♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

مراحل مکانیزم خوردگی

1- انجام فرایند خوردگی مستلزم انتقال الکتروناز طریق یک مدار الکتریکی توسط آب تکمیل می شود.

یعنی وجود آب یک ماده لازم برای خوردگی است. اگر این آب حاوی نمک های محلول در آب باشد

مانند آب دریا یا هوای نمکی یا سولفات فروی حاصل از واکنش ترکیبات آلوده کننده گوگردی با آهن ،

فرایند انتقال الکترون را آسان کرده و متناسب با آن سرعت فرایند خوردگی را افزایش می دهد. 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

• اثرات تخریبی یون کلراید در آب

A – سطوح در حال خورده شدن را برای مدت طولانی تری مرطوب نگه می دارد. 

B – آنیون های کلراید به درون لایه های اکسید آهن که به عنوان لایه های حفاظتی

عمل می کنند نفوذ کرده و آنها را از بین می برند. 

C- از طریق SELF STIMULATION رشد حفره ها را تقویت می کند. ( یون های کلراید

به درون حفره ها نفوذ کرده و توازن بارهای الکتریکی لازم برای برقراری مدار الکتریکی بین آند و کاتد را فراهم می کند. )

2- مقدار آب و اکسیزن لازم برای شروع و ادامه خوردگی بی نهایت کم است .

برای مثال ، برای سرعت متوسط 70 میلی گرم خوردگی در یک سانتی متر مربع در یک سال ،

تنها یازده میلی گرم اب و 30 میلی گرم اکسیژن لازم است.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

• مطالعات خوردگی دارای سه وجه است:

1- مورد توجه ترین وجه آن جنبه اقتصادی می باشد و کاهش هزینه های تعمیر و تعویض

قطعات دستگاه ها و سازه ها زا نیز شامل می گردد. 

2- دومین جنبه آن بهبود ایمنی دستگاه های در حال کار می باشد که بدلیل خوردگی

ممکن است آسیب دیده و موجب عواقب و خیمی گردند. نمونههای بارز آن مانند ظروف

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش ریکاوری رنگ خودرو کاشان

تحت فشار، جوشاننده ، ظروف مواد سمی ، پل ها ، سیستم فرمان اتومبیل و … می باشد.

3- سومین وجه حفاظت از منابع و انرزی می باشد ، با خورده شدن یک قطعه فلزی که

از معادن استخراج شده، نیروی انسانی ، آب و انرژی مصرف شده در ساخت آن نیز به هدر می رود. 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

• انواع خوردگی که عامل زنگ زدگی ، پوسیدگی و از کار افتادگی در صنایع می شود.

1- خوردگی یکنواخت Uniform attack corrosion

2- خوردگی گالوانیکی Galvanic corrosion

3- خوردگی شکافی Crevice corrosion

4- خوردگی حفره ای Pitting tipe corrosion

5- خوردگی بین دانه ای Intergranular corrosion

6- خوردگی انتخابی Selective leaching corrosion

7- خوردگی سایشی Erosion corrosion

8- خوردگی تنشی Stress corrosion

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

• علت های خوردگی

از علت های اصلی خوردگی در آهن و چدن ، در فرم فلزی و وجود موقتی در آنهاست.

این مواد محصول کارخانه ها از نظر شیمیایی دارای تثبیت نیستند و آنها تمایل دارند که

با اکسیداسیون و برگشت به حالت اولیه یعنی چدن و آهن معدنی برگردند. چدن و آهن فرایند

محصولات کوره های کارخانه های فولاد سازی هستند.

برای به دست آوردن آهن و چدن از سنگ معدن انرژی بسیار زیادی به کار می رود. این تمایل

طبیعت است که برای پثبیت شدن و بدست آوردن حالت اولیه ، انرژی آزاد می نماید. در هنگام

رها سازی این انرژی ، چدن و فولاد حالت زنگ زدگی و فساد پیدا می کند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

• عواملی که باعث خوردگی یک قطعه در محیط می شود:

برای خوردگی یک قطعه اهن هشت عامل ( جزء ) می بایستی در محیط باشد.

تمرکز این هشت عامل باعث خوردگی سریع می شوند. 

1- طبیعت و شرای محیط های خورنده

2- غلظت اکسیژن و دیگر اکسیدکننده ها

3- سرعت حرکت محیط خورنده

4- دما

5- اتصالات گالوانیکی 

6- نحوه طراحی و ساخت ساختار سازه 

7- تغییر درجه حرارت

8- آلودگی محیط

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

• با چه روش هایی خوردگی کنترل می شود؟

تمایل مواد به حالت طبیعی و شناخته شده غیر قابل اجتناب است ( برگشت ) طراحی

مهندسی برای کنترل نیروهای مخرب خوردگی به حداقل رساندن هزینه هاست. شش

راه پایه با اهمیت است که هر یک با صرفه و بدون صرفه ( هزینه زیاد ) است و یک راه

معمولی برای شرایط زیر کفایت نمیکند و ممکن است ترکیب همه آنها برای بعضی موارد ضروری باشد.

1- تغییر دادن محیط

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش کارشناسی رنگ خودرو

2- استفاده از موادی که ساختمان آنها مقاوم در برابر خوردگی باشند.

3- حفاظت کاتدی

4- طراحی خوب و مهندسی

5- استفاده از میزان مجاز خوردگی

6- استفاده از موانع ( جدا کننده ها )

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

• شروع رنگ آمیزی خودرو

تنها حدود سه کیلوگرم رنگ برای رنگ آمیزی یک خودرو نیاز است، اما این فرآیند به هیچ وجه،

شبیه رنگ کردن چیزهایی نیست که قبلاً مشاهده کرده اید.

برای این کار در برخی شرکت های بزرگ خودروسازی ، ۸۵ ربات مخصوص وجود دارد.

برای شروع فرآیند رنگ آمیزی خودرو که حدود ۶ ساعت زمان می برد، ابتدا باید بدنه آهنی خودرو را آماده کرد.

مراحل رنگ آمیزی خودرو در معتبرترین کارخانه های خودروسازی دنیا را در ادامه می خوانید.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

• آماده سازی

بدنه خودرو از سالن جوشکاری به سالن رنگ وارد می شود و به همین دلیل،

بدنه آن پر از ذرات اضافه و آلودگی است.

در مرحله آماده سازی، ابتدا خودرو را با آب فشار قوی شستشو می دهند. بعد از پاک کردن

آلودگی ها، نوبت به دوش « فسفاته » یا استخر فسفاته می رسد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

بدنه خودرو باید کاملاً به این ماده آغشته شود تا زمینه لازم برای چسبندگی

بهتر رنگ و صیقلی شدن آن فراهم شود. فسفاته نوعی ماده مخصوص چربی زدایی

است که برای از بین بردن آلودگی های بدنه و جذب بیشتر رنگ به آن استفاده می شود.

بعد از این مرحله، بدنه خودرو به رنگ قهوه ای در می آید. این روش، یکی از با دوام ترین

روش های رنگ آمیزی خودرو است که باعث مقاومت بالای بدنه در برابر پوسیدگی و خوردگی می شود.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

• آسترکشی

آستر، اولین لایه از قطر ۰٫۱ میلی متری رنگ بدنه خودرو است. این مرحله، علاوه

بر مقاوم سازی رنگ بدنه در برابر ضربه، تغییر دما و عوامل شیمیایی، باعث پوشش

بهتر سطح بدنه نیز می شود.

از آنجایی که ممکن است در مرحله قبل، تورفتگی هایی در بدنه به وجود آمده باشد،

آسترکشی کمک می کند تمام این عیب های سطحی و جزئی از بین برود؛ همچنین

آسترکشی خودرو قبل از رنگ آمیزی آن، باعث می شود لایه بعدی رنگ، شفافیت و زیبایی بیشتری داشته باشد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

• پوشش رنگ اصلی

بعد از پخت رنگ، بدنه خودرو وارد مرحله رنگ آمیزی اصلی می شود.

قبل از پاشیدن رنگ نهایی، بدنه را سمباده می زنند تا ذرات اضافی باقی مانده روی

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش ترکیب رنگ خودرو

آن از بین برود و سطح بدنه یکدست شود.

اگر سمباده زنی به روش خیس انجام شود، بدنه را تمیز و خشک می کنند و در نهایت،

رنگ آمیزی اصلی را انجام می دهند.

این مرحله در برخی از کشورها به کمک ربات ها و در برخی دیگر با استفاده از نیروی انسانی

انجام می شود. بعد از رنگ آمیزی خودرو ، نوبت به پخت نهایی می رسد و مجدداً خودرو وارد کوره می شود.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – -۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان