♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

•محفظه احتراق:

منظور از محفظه احتراق  فضای  محبوس بین کف پیستون و سر سیلندر می باشد.

هنگامی که پیستون به سمت پایین حرکت می کند حجم داخل سیلندر افزایش یافته

و عمل مکش از طریق سوپاپ هوا انجام می شود.

ولی پس از رسیدن پیسون به نقطه مرگ پایین,جهت حرکت آن تغییر یافته و

پیستون به سمت بالا  به حرکت در می آید.

•انواع محفظه احتراق:

به آن قسمت از فضای سیلندر خودرو که در بالاتر از نقطه مرگ بالا قرار گرفته است  محفظه احتراق گفته می شود.

1-محفظه احتراق باز (با پاشش مستقیم):

در این حالت محفظه احتراق دقیقا همان فضای بالای سیلندر بوده و هیچ

فضای دیگری برای این منظور وجود ندارد.بطوریکه هوا صرفا درون همین

محفظه متراکم می شود.

در این مدل انژکتور مستقیما در بالای محفظه احتراق قرار گرفته و عمل پاشش

سوخت در همین محفظه احتراق انجام می پذیرد. 

2-محفظه احتراق تقسیم شده (با پاشش غیر مستقیم):

در این حالت علاوه بر محفظه احتراق اصلی یک یا چند محفظه احتراق فرعی نیز وجود دارد

بطوریکه ابتدا هوا وارد محفظه فرعی گردیده و پس از انبساط اولیه وارد محفظه احتراق اصلی

می گردد.در این مدل انژکتور در داخل محفظه فرعی قرار گرفته و عمل پاشش سوخت را در انجا انجام می دهد.

3-محفظه احتراق تقسیم شده با محفظه قبلی:

در این مدل یک محفظه قبلی وجود دارد که سوخت ابتدا وارد آن شده و بصورت ناقص می سوزد و

سپس به صورت پر فشار و با سرعت زیاد از یک گلو گاه وارد محفظه اصلی می شود تا

در انجا بصورت کامل بسوزد.در این مدل در اثر نفوذ فشار به محفظه اولیه قدرت 

کاهش یافته و در اثر افزایش مصرف سوخت بازده کم می شود.

4-محفظه احتراق گردبادی:

این مدل محفظه احتراق به منظور بر طرف نمودن عیوب روش تزریق مستقیم و مدل با محفظه احتراق قبلی

طراحی شده است.این محفظه گردبادی گاهی در سرسیلندر و گاهی دیگر در بلوکه سیلندر تعبیه گردیده

و در هنگام تراکم هوا در جهت مماس با محفظه کروی چرخیده و با بالا آمدن پیستون به سرعت 

چرخش آن اضافه می شود.در این حالت تزریق سوخت کمی دیرتر انجام پذیرفته ولی سرعت اشتعال

آن بیشتر است. 

5-محفظه ذخیره هوا:

در این مدل یک محفظه ذخیره هوا با دیواره های داغ وجود دارد که در اثر

پاشش سوخت به دیواره های آن احتراق آغاز گردیده و سپس در محفظه احتراق اصلی کامل می گردد.

6-محفظه احتراق مرکب (پرکینز):

در این مدل یک طرح رکیبی از دو روش گردبادی و مستقیم می باشد که مزایای هر دو روش

مذکور را دارا می باشد.در این مدل سوخت در دو جهت پاشده می شود به همین دلیل

همچون روش گردبادی اختلاطی مناسب و احتراقی آرام  داریم و همچون روش تزریق

مستقیم موتور زود روشن می شود.

•گاز طبیعی فشرده:

گاز طبیعی همان گازی است که در هنگام استخراج نفت از چاه خارج می گردد.

البته چاه هایی نیز وجود دارد که فقط محتوی گاز طبیعی می باشند.

این گاز  همان گازی است که به همه جای کشور لوله کشی گردیده

و برای مصارف شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

•گاز طبیعی مایع:

این سوخت نیز همان گاز طبیعی است که گفتم در هنگام حفاری چاه های نفت 

از چاه خارج می شود.البته یاد آور شدیم که چون مقدار انرژی موجود در واحد

حجم گاز طبیعی بسیار کم می باشد لازم است که این گاز فشرده گردد.

زیرا در غیر اینصورت ذخیره سازی این گاز در خودرو ها امکان پذیر نمی باشد.

•الکل:

الکل نیز جزء سوخت هایی محسوب می شود که گاهی اوقات در موتور های احتراق داخلی مورد 

استفاده قرار می گیرد.البته استفاده از الکل به عنوان سوخت خودرو و خیلی مرسوم نمی باشد.

هر چند که گاهی اوقات در صدی از الکل را به عنوان مکمل به بنزین اضافه می نمایند.

•هیدروژن:

یکی از سوخت های جدید می باشد که در موتور های هیبریدی مورد

استفاده قرار می گیرد.هرچند که امروزه بکارگیری هیدروژن به عنوان سوخت

بسیار محدود می باشد ولی امید هایی در خصوص توسعه بکارگیری آن وجود دارد.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان