♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

بوستر ترمز چیست؟

بوستر یکی از اجزای سیستم ترمز است. البته این قطعه تنها در سیستم ترمز‌های

دیسکی به کار می‌رود و در ترمز‌های کاسه‌ای (طبلی) شاهد آن نیستیم. بوستر ترمز.

یا بوستر خلاء در ظاهر یک قوطی فلزی سیاه‌رنگ است که پشت موتور و سمت راننده

قرار می‌گیرد. محل نصب آن به شکلی است که با باز کردن در کاپوت به راحتی دیده می‌شود.

اساس کار این قطعه تقویت نیروی وارده از سوی راننده در سیستم ترمز است. در واقع

استفاده از آن، کمک می‌کند تا عملکرد سریع، به موقع و محکم ترمز‌ها کمتر نیاز به

فشار زیاد پای راننده داشته باشد. بوستر به کمک خلاء ایجاد شده توسط موتور،

نیروی وارد شده از سوی پدال را چند برابر کرده و به سیلندر اصلی ترمز منتقل می‌کند.

به بیان دیگر، هدف از طراحی بوستر، اعمال بیشترین نیروی ترمز با کمترین فشار بر پدال

آن و در نتیجه ترمزگیری نرمتر و راحت‌تر است. همچنین بوستر موجب می‌شود که ترمز هنگام

خاموش بودن خودرو عمل نکرده و پدال آن سفت باشد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

اجزای بوستر ترمز

بوستر در ظاهر به شکل یک قوطی فلزی مشکی رنگ است اما این قوطی درون خود

اجزایی را جای می‌دهد که به انجام وظیفه‌ی بوستر در کنار یکدیگر می‌پردازند. این اجزا عبارتند از

– بدنه: 

فلزی است و دارای دو محفظه‌ی مجزا به نام‌های محفظه‌ی فشار ثابت و  محفظه‌ی فشار متغیر.

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش تشخیص رنگ خودرو رشت

– سوپاپ هوشمند:

 سوپاپ کنترل نیز نامیده می‌شود و بین محفظه‌های بدنه قرار دارد.

– دیافراگم:

 از جنس لاستیک ساخته می‌شود.

– سوپاپ یک‌طرفه: 

با فضای بیرون بدنه در ارتباط است و سوپاپ هوا نیز نامیده می‌شود.

– میله رابط:

 فنر برگشت دهنده و پیستون بوستر روی آن سوار می‌شوند

– فنر بوستر:

 وظیفه‌ی برگشت دادن پیستون را بر عهده دارد.

– پیستون بوستر: 

ایجاد فشار ناشی از هوای ورودی بر دیافراگم توسط پیستون صورت می‌گیرد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

در بین این اجزا، میله رابط که از فلز مقاوم ساخته می‌شود وظیفه‌ی برقراری ارتباط

بین پیستون سیلندر اصلی و پدال را بر عهده دارد و از میانه‌ی بوستر عبور می‌کند.

این میله شامل چند بخش مانند دسته پیستون و دسته پدال می‌شود. سایز بوستر

در خودروهای مختلف ممکن است ۸، ۹ یا ۱۰ اینچی باشد. این سایز با سایز پمپ ترمز هماهنگ می‌شود.

 

نحوه عملکرد بوستر ترمز

بوستر ترمز همانطور که از نام دیگرش یعنی بوستر خلاء مشخص است برای

فعالیت خود نیاز به فضای خلاء دارد که این فضا را منیفولد گاز موتورهای احتراق

داخلی بنزین سوز به خوبی تامین می‌کنند. این خلاء توسط یک لوله به نام شیلنگ

خلاء از موتور به بوستر منتقل درون محفظه‌‌ی فشار ثابت بوستر که پشت دیافراگم است،

ذخیره می‌شود. البته در موتورهای دیزلی خلاء مورد نیاز بوستر توسط پمپ خلاء از موتور

به بوستر پمپ می‌شود. با فشار پدال ترمز، میله‌ی رابط سوپاپ هوا را باز و اجازه ورود

هوای بیرون را به داخل محفظه فشار متغیر که در سوی دیگر دیافراگم است می‌دهد.

در حالی که در سوی دیگر دیافراگم خلاء تامین شده توسط موتور را داریم. سوپاپ هوا

به سوپاپ هوشمند بین دو محفظه متصل است و با باز شدن آن، سوپاپ هوشمند

بسته می‌شود و خلاء موجود در محفظه‌ی فشار ثابت بدون تغییر باقی می‌ماند.

همین امر بین محفظه‌های دو سمت دیافراگم ایجاد اختلاف فشارمی‌کند. به این ترتیب که،

این اختلاف در دو سوی دیافراگم فشار وارده از یک سوی آن را افزایش داده و با فشار پیستون

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش بازیابی رنگ خودرو تهران

به دسته‌ی آن که بخشی از میله‌ی رابط است، به پیستون سیلندر اصلی را با فشار بیشتر

حرکت می‌دهد. با رها کردن پدال ترمز، فنر برگشت دهنده‌ی پیستون بوستر نیز رها شده و

سوپاپ هوا بسته، سوپاپ هوشمند باز می‌شود و ارتباط بین دو سمت دیافراگم توسط آن،

برقرار می‌گردد. اکنون در محفظه‌های بوستر تنها خلاء وجود دارد و شرایط در حالت عادی است.

لازم به ذکر است سوپاپ‌های یک‌طرفه در این شرایط اجازه ورود هوا به داخل بوستر را نمی‌دهند.

به این ترتیب بوستر در دو حالت ساکن و متغیر فعالیت می‌کند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

  • وضعیت ساکن (خلاص): زمانی که پدال ترمز رها شده و خودرو در حال شتاب‌گیری است.
  • وضعیت فعال (کار): زمانی که پدال ترمز فشرده می‌شود و خودرو در حال کاهش سرعت است.

بوستر بر اساس سایز دیافراگمش نیروی پدال را ۲ یا ۴ برابر می‌کند.انواع بوستر ترمز

بوستر ترمز در معمولا دو نوع اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱. بوستر مستقیم

فشار پای راننده مستقیما از پدال به بوستر منتقل می‌شود.

۲. بوستر غیر مستقیم

یروی وارد آمده به پدال، ابتدا به پمپ ترمز منتقل شده و از آنجا به وسیله‌ی روغن ترمز

به بوستر ارسال می‌شود.

استفاده از این دو نوع پیستون، که در نحوه و نتیجه‌ی فعالیت شبیه به هم هستند

رواج بیشتری در خودرو سازی دارد. اما نوع دیگری از پیستون است که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۳. بوستر دو پیستونه

نوع دیگری از بوستر نیز وجود دارد که در خودروهای پیشرفته‌تر و با سقف سرعت

بالاتر برای ترمز‌گیری‌های موثرتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بوستر‌ها که به .

بوستر‌های دو پیستونه یا چند محفظه معروفند، قدرت بالا و  در عین حال ابعاد کوچکتری دارند.

بوستر چند محفظه معمولا دارای دو محفظه‌ی فشار ثابت و دو محفظه‌ی فشار متغیر است

که توسط دو پیستون و دو دیافراگم از هم جدا می‌شوند. با توجه به اینکه ابعاد بوستر

بزرگتر نمی‌شود و تنها فضاها تقسیم می‌شوند، بوستر فضای بهتری برای اعمال فشار

لازم در اختیار دارد. البته ارکان و نحوه‌ی عملکرد بوستر دو پیستونه تفاوتی با نوع ساده‌تر

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش نقاشی رنگ خودرو بندرعباس

آن ندارد و تنها تعدد محفظه‌ها و پیستون‌هافشار حاصله را افزایش می‌دهد و در نتیجه‌ی عملکرد آن موثرتر می‌شود.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان