♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
دسته موتور چیست؟
Engine Mount یا دسته موتور وسیله مهار ارتعاشات و تکانها و ضربات موتور است.
در واقع این قطعه که به عبارت کاملتر Engine Anchor Mount خوانده میشود وظیفه
تحمل وزن موتور خودرو را بر عهده دارد. دسته موتور نقش تکیهگاه موتور را بازی میکند
تا موتور به کمک آن با تعادل و ثبات بیشتر وظایف خود را انجام دهد. مجموعه سیستم
فنی خودروها را میتوان به پازلی تشبیه کرد که در کنار هم خودرو را به حرکت در میآورند.
اما قطعات و تکههای این پازل برای ماندن در جای خود و عملکرد بدون استرس نیاز به ثبات
و استحکام دارند. بنابراین هر قطعه باید به واسطه قطعات دیگر یا به کمک بستهای مخصوص
به بدنه یا قطعات محکم دیگر چفت شود. موتور نیز به واسطه قطعهای که دسته آن شناخته
میشود به بدنه خودرو محکم میشود. دسته موتور مهمترین و اصلیترین تکیهگاه یا به نوعی
بست در قطعات خودرو محسوب میشود. وظایف این قطعه را میتوان اینگونه خلاصه کرد:
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
۱. تحمل وزن موتور
۲. جذب ارتعاشات ناشی از احتراق مخلوط سوخت و گاز در موتور
۳. پیشگیری از حرکت بیش از حد موتور در اثر نیروهای وارده از جاده
۴. جلوگیری از حرکت شدید موتور در زمانهای شتابگیری یا ترمز گرفتن
۵. کنترل تکانهای جانبی موتور خودرو در زمان عبور از دستانداز
موتور در اثر ضربههای ناشی از رها شدن کلاچ یا درگیر شدن آن و خلاص شدن تایرها
به دلیل اتصال به بقیه قسمت ها علاقه زیادی به تکانهای جانبی پیدا میکند تا این
انرژی را دفع کند. این تکانها معمولا به شکل گشتاورهای پیچشی هستند. تنها
بخشی که میتوان این گشتاورهای را تحمل کند شاسی خودرو است. اما در صورت
محکم شدن کامل بدنه به شاسی، فشار زیادی به شاسی و موتور وارد میشود.
برای کنترل این فشار، حالتی انعطافپذیر در محل اتصال موتور و شاسی ایجاد میشود.
در واقع دسته موتور موظف است ضمن ایجاد توازن در دو دسته ارتعاشات وارده به خودرو
که ناشی از جاده و عملکرد موتور هستند، فشار وارده به شاسی را نیز کاهش دهد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
انواع دسته موتور
دسته موتور معمولا به تعداد مختلف و در بالا و پایین یا طرفین موتور به کار میرود.
این قطعه در کمپانیهای گوناگون و با انواع مختلفی تولید میشود اما رایجترین آنها دو نوع
- هیدرولیکی
- لاستیکی
هستند. درواقع تمام انواع دسته موتور در این دو گروه قرار میگیرند و تفاوتهای آنها
شامل جزئیاتی در طراحی و متریالشان میشود. شرح تفاوتها و خصوصیات این دو قطعه
را در ادامه خواهیم داشت.
دسته موتورهای هیدرولیکی
اما دسته موتورهای هیدرولیکی که نوع گرانتر و پیچیدهتر این قطعه هستند از
دو لایه فنر، یک بخش لاستیکی یک سیال تشکیل شده اند. به همین خاطر هم
به آنها هیدرولیکی گفته میشود. در واقع این نوع دسته موتور از قابلیتهای فنر
و لاستیک و سیال هیدرولیک روغنی برای دفع و جذب ضربه در کنار هم بهره میبرد.
خصوصیت هیدرولیکی بودن آنها به لایههای فنر و روغن در بینشان اشاره دارد.
در دسته موتورهای هیدرولیکی دو لایه فنر که در هم قلاب هستند، وظیفهی جذب نیرو و ضربات را برعهده دارند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
دسته موتورهای لاستیکی
این نوع که به دلیل مکانیزم سادهترشان قیمت مناسبتری هم دارند در ابعاد
مختلف با توجه به ابعاد موتور و وزن آن تولید میشوند. جنس آنها از نوعی
پلاستیک انعطافپذیر با قابلیت جذب ارتعاشات و ضربات است. این جنس را پلاستیک
کاشتنی مینامند که دوام بالایی نیز دارد. بخش لاستیکی این نوع دسته موتور بین
دو صفحه فلزی که معمولا از جنس چدن یا آهن است قرار میگیرد. دو صفحه یکی
به بدنه یا شاسی و موتور یا بلوک سیلندر پیچ میشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
تعداد دسته موتور در خودرو
گفته شد که دسته موتورها در انواع خودرو به تعداد مختلف و در جهات متفاوت
بسته به نوع موتور، محل قرارگیری آن، وزنش و شرایط شاسی و دیگر قطعات
به کار میرود. برای مثال در خودروهای دیفرانسیل جلو که موتور در عرض شاسی
قرار میگیرد از سه دسته موتور استفاده میشود. دو دسته در پایین و یک دسته
در بالا. در موتورهای طولی نیز از دو دسته در دو سمت موتور استفاده میشود.
همچنین شرایط ذکر شده برای موتور در نوع دسته موتور به کار رفته نیز تاثیر دارد.
برای مثال در موتورهای عرضی معمولا از دسته موتورهای هیدرولیکی استفاده میشود.
همچنین محل به کارگیری دسته موتور نیز در انتخاب نوع آن مهم است.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
برای دستهموتورهایی که در پایین موتور نصب میشوند معمولا از نوع لاستیکی استفاده
میشود و دستههایی که در طرفین یا بالای موتور نصب میشوند میتوانند از نوع هیدرولیکی
یا لاستیکی هستند. همچنین باید اضافه کرد که دسته موتورهای زیرین وظیفه تحمل وزن
موتور را بر عهده دارند، دستههای کناری ضربات بیرونی را کنترل میکنند و دستههای بالایی
هم ارتعاشات خود موتور را دفع مینمایند.
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718