نرم افزار ترکیب رنگ خودرو

اولین و بهترین برنامه ترکیب رنگ در ایران نرم افزار رنگسازی ایران را می توان نام برد.

 این برنامه دارای ویژگی‌های خاصی است که مهم‌ترین آن ها عبارتند از:

• ماشین حساب فضاهای رنگی: محاسبه مقدار رنگ مورد نیاز بر اساس متراژ بدنه خودرو،اتاق، سقف، درب ها و پنجره ها

• محیط های رنگی: طراحی و رنگ آمیزی فضاهای مختلف داخل ماشین، خانه و اشیاء دیگر بر اساس کد رنگ های QC شرکت رنگسازی ایران

• عکس بگیرید: عکسبرداری از هر شی دلخواه و انتخاب رنگ مورد علاقه از روی عکس گرفته شده جهت مشاهده نزدیک ترین کد رنگ موجود در شرکت

رنگسازی ایران

• مجموعه رنگ ها: مشاهده مجموعه کد رنگ های QC شرکت رنگسازی ایران و انتخاب رنگ مورد علاقه و ذخیره آن

• عکس های ذخیره شده: مشاهده عکس های گرفته شده توسط دوربین نرم افزار

• رنگ های مورد علاقه: مشاهده رنگ های مورد علاقه ذخیره شده و دستیابی به کد رنگ های QC آن‌ها

• گالری تصاویر: مشاهده تصاویر شرکت رنگسازی ایران

• محصولات: معرفی تمامی محصولات شرکت رنگسازی ایران همراه با کد رنگ‌های موجود از هر محصول

•ترکیب مادر رنگ با رنگ سفید: معرفی روش ترکیب مادر رنگ با رنگ سفید

• نماینده‌های شرکت: مشاهده نماینده‌های فروش رنگسازی ایران همراه با اطلاعات تماس آن‌ها

• GPS: مشاهده نزدیک ‌ترین نماینده‌ها بر اساس شهر مورد نظر و اطلاعات تماس آن‌ها در صورت فعال بودن اینترنت

انواع رنگ خودرو

• رنگ روغنی خودرو

رنگ های روغنی خودرو از قدیمی ترین انواع رنگ خودرو به شمار می روند. این نوع از رنگ های ماشین از دو لایه مختلف تشکیل گردیده است. استفاده از

رنگ های روغنی برای رنگ آمیزی انواع اتومبیل ها، به سال های بسیار دور بر می گردد.

پرایمر یا آستر، اولین لایه از رنگ روغنی بوده که میان بدنه فلزی و رنگ اصلی خودرو قرار می گیرد. رنگ اصلی لایه بعدی رنگ بوده که بر روی لایه آستر

قرار می گیرد.

• رنگ متالیک خودرو

رنگ متالیک خودرو را می توان نسل جدیدی از رنگ های خودرو به حساب آورد. ساختار این نوع از رنگ ها علاوه بر دو لایه رنگ اصلی و آستر، از یک لایه

دیگر با عنوان محافظ شفاف یا کیلر تشکیل شده است. به طور معمول، کیلر در لایه آخر رنگ ماشین قرار گرفته و از رنگ دانه های اکلیلی داخل رنگ

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش کارشناسی رنگ خودرو

محافظت به عمل می آورد.

دوام و استحکام و درخشندگی رنگ متالیک در گرو وجود لایه محافظ شفاف یا کیلر می باشد. همچنین، رنگ های متالیک زیبایی و جذابیت بصری خودرو را

دو چندان می کنند.

• رنگ های ساده خودرو

اغلب خودروها با رنگ های ساده و کم هزینه مانند مشکی و سفید رنگ آمیزی شده و روانه بازار فروش می شوند.

این نوع از رنگ ها به صورت یک لایه معمولی بر روی بدنه ماشین قرار می گیرند. افزایش زیبایی و جذابیت ظاهری ماشین و حفاظت از بدنه خودرو در برابر

خش و خط احتمالی و قیمت بسیار پایین و مقرون به صرفه، از مهم ترین ویژگی های رنگ های ساده محسوب می شود.

• رنگ های براق

از دیگر انواع رنگ خودرو می توان به رنگ های براق خودرو، اشاره نمود. این نوع رنگ ها از ترکیب کریستال های سرامیکی با رنگ های براق تولی 

می شوند.

انعکاس نور در این نوع از رنگ های اتومبیل، درخشندگی و براقیت زیبایی را در چشم بیننده جلوه زیادی می دهد. رنگ های براق علاوه بر ظاهر جذاب و

زیبا، در پوشش آسیب های جزئی و کوچک ایجاد شده بر روی بدنه خودرو، تاثیر بسزایی برجای می گذارند.

• رنگ های مات و کدر

رنگ های مات و کدر از دیگر انواع رنگ ماشین بوده که از کیفیت و ساختار بسیار خوبی برخوردار هستند. در این نوع از رنگ ها از پوشش های باکیفیتی

مانند پی وی سی و اپوکسی استفاده می گردد. این امر دوام، مقاومت و استحکام بالای رنگ های مات و کدر را رقم زده است.

ضمنا، رنگ های مات و کدر در مقایسه با دیگر رنگ های خودرو، قیمت بالاتری را به خود اختصاص می دهند. به همین جهت، از این نوع رنگ بیشتر برای

خودروهای لوکس، خاص و گران قیمت استفاده می گردد.

جذابیت خاص، پوشش بدنه خودرو به صورت یکنواخت و یکدست و سطح کیفی بسیار بالا، از مهم ترین مشخصات رنگ های مات و کدر تلقی می گردد.

استفاده از این نوع رنگ در ساختار خودرو، ظاهری خاص و یونیک برای ماشین به ارمغان می آورد.

• رنگ های فوری

از دیگر انواع رنگ خودرو می توان رنگ فوری یا سلولزی را عنوان کرد. این نوع از رنگ ها به عنوان لایه رویه و رنگ نهایی در بدنه خودرو مورد استفاده واقع

می شوند.

ماندگاری و دوام بسیار بالا، دوام عالی در برابر اشعه یو وی، مقاومت مطلوب در برابر حرارت، دوام بالا در برابر تغییر رنگ و کدر شدگی و استحکام بالا در

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش کارشناسی خودرو چیست ؟

برابر عوامل محیطی را می توان از ویژگی های مهم رنگ های سلولزی قلمداد نمود.

• رنگ های صدفی خودرو

رنگ صدفی خودرو با اضافه کردن پودر آهن و فلز و ترکیب آن با رنگ های ساده به دست می آیند. این نوع از رنگ ها علاوه بر انعکاس نور و براق کردن

سطح رنگ، نور منعکس شده را شکسته می کنند. این فرآیند منجر به ایجاد جلوه ای زیبا از رنگ های چشم نواز و خیره کننده می شود.

درخشندگی و زیبایی منحصر به فرد، از نقاط عطف رنگ های صدفی به شمار می رود. همچنین، رنگ صدفی در خودروهای خارجی مدرن، مورد استفاده

قرار می گیرد.

ترکیب رنگ روغنی با تینر

نسبت ترکیب رنگ روغنی با تینر، يكی از موارد مهم برای رنگ آميزی سطوح است. رنگ های روغنی باعث چسبندگی و براقیت خوبی می شوند؛ و از

دوام بالایی برخوردار هستند؛ و در برابر خراش و لك بسیار مقاوم هستند و (در هنگام استفاده از بتونه) بهتر می توان لكه گيری كرد. از آنجایی که رنگ

روغنی یک رنگ سفت محسوب می‌شود با قرار گرفتن در معرض هوا ممکن است خشک شود. بنابراین باز ماندن درب قوطی رنگ می‌تواند موجب سخت

شدن رنگ شود به همین دلیل است که از تینر رنگ برای رقیق شدن آن نیز استفاده می‌شود. توجه کنید تینری که برای رنگ روغنی استفاده می‌شود

قابل استفاده برای رقیق کردن رنگ لاتکس نیست.

چگونه رنگ روغنی را با تینر حل کنیم؟

ماندگاری رنگ بر پایه روغن نسبت به رنگها ی پایه آب بسیار بیشتر است. اگرچه استفاده از رنگ بر اساس آب معمولاً بیشتر برای رنگ آمیزی داخلی مورد

استفاده قرار می گیرد، اما مواردی وجود دارد که رنگ بر پایه روغن گزینه بهتری است. در بسیاری از مواقع هنگام استفاده از رنگ روغنی، رنگ خیلی

ضخیم است و می خواهید آن را رقیق کنید. قوام رنگ شما باید مانند قوام یک کرم سفت باشد. هنگام رقیق کردن رنگ روغنی، به دستکش، ظرف و تینر

احتیاج دارید.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که تکه های بزرگ یا رنگ خشک شده را بردارید، رنگ خود را درون ظرف بریزید. بعد، به ازای هر سه قسمت رنگ، یک قسمت از

تینر اضافه کنید. ماده تینر و رنگ روغن را با هم مخلوط کنید. رنگ را روی سطح آزمایش کنید تا اطمینان حاصل کنید که به قوام مناسب رسیده است. اگر

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش کارشناسی رنگ خودرو قزوین

هنوز خیلی سفت است و رقیق نشده، تینر بیشتری اضافه کنید، سپس رنگ روغنی را اضافه کنید. وقتی به حد مناسب رسید، می توانید شروع کنید.

قیمت دستگاه ترکیب رنگ خودرو

تجهیزات رنگپاش پودری به طور معمول برای پوشش دادن اشیاء بزرگ با استفاده از پودرهای ترموپلاستیک استفاده می شود که استفاده از کوره کانوایری

پخت رنگ غیرممکن است. این تجهیزات گازهای قابل احتراق را در نوک اسلحه مشتعل می کنند. گرمای حاصل با پودر ترموپلاستیک ترکیب شده و آن را

ذوب می کند که به سطح قسمت منتقل می شود. این تکنیک در جایی مورد استفاده قرار می گیرد که هزینه پوشش کمتر مورد نظر باشد و کیفیت

پوشش پایینتری نیز قابل تحمل باشد. با اسپری شعله خطرات زیادی وجود دارد از جمله استخراج گرد و غبار و دود و آتش سوزی یا انفجار گرد و غبار و

دود.

چرا گان های پاشش رنگ را انتخاب کنیم؟

• چون استاندارد طراحی شده.

• چون به محیط زیست آسیب نمی زند.

• چون در هزینه ها صرفه جویی می شود.

• چون رابط کاربری آسانی دارد.

• چون نصب آن راحت است.

• چون قطعات مرغوب و درجه یک دارد.

• چون از درجه کیفی بالایی برخوردار است.

• چون کاربران زیادی دارد و شرکت های بزرگ از آن استفاده می کنند.

• چون آلودگی صوتی ایجاد نمی کند.

جمع بندی 

برای آموزش ترکیب رنگ خودرو و آموزش کار با دستگاه به سایت آرین تست مراجعه کنید.

 

سوالات متداول

انواع رنگ خودرو را نام ببرید؟

• روغنی و متالیک

نسبت ترکیب رنگ روغنی با تینر چیست؟

• نسبت ترکیب رنگ روغنی با تینر، يكی از موارد مهم برای رنگ آميزی سطوح است. رنگ های روغنی باعث چسبندگی و براقیت خوبی می شوند؛ و از

دوام بالایی برخوردار هستند؛ و در برابر خراش و لك بسیار مقاوم هستند و (در هنگام استفاده از بتونه) بهتر می توان لكه گيری كرد. از آنجایی که رنگ

روغنی یک رنگ سفت محسوب می‌شود با قرار گرفتن در معرض هوا ممکن است خشک شود. بنابراین باز ماندن درب قوطی رنگ می‌تواند موجب سخت

شدن رنگ شود به همین دلیل است که از تینر رنگ برای رقیق شدن آن نیز استفاده می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان