♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
درست کردن ظاهر یک خودروی تصادفی کار چندان سختی نیست، اما روبهراه
کردن فقط ظاهر خودرو با تعمیرات اساسی آن تفاوت بسیار بزرگی دارد. وقتی میخواهید
یک خودروی دست دوم بخرید باید موارد متعددی را بررسی کنید تا مطمئن شوید، خودرو تصادفی نیست.
۱. توجه به رنگ خودرو
فروشندگان مشکوک معمولا نهایت تلاش خود را میکنند تا ظاهر و بدنه خودرو را خوب جلوه دهند،
اما آنها همیشه نقاط مهمی را از قلم میاندازند. اول اینکه، وقتی به رنگ بدنه با دقت نگاه کنید
متوجه میشوید که با درخشندگی و بافت رنگ اصلی بیشتر قسمتهای دیگر بدنه خودرو
هماهنگی ندارد. در ضمن چارچوب درها، اطراف کاپوت و نزدیک گلگیرها را بخوبی نگاه کنید.
زیرا درست رنگ کردن دوباره این قسمتها به زمان، پول و انرژی بیشتری نیاز دارد. اگر
در هر قسمت از خودرو متوجه رنگ متفاوتی شدید، علت آن را جویا شوید و چنانچه پاسخی
که میخواستید نگرفتید، خودرو را نخرید.
۲. نامیزانی جلوبندی
قابهای در، سپرخودرو، درِ صندوق عقب و گلگیرها باید با بقیه قسمتهای خودرو
هماهنگ و میزان بوده و خود آنها نیز در فاصله متناسب نسبت به یکدیگر قرار داشته باشند.
اگر متوجه یک بخش ناهماهنگ با بقیه خودرو شدید، به آن قسمت توجه کافی نشان دهید.
به هرچیزی که به خودرو متصل است، کاملا دقت کنید.
ببینید آیا رنگ هر کدام از آن قطعات با بقیه قسمتهای خودرو هماهنگی دارد،
یا نه و اینکه احتمال دارد آن قطعات، صدمهدیده و تعویض شده باشند. خودروسازان
هنگام ساخت خودرو، زمان و انرژی بسیاری صرف میکنند تا تمام قطعات خودرو در
هماهنگی با یکدیگر باشند. اگر قطعهای، این هماهنگی را نداشت، مسلما بیدلیل نیست!
۳. بتونه ممنوع!
گاهی اوقات قسمت بسیار کوچکی از بدنه خودرو، بویژه در خودروهای کارکرده،
را کمی بتونه میزنند تا از گسترش زنگزدگی پیشگیری کنند که اقدام خوبی است.
اما وقتی میبینید در بیشتر قسمتهای خودرو و کل پانل پهلوی عقب آن، لکههای
بزرگی از بتونه وجود دارد، شرایط چیزی غیر از صرفا پیشگیری از زنگزدگی بوده و به
احتمال زیاد خودرو تصادفی است.
از علائم بتونه میتوان به وجود خطوط متقاطع و رگهدار زیر رنگ خودرو و همینطور
اطراف گلگیر اشاره کرد. معمولا خریداران برای بررسی دقیق همه بخشهای خودرو
و مشاهده تمام قسمتهای آن و احتمال وجود بتونه، روی چهار دست و پا قرار نمیگیرند.
اما اگر میخواهید سرتان کلاه نرود، تمام قسمتهای بدنه خودرو را با دستتان کاملا
وارسی کنید. بدنه خودروها در کارخانهها بسیار صاف و صیقلی رنگآمیزی میشوند
و هر قسمت که کمی احساس زبری کردید، نشاندهنده وجود بتونه و تصادفی بودن خودروست.
۴. اسکلت خودرو
احتمالا یکی از بدترین اتفاقهایی که برای خودروها میافتد، صدمه دیدن اسکلت آن است.
متاسفانه به جای تعمیرات درست آن، که معمولا گران تمام میشود، متخصصان تعمیرات بدنه،
گاهی اوقات عیب آن را با به زور برگرداندن بخش صدمهدیده اسکلت خودرو به حالت اول آن،
بهطوری که شبیه شکل اولیهاش شود، برطرف میکنند.
صدمه دیدن اسکلت خودرو معمولا بر اثر تصادف رخ میدهد و برگرداندن بخش صدمهدیده
به حالت اول، باعث کمی نرم شدن آن قسمت نسبت به بخشهای دیگر خودرو میشود.
به پوشش چراغهای خودرو، سرشاسی خم شده، نواحی موجدار اطراف تغاری گلگیر کاملا
دقت کنید. زیرا این نواحی به آسانی صدمات مربوط به تصادف را نشان میدهند.
۵. تازگی آستر خودرو
یکی از قدمهای مهم در تعمیر یک خودروی تصادفی، استفاده از اسپری پلاستیک روی
آستر خودرو برای پوشاندن بخش زیرین خودرو است. این اسپری چسبناک معمولا کف خودرو
را از چرک و دوده و نمک جاده یا هر آلودگی دیگر، محفوظ نگه میدارد.
این اسپری برای بخشهایی از خودرو که در معرض زنگزدگی هستند، وسیله خوبی است.
اما اگر در بیشتر قسمتهای خودرو، بویژه پهلوهای آن، از این اسپری استفاده شده باشد،
مطمئن باشید که خودرو مشکلی داشته و به احتمال زیاد تصادفی است.
در ضمن گاهی اوقات با مشاهده روکش تازه بخشی از یک خودروی کهنه، میتوان فهمید
که آن قطعه بتازگی عوض شده است. علت استفاده از اسپری را از فروشنده بپرسید و اگر
پاسخ منطقی نگرفتید، خودرو را نخرید.
۶. ترکخوردگی
ترکهای روی شیشه جلوی خودرو، بویژه اگر به صورت تارهای عنکبوت باشند،
به معنای تصادفی بودن خودروست. البته ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد،
بهتر است فورا جویای علت آن باشید.
در هر حال تعویض شیشه شکسته جلوی خودرو بر عهده فروشنده است. بدین معنا
که موقع خرید خودرو باید فروشنده از قیمت آن به اندازه قیمت شیشه کم کند.
۷. نبود بستهای ضروری
نبود چند پیچ رکابی پلاستیکی یا هر نوع پیچ دیگر مشکلی به وجود نمیآورد.
اما میتواند نشان دهد احتمالا خودرو دچار مشکل جدیتر از این حرفها شده است.
به طور مثال شلشدن پیچها، بویژه روی آستر گلگیر به معنای اتفاق بدی است که برای
خودرو در جاده رخ داده است.
تمام پیچ و مهرههای قسمتهای مختلف خودرو، بویژه تغاری گلگیر، بدنه خودرو، محفظه
موتور و چارچوب درها را به دقت وارسی کنید.
۸. پیچهای زنگزده
هنگام خرید خودروی کارکرده، پیچ و مهرههای زنگزده مانند نبود بستها و اتصالات،
علامت هشداردهندهای است. خودروسازان هنگام سوار کردن قطعات خودرو، با استفاده
از ابزارهای پیشرفته، طوری پیچ و مهرهها را میبندند که رنگ سر پیچها صدمه نبیند،
بنابراین اگر سر پیچها زنگزده یا سابیده شده بود، مطمئن باشید اتفاقی برای خودرو
افتاده و احتمالا قطعهای تعویض شده است.
۹. تعویض نامناسب چراغهای خودرو
طلق چراغهای مدرن امروزی به دلیل سبکتر شدن، از جنس پلاستیک ساخته
میشوند و همین مساله باعث میشود نور وسیله نقلیه در جادهها، ماتتر به نظر بیاید.
اگر هنگام خرید خودرو متوجه شدید یکی از چراغها از برندهای جدید است، در حالیکه
دیگری از نوع قدیمیتر است، میتوانید مطمئن شوید که خودرو به احتمال زیاد تصادفی بوده است.
هر زمان چراغهای جلوی خودرو نیز با هم هماهنگی نداشتند، کاپوت خودرو را بالا زده
و داخل آن را بررسی کنید، ممکن است صدمه مهمتری وجود داشته باشد.
کارشناسان حرفه ای آموزشگاه نخبگان آموزش های حرفه ای بدنه خودرو –
اصالت خودرو –فنی اتومبیل واجرای نانو سرامیک دروره های حرفه ای و تخصصی برگزار می نماید .
با آموزشگاه فنی همراه شوید . اگر به کارشناسی خودرو علاقه مند هستید و به دنبال شغل
پر درامد با سرمایه اندک هستید ما شما را یاری خواهیم کرد .
آموزشگاه فنی نخبگان با کادر مجرب و مدیر شایسته کنگره ملی سال 97 وچندین
سال سابقه درخشان و رزومه کاری بیش از 300 مرکز فعال در کشور.
نخستین وظیفه در بازرسی، بررسی دستورالعمل و آگاهی از خصوصیات پوشش از
نظر درستی مطالب قید شده می باشد و چنانچه خصوصیات پوشش مناسب نباشد،
بازرس باید راهکارهای حل مشکل را فراهم سازد.
موارد بالا بایستی سرلوحه کار بازرسانقرار گیرد تا بتوانند در زمان لازم واکنش های
مناسب رابروز داده و موجبات ماندگاری سیستم پوشش و به تبع آن رضایت کارفرما
ا به عنوان ذینغع و بهره بردار نهایی پوشش فراهم آوردند.
وظایف بازرس رنگ
♦
1- ویژگی ها
نخستین مسوولیت یک بازرس رنگ اطمینان از انجام کار برطبق خصوصیات
مکتوب کارفرما و سفارشات مجری طرح ات. این خصوصیات به عنوان بخشی
از توافق قانونی صورت گرفته بین کارفرما و پیمان کارف راهنمای مستند اصلی برای بازرس در انجام وظایف است.
در صورت بروز هرگونه اختلاف و بحثی بین کارفرما و پیمان کار، خصوصیات مشخص شده
ماخذ مناسبی برای تعیین کار درست و قضاوت بین طرفین است.
برخی از کارفرمایان، نظرات مجری را بر خصوصیات رنگ مقدم می دانند.
بنابراین به عنوان یک قانون کلی، خصوصیات مد نظر کارفرما در بالاترین سطح ارجاع و
در مواردی که خصوصیات مد نظر نامفهوم یا نانعین باشد نظرات مجری در اولویت ارجاع قرار دارد.
♦
در برخی پروژه های خاص، فرآیندها و روش های مطرح شده از جانب پیمان کار،
ماخذ اصلی احتیاجات پیمانکار است. در این گونه موارد در صورتی که مستندات،
مورد پذیرش کارفرما قرار گیرد، این اسناد به عنوان خصوصیات مد نظر کارفرما محسوب می شود.
اندازه گیری موارد زیر( در نزدیک ترین موضع کار)
دمای هوا
دمای فولاد
بررسی سطح از نظر وجود رطوبت اضافی
♦
بررسی الودگی های مضر جوی، مواد شیمیایی، پاشش نمک، دود و غبارات
تخمین وضعیت جوی با اندازه گیری ها و بررسی اینکه آیا کار می تواند ادامه یابد
یا بایستی تا مساعد شدن شرایط، کار متوقف شود.
یادداشت کلیه اطلاعات بالا شامل:
مکان هایی که کار در حال انجام است.
جاهایی که شرایط محیطی اندازه گیری شده است.
بررسی خصوصیات مورد نیاز برای شروع کار
♦ توجه استاندارد مشخص شده برای اندازه گیری
چه سطحی از کیفیت سطحی مورد نیاز است.
حداکثر زبری مجاز ناشی از اماده ازی سطح.
آزمایشهای مورد نیاز برای انحلال محصولات خوردگی آهن،تعیین الودگی های سطح،
دانه بندی مواد به روش آنالیز سرندی مورد استفاده در تمیزکاری بلاست، کیفیت سطح جوش
موارد مورد نیاز برای یک پانل مرجع
تعیین مساحتی که بایستی آماده سازی شود و ثبت آن در نقشه و فلوچارت کاری.
بررسی وضعیت فولاد قبل از شروع فرآیند تمیزکاری
تعیین محل انجام تمیزکاری بلاست
تعیین و ثبت نوع ذرات ساینده
بررسی عاری بودن ذرات ساینده از آلودگی
بررسی سطوح اماده سازی شده در صورت لزوم و درخواست پیمانکار
♦
برای اطمینان از اینکه:
به کیفیت سطح مورد نظر در استاندارد دستیابی شده است.
پروفیل سطحی مطابق با پارامترهای ویژه است.
هیچ گونه روغن، گریس، آلودگی و زنگ در سطح باقی نمانده است.
انجام آزمایش های مورد نیاز مشخص شده
نظیر: انحلال نمک، زبری سطح آ ماده سازی شده، تعیین دانه بندی ذرات خراشان مورد استفاده.
ثبت نتایج بازرسی
اطمینان از این که سطوح بازرسی شده در گزارش مشخص شده است.
♦
اطمینان از اقدامات اصلاحی موارد ضروری زیر
نواحی مورد نظر به طرز مناسبی علامت گذاری شده باشند تا بتوان به راحتی آن را تشخیص داد.
ناظر طرح از دلایل تهیه شده برای رد یا انجام کار بیشتر بر روی قطعه متقاعد شود.
سطوح آماده سازی شده باید مجددا بررسی شود تا از صحت براورده شدن
استانداردهای مورد نظر اطمینان حاصل شود.
در مواردی که در خصوصیات مدنظر، تمیزکاری مکانیکی هم برای اماده سازی سطح
در نظر گرفته شده است علاوه بر موارد ذکر شده قبلی، بررسی موارد زیر هم ضروری ست.
از پرداخت بیش از حد سطوح جلوگیری شود.
♦
هرگونه برآمدگی قابل دید ناشی از به کارگیری روش های تمیز کاری الکتریکی بایستس حذف شود.
رنگ
بررسی تطابق مشخصات رنگ های موجود
بررسی تابق مشخصات رنگ های موجود در سایت محل کار با آنچه در
ملزومات و خصوصیات مندرج در اسناد طرح آمده است.
بررسی رنگ های مصرفی از نظر ساخت
بررسی اینکه آیا کل رنگ های مصرفی، ساخت یک تولید کننده است یا توسط کارفرما انتخاب شده است.
با روش رنگ امیزی در نظر گرفته شده مثل رنگ امیزی با قلم مو یا روش های اسپری
ثبت شماره محموله های ورودی با سایت و اطمینان از ترتیب درست ورود رنگ ها از انبار
معمولا بایستی محموله هایی با تاریخ تولید قدیمی زودتر مصرف شوند.
ترتیب شماره گذاری مشاهده شده بر روی محصولات از تولید کننده ای به
تولید کننده دیگر متفاوت است و برخی دارای تاریخ هم هستند و برخی خیر.
بررسی وضعیت نگهداری و انبارداری
طبق انچه تولیدکننده رنگ توصیه نموده است چراکه تضمین و گارانتی محصول توسط
تولیدکننده منوط به حمل و نقل و نگهداری صحیح است.
کنترل مقدار مصرف مواد برای اطلاع از کافی بودن رنگ موجود در انبار
برای تکمیل کار، بررسی کافی بودن رنگ تخصیص داده شده توسط پیمان کار و
زمان مرسوم انتقال آن از انبار به محل مصرف بدون اینکه توقفی در کار پیش آید.
بررسی اسناد مرتبط با رنگ از انبار
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718