اموزش تشخیص رنگ خودرو قشم
♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
یاتاقان رها کننده
از این قطعه برای اعمال فشار روی زبانههای فنر دیافراگمی استفاده میؤود.
این بخش که با پدال کلاچ در ارتباط اشت با فشردن پدال گاز وارد عمل شده
و بر فنر نیرو وارد میکند. این قطعه از دو قسمت پوسته و بلبرینگ تشکیل میشود.
پدال کلاچ
درون کابین و زیر پای راننده قرار دارد و از طریق مکانیزم کابلی یا هیدرولیکی با یاتاقان رها کننده در ارتباط است.
البته قطعات دیگری نیز در این سیستم وجود دارند. مانند محور ورودی به جعبه دنده، انگشتی،
پوشش متصل به چرخ طیار ، دوشاخ آزاد کننده و عملگر پدال کلاچ که در درجه پایینتری از اهمیت قرار دارند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
نحوه عملکرد کلاچ
اساس کار کلاچ بر تماس صفحه اصطکاک با فلایویل و قطع این تماس است.
به این ترتیب که در زمان برقراری این تماس، فشار وارد بر صفحه اصطکاکی چرخش
فلایویل را به آن منتقل کرده و آن را میچرخاند. این صفحه نیز نیروی دریافتی را به
گیربکس میرساند. اما در زمان قطع فشار موجود روی صفحه کلاچ، اصطکاک حاصل
از آن که موجب انتقال نیروی محرکه موتور به صفحه میشود کاهش یافته و صفحه
روی فلایویل میلغزد. انتقال نیرو از طریق صفحه کلاچ، به کمک شفت ورودی گیربکس
انجام میشود. کاهش فشار روی صفحه کلاچ نیز از طریق فنر دیافراگمی صورت میگیرد.
به این ترتیب که این فنر بین صفحه فشار و صفحه کلاچ قرار دارد. با فشردن فنر زبانههای
آن به سمت صفحه فشار میروند و آن را از صفحه اصطکاکی دور میکنند. در این صورت
فشار روی این صفحه کاسته میشود. اما فشار وارده بر فنر خورشیدی نیز به کمک
سیستم هیدرولیکی یا مکانیکی پدال کلاچ کنترل میشود. به این ترتیب که، با فشردن.
پدال گاز توسط راننده، عملگر پدال نیروی پای راننده را به دوشاخ منتقل میکند و
دوشاخ را از یاتاقان آزاد کننده جدا مینماید. با حرکت دوشاخ، یاتاقان از فنر دیافراگمی
جدا شده و فنر نیز تغییر حالت لازم را میدهد. بنابراین برای کلاچ سه حالت عملکردی قابل تعریف است:
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
۱. فعال بودن کلاچ
در این زمان پدال کلاچ درگیر است و کلاچ از دور انتقال قدرت خارج میشود. طی این فرایند قطع ارتباط، نیروی محرکه موتور به گیربکس ارسال نمیشود و با بیحرکت شدن چرخدندههای آن تعویض دنده به راحتی و نرمی انجام میشود.
۲. آزاد بودن کلاچ
در زمانی که کلاچ تحت فشار است و نیروی چرخشی را منتقل میکند. در این حالت پدال کلاچ رها شده و قوای محرکه موتور با اصطکاک صفحه کلاچ از فلایویل به آن منتقل و از طریق شفت ورودی به گیربکس ارسال میشود.
۳. نیم کلاچ
در حالتی که صفحه اصطکاکی در حالت نیمه آزاد بین صفحه فشاری و فلایول قرار میگیرد. در این حالت نیروی گشتاور انتقالی از طریق سیستم انتقال قدرت به چرخها برابر با نیروی جاذبه زمین بوده و بنابراین همزمان با روشن بودن موتور، چرخها نیز حرکت نمیکنند. حالت نیمکلاچ که حاصل فشردن پدال کلاچ تا نیمه است، میتواند مانند یک ترمز موقت در شیبها عمل کند.
فنرهای موجود در صفحه ارتعاشگیر مرکز صفحه کلاچ نیز وظیفه دفع تکان و ضربه ناگهانی انتقال قوای محرکه موتور به صفحه را دارند. در صورت نبود آنها انتقال نیرو با همان ضربه به گیربکس منتقل شده و با هر تعویض دنده خودرو دچار شوک میشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
انواع کلاچ
کلاچها نیز مانند بسیاری دیگر سیستمهای خودرو انواع مختلفی دارند. این انواع برای خودروهای مختلف نیازمند به قدرت بیشتر یا کمتر کلاچ یا انواع گیربکس طراحی شدهاند. کلاچهای مختلف عبارتند از:
کلاچ بدون لغزش
این کلاچ که رایجترین انواع کلاچ در سواریهای شهری است، دو حالت کاملا آزاد و کاملا درگیر دارد و در این دو حالت هیچگونه لغزش و ساییدگی ندارد.
کلاچ اصطکاکی
این نوع صفحه دارای ضریب اصطکاک بالا است و تنها یک حالت همواره درگیر دارد. در آن از دو نوع صفحه دیسکی عاجدار یا صفحه مخروطی استفاده میشود که گشتاور از طریق این صفحات منتقل میشود.
کلاچهای یکطرفه
در نوع یکطرفه نیروی گشتاور در یک جهت انتقال پیدا میکند و در گردشهای تک جهته، مانند کلاچهای بدون لغزش عمل میکنند اما اگر چرخش در جهات دیگر صورت بگیرد، کلاچهای یکطرفه نیرویی را منتقل نمیکنند.
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – -۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.