصطکاک و فلایویل شکلی دیسک مانند دارد فشار لازم
را بر صفحه اصطکاک وارد کرده تا تماس آن با چرخ طیار کامل باشد. این تماس در فشار،
لازمه عدم لغزش دیسک روی چرخ طیار هنگام انتقال دوران است.
دیسک اصطکاک
صفحه کلاچ یا دیسک کلاچ اصلیترین قطعه این سیستم محسوب میشود که
مستقیم روی چرخ طیار نصب میگردد. این قطعه دایرهای شکل که با لنت مخصوص
به خود به منظور جلوگیری از ایجاد اصطکاک بین آن و فلایویل پوشیده شده است،
در مرکز خود یک صفحه ارتعاشگیر دارد. لنت پوشاننده دیسک کلاچ را کفشک نیز
مینامند.درون صفحه ارتعاشگیر دیسک کلاچ تعدادی فنر پیچشی کار گذاشته شده
است که ضربات ناشی از انتقال ناگهانی حرکت چرخشی موتور را دفع میکنند.
این عمل موجب کاهش تکان خودرو و شوک ناگهانی آن هنگام تعویض دنده یا آغاز
حرکت میشود. دیسک اصطکاک بخش دیگری به نام توپی دارد که نیروی محرکه
موتور را به وسیله آن محور یا شافت گیربکس منتقل میکند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
فنر دیافراگمی یا فنر خورشیدی
فنر دیافراگمی که به شکل دایره طراحی میشود در مرکز خود از تعدادی زبانه
تشکیل شده است که با اعمال فشار روی آنها به سمت مخالف نیرو وارد میکنند.
فنر دیافراگمی بین صفحه فشار و پوشش کلاچ نصب میشود و در مواقع لازم برای
قطع انتقال نیرو، فشار وارده از این قطعه روی صفحه کلاج را کم کرده و امکان
لغزش صفحه روی فلایویل را افزایش میدهد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – -۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.