♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
ماحصل همه این دانستنیهای فیزیکی، باعث ایجاد سیستم ترمز و افزایش و ضریب
گرفتن نیروی اولیه وارد شده برای توقف خودرو میشود. وگرنه جز این اگر باشد، ما
با یک فشردن ساده پدال ترمز، قادر نخواهیم بود هیچ وقت اتومبیل به آن بزرگی و
سنگینی را در آن سرعت بالا متوقف کنیم.
انواع سیستم ترمز خودرو
ترمزها هم مدلهای مختلفی دارند که البته سال به سال و به واسطه پیشرفتهایی
که در صنعت خودرو و دیگر صنایع و علوم مرتبط با آن اتفاق میافتد، به روزتر شده و
حتی انواعی جدیدتر به آنها اضافه میشود. ضمن اینکه گاهی نیز به صورت ترکیبی
کار میکنند و از چند مدل ترمز در یک خودرو سود برده میشود. عجالتا انواع ترمزهای موجود بدین شرح است؛
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
ترمز مکانیکی
همانطور که از نامش پیداست، عمل ترمزگیری در این خودروها به صورت مکانیکی
و قدیمی انجام میشود. بدین ترتیب که نیروی ترمز از مسیر قطعات مکانیکی مثل
میلههای استوانهای و چفت و بست و فنر و…، به چرخها منتقل میشود. این
سیستمها امروزه چندان رایج نیستند و بیشتر در خودروهای قدیمی به چشم میخورند.
ضمن اینکه کارکرد چندان مناسبی هم ندارند.
ترمز هیدرولیکی
رایجترین ترمزی که در ماشینها به کار میرود، همین مدل است. که از طریق
فشار پدال و خطوط لولههای ترمز و سامانه ترمزگیری، روغن موتور به پیستون
مستقر در چرخها منتقل شده و در آنجا تولید اصطکاک میکند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
ترمز هوایی یا پنوماتیکی
در این سیستمها به جای روغن موتور، از هوای فشرده و تولید شده توسط
کمپرسورها استفاده میشود تا نیروی ترمز ایجاد شود. این ترمزها غالبا در
ماشینهای سنگین مانند اتوبوس و کامیونها استفاده میشود. چرا که نیروی
ترمز تولید شده در مدل هیدرولیکی، نمیتواند پاسخگوی این خودروها باشد.
ترمز خلأ
در این سیستم ترمز، در لولههای ترمز خلأ ایجاد شده و همین خلأ،
موجب حرکت لنتها و در نهایت ایجاد اصطکاک و ترمز میشود. از
این مدل غالبا در قطارها استفاده میکنند.
ترمز مغناطیسی
در این مدل از قواعد الکترومغناطیس استفاده میشود. در واقع یک آهنربای
همیشگی وظیفه دارد تا میدان مغناطیسی مورد نیاز را ایجاد کند. در نهایت
اینکه نیروی ترمز به چرخها منتقل میشود. سایش و اصطکاک در این مدل
وجود ندارد و در نتیجه عمر بالاتری خواهد داشت. چون یک تکنولوژی جدید است،
فعلا رایج نیست. عملکرد این مدل به شدت بالاست.
ترمز الکتریکی
این مدل در خودروهای برقی مورد استفاده قرار میگیرد و به سه نوع پلاگین،
بازیاب انرژی و مقاومتی یا رئوستاتیکی تقسیم میشود. در نوع پلاگین، به
محض استفاده از پدال، چرخش موتور برعکس شده و ترمزگیری صورت میگیرد.
در نوع دوم، به محض ترمز گرفتن، موتور الکتریکی وارد مد ژنراتوری شده و انرژی جنبشی
چرخها را گرفته و تبدیل و ذخیره میکند. در نوع سوم، از یک مقاومت متغیر در مدار ترمز استفاده میشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
ایبیاس (ABS) و دیگر سیستمهای کمکی ترمز چیست؟
وقتی ماشینی ترمز ناگهانی میکند، احتمال قفل شدن چرخهای آن بالاست.
در این صورت کنترل اتومبیل کار سختی خواهد بود و به اطراف کشیده
خواهد شد.
سیستمهای کنترلی و کمکی مانند ایبیاس شگل گرفتهاند تا به صورت
هوشمندانه،
احتمال قفل شدن چرخها را در ترمزگیری پیشبینی کرده و اجازه قفل شدن
به آنها ندهند.
بدین ترتیب که وقتی شما ترمز ناگهانی میکنید، ممکن است یک یا چند
چرخ ماشینتان قفل شود.
در این صورت ماشین سرخوردگی شدید خواهد داشت و از کنترل شما
خارج خواهد شد.
این سیستم با تشخیص زودهنگام احتمال قفل شدگی، فشار روغن را
از روی چرخی که
در آستانه قفل است، برداشته و در کمتر از ثانیهای، دوباره این فشار را
اعمال میکند.
در این سیستمها از یک پردازشگر الکترونیکی، یک حسگر برای هر چرخ،
پمپ الکترونیکی
هیدرولیکی و مخزن تحت فشار هیدرولیکی استفاده میشود. حسگرها
مدام در حال آنالیز
اطلاعات دریافتی هستند و در صورت خطر، از طریق یک شیر سروو هیدرولیکی،
فشار روغن را قطع و وصل میکنند.
در مدلی دیگر از ترمزهای کمکی، با ترمز دینامیک روبهرو هستیم که نیروهای
وارد شده به هر چرخ را به طور مستقل ارزیابی کرده و ترمز هر کدام را،
به نسبت این اطلاعات منحصر به فرد اعمال میکنند. شاید ترمز اعمال شده
بر یک چرخ با چرخ دیگر متفاوت باشد.
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – -03134417887۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718