♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

مخازن هیدروکربنی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند :

۱)مخازن گازی ؛ اگر دمای مخزن بیشتر از دمای بحرانی سیال هیدروکربنی داخل آن باشد مخزن را گازی می نامند.
۲)مخازن نفتی ؛ اگر دمای مخزن کمتر از دمای بحرانی سیال هیدروکربنی داخل (Tc) باشد مخزن مورد نظر به عنوان مخزن نفتی نامیده می‌شود.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

این مخازن حاوی سیالات متفاوتی می باشند که از این دیدگاه سیالات مخازن را به پنج دسته طبقه بندی می نمایند ؛
نفت سیاه
نفت رقیق
گاز میعانی معکوس
گاز خشک
گاز تر

نوع سیال مخزن دقیقا با مشاهده در آزمایشگاه مشخص می شود اما با استفاده از اطلاعات مهندسی بهره‌برداری نیز می توان قوانین سر انگشتی برای طبقه بندی سیالات عنوان نمود.
خواص مورد نیاز که می توان از مهندسی بهره‌برداری گرفت عبارتند از نسبت گاز به نفت اولیه بهره‌برداری شده، گراویتی مایع تانک ذخیره و رنگ مایع تانک ذخیره که نسبت گاز به نفت مهمترین مشخصه نوع سیال می باشد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

مخازن نفتی

مخازن نفتی بستگی به فشار اولیه مخزن، به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند ؛

۱)مخازن نفتی غیر اشباع ؛
اگر فشار اولیه مخزن (Pi)بیشتر از فشار نقطه حباب(Pb) سیال مخزن باشد به آن مخزن نفتی غیر اشباع گفته می‌شود

.۲) مخازن نفتی اشباع ؛
وقتی که فشار اولیه مخزن برابر فشار نقطه حباب سیال مخزن باشد به آن مخزن نفتی اشباع می گویند.

۳)مخازن نفتی با کلاهک گازی(Gas Cap)؛
اگر فشار اولیه مخزن زیر فشار نقطه حباب سیال مخزن باشد ،سیال به صورت دو فازی در مخزن موجود می باشد و نسبت حجم گاز به حجم نفت آن بستگی به خط کیفیت دارد .

طبقه بندی سیال موجود در مخازن نفتی

سیال موجود در مخازن نفتی با توجه به ترکیب آن و نحوه قرار گرفتن خواص فیزیکی سیال روی دیاگرام فازی فشار – دما به چهار گروه زیر تقسیم می‌شوند ؛

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

۱)نفت خام معمولی

۲)نفت خام با انقباض کم

۳)نفت خام با انقباض زیاد (نفت خام رقیق)

۴)نفت خام نزدیک نقطه بحرانی

نفت خام معمولی

?دیاگرام فازی نفت خام معمولی در تصویر A پایین نشان داده شده است. مشخصات دیاگرام فازی به وسیله خطوط کیفیت(Quality Line) که به فاصله مساوی نشان داده شده اند کاملا مشخص است.
?نسبت گاز به نفت این سیالات در حدود SCF/STB 200-700 می باشد و مقدار وزن مخصوص آن از ۱۵ تا ۴۰ درجه API متغیر می باشد.
رنگ این نوع سیال در تانک های ذخیره معمولا قهوه ای یا سبز تیره می باشد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

نفت خام با انقباض کم

از مشخصات این نوع سیالات فشرده بودن و نزدیک بودن خطوط کیفیت در نزدیک نقطه شبنم می باشد. منحنی انقباض مایع(shrinkage) که در تصویر A پایین نشان داده شده است مبین این است که نفت باقی‌مانده در مخزن در فشار های پایین، خیلی بالاست.
مشخصات فیزیکی مخازن حاوی این سیالات به صورت زیر تعریف می گردد؛
➕نسبت گاز به نفت این مخازن کمتر از ۲۰۰ SCF/STB می باشد.
➕گراویتی نفت کمتر از ۱۵درجه API می باشد.
➕رنگ اینگونه سیالات سیاه یا خیلی تیره است.
➕بازیافت مایع در شرایط تفکیک کننده در حدود ۸۰% می باشد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

نفت خام با انقباض زیاد(نفت خام رقیق)

همانطور که از دیاگرام فازی این نوع سیالات  خطوط کیفیت در نزدیکی نقطه حباب به هم فشرده می باشند اما در فشار های پایین فاصله هایشان خیلی زیاد شده و خیلی سریع زیر نقطه حباب می افتند.
از دیگر مشخصات فیزیکی اینگونه سیالات می توان به
➕نسبت گاز به نفت بین ۳۵۰۰-۲۰۰۰ SCF/STB
➕گراویتی نفت بین ۵۵-۴۵ API
➕بازیافت مایع در شرایط تفکیک کننده مقدار کمی می باشد و رنگ آن پرتقالی یا متمایل به سبز است.

نفت خام نزدیک بحرانی

چنانچه دمای مخزن نزدیک دمای بحرانی سیال هیدروکربنی باشد به مخلوط هیدروکربنی نفت خام نزدیک نقطه بحرانی گفته می‌شود.
با توجه به فاز دیاگرام این نوع نفت ها که در تصویر A پایین مشاهده می کنید، به دلیل نزدیکی خطوط کیفیت در نقطه بحرانی با افت فشار در دمای ثابت ممکن است نفت خام از ۱۰۰ % حجم خالص هیدروکربن در زیر نقطه حباب تا ۵% منقبض شود.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – -۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان