آموزش صافکاری

صافکاری بی رنگ خودرو جزو روش ‌هایی است که عموم (صافکار‌ها) به راحتی نمی توانند برای انجام این کار اقدام کنند.

ممکن است در تصادفات کوچک که بخشی از بدنه خودرو دچارناهمواری (فرو رفته یا برآمده) شود که نیاز به صافکاری خودرو داشته باشید.

در این صورت ماشین شما نیاز به رنگ ندارد و می‌توان با استفاده از صافکاری، قسمت آسیب دیده را ترمیم کرد.

صافکاری بی رنگ نسبت به صافکاری با رنگ، زمان کمتری به خود اختصاص می‌دهد.

صافکاری بدون رنگ چیست ؟

یکی از مهم ترین دلایل افت قیمت خودرو این است که خودرو دچار رنگ شدگی باشد.

در این حالت شاهد کاهش قیمت خودروی خود خواهید بود.

صافکاری بدون رنگ یک راه حل اساسی برای حل این مشکل است که با استفاده از آن می توانید از کاهش قیمت خودروی خود جلوگیری کنید.

یکی از شاخه های تعمیر ماشین که طرفداران بسیار زیادی دارد، صافکاری می باشد که مربوط به بدنه و ظاهر خودرو می باشد.

در حالت کلی می توان گفت صافکاری به مجموعه خدماتی گفته می شود که برای تعمیر و ترمیم بدنه خودرو شما انجام می شود. صافکاری به دو صورت می تواند انجام شود.

صافکاری با رنگ

صافکاری بدون رنگ

بعضی اوقات ممکن است آسیب وارد شده به خودروجدی نباشد و بتوان آن را با صافکاری بدون رنگ خودرو ترمیم کرد.

این کار با استفاده از لوازم و دستگاه های خاص انجام می گیرد.

تفاوت انواع صافکاری

همانطور که ازنام این دو دسته پیداست تفاوت آن ها در رنگ شدن بدنه خودرو بعد از انجام فرآیند صاف کاری می باشد.

این کارزمانی صورت می پذیرکه آسیب وارد شده بر خودرو شدت زیادی داشته باشد و یا در هنگام تصادف رنگ بدنه ریخته باشد ویا حتی نیاز به تعویض قطعات بدنه خودرو باشد. در این صورت صافکار بعد از فرآیند صافکاری، خودرو را به یک نقاش می دهد تا با نقاشی فرایند صافکاری را به اتمام برساند.

صافکاری بدون رنگ یا همان صافکاری pdr در صورتی امکان پذیر است که بدنه خودرو دچار ریزش رنگ نشده باشد و یا در آسیب دیدگی به طوری نباشد که در هنگام صافکاری رنگ بدنه خودرو آسیب ببیند.

در چه زمان هایی می توان از این نوع صافکاری بهره برد ؟

معمولا در تصادف های جزئی که قسمتی از بدنه ممکن است دچار تورفتگی و یا برآمدگی شود شما ممکن است به صافکاری نیاز داشته باشید.

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش بازیابی رنگ خودرو

در این حالت رنگ ماشین آسیب نمی بیند و می توان خودروی شما را بدون رنگ آمیزی نیز به حالت اولیه بازگرداند.

اما در تصادف های شدید که رنگ بدنه خودرو آسیب می بیند صافکار مجبور است که قسمتی از اتومبیل را با رنگ آمیزی

ترمیم کند.

همچنین در صافکاری بدون رنگ معمولا از روش هایی استفاده می شود که زمان کمی را به خود اختصاص دهد.

در نتیجه خودروی شما با سرعت بالاتری تعمیر می شود.

صافکاری بدون رنگ

تصمیم گیری برای انجام صافکاری با رنگ و بی رنگ همیشه در ذهن افراد وجود دارد اما باید توجه داشت صافکاری بی رنگ با صافکاری معمولی کمی تفاوت دارد ولی همین میزان تفاوت باعث می شود که شما از کار راضی باشد و انگار نه انگار که اتومبیل شما آسیب دیده است.

صافکاری بی رنگ خودروی شما را بدون اینکه به آن رنگ بزند درست می کند برای همین رنگ بدنه خودروی شما سالم می ماند و هیچ گونه علائمی از این که این خود رو قبلا دچار آسیب شده است نشان نمی دهد اما اگر از صافکاری معمولی استفاده کنید ممکن است که بدنه خود رو یا قسمتی از آن را رنگ کنند که این تازه یک نشانه از این است که اتومبیل شما قبلا آسیب

دیده است .

صافکاری بدون نقاشی چگونه انجام می پذیرد؟

صافکاربا بررسی میزان خسارت وارد شده به خودروشروع به تعمیر با انواع ابزار های موجود میکند این ابزار ها کار را برای صافکار راحت تر میکنند اما ممکن است در بعضی مواقع نیاز به ساکشن یا پی دی ار باشد که نمی توان آنها را در هر صافکاری دید.

به طور کلی صافکاری بسیار با دقت باید انجام شود اما این کار روش های مختلفی دارد که هر صافکار به روش خودش آن را انجام می دهد و این کار نیازمند سال ها تجربه و دانش می باشد همانطور که گفتیم این کار به دقت بسیار بالایی نیاز دارد و شما می توانید با استفاده از این کار اتومبیل خود را بدون رنگ کردن به حالت روز اولش باز گردانید و ازقیمت ان کم نشود.

مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ

مزایا

جلوگیری از دو رنگ شدن بدنه خودروباعث میشود که مقداری از قیمت خودرو حفظ شود بعد از تصادفات اصرار بر این است که صافکار ماشین را بدون رنگ در بیاورد.از دیگر مزایای این نوع صافکاری می توان به کم هزینه بودن آن اشاره کرد و همچنین بدنه خودرورنگ کار خانه خود را حفظ می کند.

کارشناسی رنگ خودرو :  هزینه کارشناسی رنگ خودرو در مشهد

معایب

صافکاری با رنگ از صافکاری بدون رنگ دقیق تر است و صاف کار با خیالت راحت کار خود را انجام می دهد و نیازی به ظریف کاری های صافکاری بدون رنگ نیست، همچنین در این نوع ممکن است که مقداری موج روی بدنه ماشین بماند و در نهایت نتیجه مطلوبی نخواهد داشت، از دیگر معایب آن قیمت تمام شده در پایان کاربالا و همچنین مدت زمان طولانی تر و افت قیمت خودرو در بازار فروش اشاره کرد.

مراحل صافکاری بدون رنگ

مرحله اول

در ابتدا صافکار تمام قطعاتی را که اضافی می باشد از خودرو جدا سازی می کند به طور مثال زمانی که میخواند صافکاری بدون رنگ را بر روی درب خودرو انجام دهند، تمام قطعات اضافی مانند دستگیره ها، رو دری و … را از روی درب خودرو جدا می کنند و حتی گاهی درب را نیز از ساشی خودرو جدا میکنند تا به لولا ها و گلگیر خودرو آسیبی وارد نشود.

مرحله دوم

در این مرحله تمامی سطوح آُیب دیده بدنه خودرو را تمیز و صیقلی می کنند تا بتوانند در هنگام صافکاری دید مناسبی از قطعه مورد نظر داشته باشند.

مرحله سوم

مرحله سوم مرحله اصلی صافکاری می باشد. در این مرحله با استفاده از ابزار و تجربه با صافکاری بدون رنگ می پردازند و کار صافکاری را انجام می دهند.

مرحله چهارم

در این مرحله خودرو و یا قطعه آسیب دیده را در معرض تابش نور خورشید و یا دستگاه هایی که نور خورشید را شبیه سازی می کنند؛ قرار می دهند تا انرژی امواج خورشید به بدنه خودور اصابت کند که گرما و انرژی لازم برای صاف کردن قری های باقی مانده در بدنه خودرو را تامین کند.

مرحله پنجم

در این مرحله برای بر طرف کردن تو رفتگی ها و آسیب های وارد شده بر بدنه خودروبا استفاده از پولیش محل مورد نطر را پولیش کاری میکنند تا کاملا صیقلی و همسطح شود و اگر تو رفتگی جامانده باشد بر طرف شود.

هزینه صافکاری بدون رنگ

هزینه این کار متناسب با آسیب وارد شده می باشد. صافکاری بدون رنگ یکی از شاخه های صافکاری می باشد که نمیتوان برایمعیار خاصی مشخص کرد. قطعا قیمت اعلام شده توسط یک صافکار بدون رنگ با تجربه و ماهر با قیمت یک صافکار معمولی که تخصصی در صافکاری بدون رنگ خودرو ندارد متفاوت است. البته هزینه صافکاری بدون رنگ به تعمیرگاهی که شما برای تعمیر خودرو خود به آن مراجعه می کنید هم بستگی دارد. البته این تفاوت قیمت فقط به مکان تعمیرگاه بستگی ندارد؛ ابزار و تجهیزات تعمیرگاه های حرفه ای صافکاری خودرو به قدری پیشرفته است که خیال شما را از بابت کیفیت خدمات راحت می کند.

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش تشخیص رنگ خودرو

آموزش صافکاری بدون رنگ خودرو

یکی از حرفه ای ترین و پر کاربردترین شاخه های تعمیر خودرو ، صافکاری بدون رنگ می باشد که نیازمند مهارت و آموزش کاملا دقیق و صحیح می باشد ما در مجموعه آرین تست با داشتن مجرب ترین اساتید در زمینه آموزش رصافکاری بدون رنگ ، آماده ارائه با کیفیت ترین سطح آموزش به شما می باشیم . در این مجموعه علاوه بر صافکاری بدون رنگ خودرو انوع آموزش ها از جمله سرامیک بدنه خودرو ، آموزش کارشاسی رنگ خودرو و … در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت . برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجموعه آرین تست تماس حاصل فرمایید .

سوالات متداول

تفاوت صافکاری بدون رنگ با صافکاری با رنگ چیست؟

تفاوت اصلی این دو روش به زمان تصادف ربط دارد. زمانی از صافکاری بدون رنگ استفاده می شود که در هنگام تصادف رنگ بدنه خودرو آسیب ندیده باشد. اما در صافکاری با رنگ در هنگام تصادف بدنه خودرو آسیب جدی دیده باشد.

 ابزار صافکاری بدون رنگ چیست؟

ابزارصافکاری بدون رنگ با ابزار صافکاری خودرو تفاوت دارد. در صافکاری بدون رنگ از ابزار ظریف تر و خاص تری استفاده می کند. می توان گفت برای صافکاری هر قسمت در صافکاری بدون رنگ یک ابزار خاص وجود دارد و ا صافکاری آن را می سازد.

سخن پایانی

مجموعه آرین تست با بهره گیری از بهترین اساتید در زمینه کارشناسی رنگ بدنه خودروانواع خدمات آموزش صافکاری بی رنگ، کارشناسی خودرو ، ریکاوری و … را با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید.

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با مزایا و خدمات صافکاری بدون رنگ آشنا کنیم چرا که امروزه برای جلوگیری از افت قیمت و ارزش اصلی خودرو از صافکاری با میله های pdr استفاده می شود . امروزه دنیا تکنولوژی است که شما بتوانید با جلوگیری از اتلاف وقت بهترین خدمات آموزشی را به ثمر برسانید و بدون سرمایه و با کسب مهارت صاحب سرمایه شوید .

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان