♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

• بهترین راه ایجاد محافظت از رنگ خودرو

ایجاد پوشش نانو سرامیک، روی بدنه خودرو باید به منزله یک محافظ قدرتمند برای

حفاظت از سطح خارجی خودرو به حساب بیاید. این پوشش نه تنها از رنگ خودرو

در برابر خراش رنگ، آفتاب سوختگی، لک شدن، ضربه پرتاب اجسام و … محافظت می کند،

بلکه می تواند در مقیاسی بزرگتر سلامت کلی خودرو را به ارمغان بیاورد.

هر روز، می تواند روز ایجاد آسیب به خودرو باشد. تصادف، عوامل خوردگی و مواد

شیمیایی مخربی که در معابر و راه های برون شهری با بدنه ماشین تماس پیدا می کنند

همه و همه می توانند سبب ساز تخریب هایی شدید شوند.

در چنین شرایطی وجود یک لایه سرامیکی، که از دل پیشرفت های تکنولوژیک نانو بیرون

آمده می تواند صحت و سلامت خودرو را تضمین کند.

• کارشناسی فنی، موتور و گیربکس

یکی دیگر از سخت‌ترین بخش‌های کارشناسی مربوط به کارشناسی بخش فنی خودرو می‌باشد.

کارشناسی این قسمت مستلزم داشتن دانش فنی حوزه مکانیکی خودرو و آشنایی کامل از

قطعات بکار رفته در موتور می‌باشد. کارشناس در این بخش باید علاوه بر کنترل خودرو نسبت

به هر گونه صدا یا لرزش غیر طبیعی خودرو دقت مضاعف داشته باشد تا بتواند مشکلات فنی را برای خریدار بازگو کند.

در خودروهای پیشرفته توسط دستگاه دیاگ می‌توان تا حدودی به مشکلات فنی یک خودرو پی برد،

اما این یک تصور غلط می‌باشد که تست دیاگ تمامی عیوب فنی خودرو را مشخص می‌نماید. 

• کارشناسی فنی و موتور از چهار قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از: 

1- کارشناسی موتور
2- کارشناسی گیربکس
-2- تست دیاگ

• کارشناسی موتور

موتور، قلب تپنده و اصلی‌ترین بخش یک خودرو بحساب می‌آید. بهمین سبب

بررسی و کارشناسی این بخش بسیار حساس و ارزشمند است.

مشکل روغن‌سوزی، دفرم‌شدن رینگ، پیستون و مواردی از این قبیل که نیاز به تعمیر اساسی

موتور و هزینه‌های گزاف آنچنانی دارد را می‌توان با استفاده از ترفندهایی برای زمانی محدود

برطرف نمود که این اتفاق معمولا در هنگام فروش خودرو توسط بعضی افراد اتفاق می‌افتد.

اگر شما چنین خودرویی را بدون کارشناسی خریداری نمودید، باید بدانید که متحمل ضرر

هنگفتی شده‌اید،  زیرا یک کارشناس خبره تا قادر به تشخیص موارد کلاهبرداری در بخش فنی خودرو می‌باشد.

• کارشناسی گیربکس

انتقال قدرت تولید شده توسط موتور از طریق سیستم کلاچ و گیربکس به چرخ‌ها صورت می‌گیرد.

عدم کارکرد صحیح این بخش، در بالا رفتن مصرف سوخت و هزینه‌های جاری خودرو سهم بسزایی دارد.

در خودروهای دنده اتومات روز دنیا سیستم گیربکس و توربو بسیار پیچیده و دارای

حسگرهای هیدرولیکی و مکانیکی گران قیمت بوده و کارشناسی آن نیاز به دقت، تجربه و تجهیزات مناسب دارد.

کارشناس در این بخش باید گیربکس را در تمامی حالات اتومات و دستی مورد بررسی

قرار داده و از صحت کارکرد آن اطمینان حاصل کند. زدن ضربه در تعویض دنده پژو 206 اتوماتیک،

لزوما همان معنایی را نمی‌دهد که همین ضربه در کیا اسپورتیج 2014 مشاهد شود.

• تست دیاگ

امروزه در خودروها از کامپیوترهای صنعتی به نام ECU استفاده می‌شود.

این تجهیزات علاوه بر کنترل بخش‌های مختلف خودرو مانند جعبه سیاه نیز عمل می‌کنند.

اطلاعاتی چون میزان مسافت پیموده شده، عمل کردن سنسور ضربه،

باز شدن کیسه‌های هوا، تعمیرات اساسی موتور، میزان مصرف سوخت و هزاران مورد

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش بازیابی رنگ خودرو گلستان

دیگر بسته به نوع خودرو در ECU ثبت می‌گردد.

این اطلاعات توسط دستگاهی بنام دیاگ قابل خواندن و ویرایش نمودن است.

در این قسمت کافیست کارشناس دستگاه دیاگ را به خودرو متصل نموده و 

پارامترهای مهم را بررسی و با تنظیمات اصلی کارخانه تطبیق دهد.

• دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال چیست ؟

در حال حاضر یکی از مهمترین ابزارآلات دقیق مهندسی در زمینه تشخیص رنگ خودرو 

دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال یا ضخامت سنج دیجیتال رنگ است که ظاهری کوچک دارد و براحتی قابل حمل است.

این ابزارآلات دقیق مهندسی یا همان دستگاه‌های تشخیص رنگ دیجیتال،

با دقت بسیار بالا قادر به اندازه گیری ضخامت لایه های رنگ و نمایش آن تا دقت یک هزارم میلیمتر (میکرون) میباشند.

• تست آپشن و تجهیزات جانبی

کارشناسی این بخش کاملا به نوع و تجهیزات بکار رفته در آن بستگی دارد.

همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد پیشرفت تکنولوژی صنعت خودرو از سرعت بالایی

برخوردار است. هر روز یک خودرو با تکنولوژی خاص توسط یکی از سازندگان به بازار جهانی ارائه می‌شود.

• تست آپشن و تجهیزات جانبی

کارشناسی این بخش کاملا به نوع و تجهیزات بکار رفته در آن بستگی دارد.

همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد پیشرفت تکنولوژی صنعت خودرو از سرعت

بالایی برخوردار است. هر روز یک خودرو با تکنولوژی خاص توسط یکی از سازندگان به بازار جهانی ارائه می‌شود. 


• تست رانندگی

پس از طی تمام مراحل، به قسمت نهایی و حساس یک کارشناسی خودرو می‌رسیم.
Drive Test یا همان تست رانندگی بازگو کننده میزان سلامت نسبی خودرو می‌باشد.

کارشناس در این قسمت باید در حین رانندگی تمام مواردی که در تست دیاگ دارای

مشکل بوده‌اند را نیز بررسی نموده و مشکل را برای خریدار بازگو نماید.

در تست رانندگی مواردی از قبیل شتاب خودرو، عملکرد ترمزها، سیستم تعلیق،

سیستم هیدرولیک فرمان، سیستم گیربکس در حالت دستی و اتومات، میزان بودن

فرمان و ده ها نکته دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرند. بعبارت دیگر می‌توان گفت تست

رانندگی اصلی‌ترین بخش کارشناسی فنی هر خورویی می‌باشد.

• کارشناسی رنگ خودرو

اگر اصلاحات انجام گرفته بروی بدنه در حد صافکاری بی رنگ یا قلم گیری شده باشد،

می توان با کمی دقت این موارد را مشخص کرد ولی در غیر این صورت، نقش کارشناس خودرو 

جهت کارشناسی رنگ خودرو (یا به اصطلاح همان تشخیص رنگ خودرو) پر رنگ می شود.

• ساختمان خودرو و شناخت اجزای تشکیل دهنده آن

ساختمان خودرو از چند جنبه قابل بررسی است و اجزای آن بسته به کارکردی که دارند،

در دسته بندی های مختلف قرار می گیرد. منظور از «اتومبیل» که وسیله نقلیه موتوری

یا خودرو نیز نامیده می شود، معمولا یک وسیله حرکتی چهار چرخ است که باهدف اولیه جا

به جایی مسافر طراحی شده است و اکثراً توسط یک پیشران موتور احتراق داخلی که به آن 

موتور خودرو گفته می شود، با سوخت فرار کار می کند.

خودروهای هیبریدی (Hybrid Cars) (ویدئو) :: وان کار

ساختمان خودرو بر اساس چه سیستم هایی طراحی شده است

طراحی ساختمان خودرو به چه عواملی بستگی دارد

پایداری در ساختمان خودرو

• ساختمان خودرو بر اساس چه سیستم هایی طراحی شده است

خودروی مدرن یک سیستم فنی پیچیده است و از زیر سیستم هایی با طراحی وعملکرد

خاص استفاده می کند. بعضی از این زیر سیستم ها شامل هزاران قطعه و اجزاء است که

با گشایش هایی در فناوری موجود یا فناوری جدید به تکامل رسیده اند.

از آن جمله ادوات کامپیوتری الکترونیکی، پلاستیک های پر مقاومت و آلیاژهای جدید فولادی

و فلزات غیرآهنی هستند. برخی از این زیر سیستم ها، در نتیجه کار روی فاکتورهایی در

حوزه آلودگی هوا، مقررات ایمنی و رقابت های خارجی حاصل شده اند.

ساختمان خودرو

خودروهای مسافربر از وسایل اولیه حمل ونقل خانوادگی شکل گرفته اند که در حال حاضر

با تعداد سه چهارم میلیارد دستگاه در سطح جهان، در حال فعالیت هستند.

یک چهارم از این تعداد، در ایالات متحده هستند که سالانه مسافت سه تریلیون مایل

(تقریبا پنج تریلیون کیلومتر) سفر می کنند. در سال های اخیر، صدها مدل خودرو به

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش ریکاوری رنگ خودرو مشهد

آمریکایی ها عرضه شده است که حدود نیمی از آن ها توسط تولید کنندگان خارجی بوده است.

تولید کنندگان با سرمایه گذاری روی مزیت های فناورانه ای که در تملک خود دارند،

طراحی های جدیدی را با تکرار پذیری ای بیش از همیشه ارائه می دهند. تولید کنندگان

با تولید جهانی سالانه بیش از 50 میلیون دستگاه، توانسته اند بازار را به انبوهی از بخش

های بسیار کوچک تر که بدون شک همچنان سودآور خواهند بود، تقسیم کنند.

چنین مشخص شده است که پیشرفت فنی جدید نقش کلیدی در رقابت موفقیت آمیز دارد.

دانشمندان و مهندسین تحقیق و توسعه توسط کلیه تامین کنندگان و تولید کنندگان خودرو به

کار گرفته شده اند تا بخش های بدنه، شاسی، موتور، جعبه دنده، سیستم های کنترلی،

سیستم های ایمنی و سیستم های کنترل گازهای خروجی را بهبود ببخشند.

• آموزش کار با دستگاه تشخیص رنگ شدگی خودرو 

آموزشگاه فنی نخبگان به عنوان اولین آموزشگاه رسمی و معتبر در سطح کشور می باشد

که در حوزه ی کارشناسی رنگ خودرو و تمامی مباحث مربوطه به صورت کاملا تخصصی

و حرفه ای در حال فعالیت و آموزش کارشناسی رنگ خودرو می باشد.

این آموزشگاه با سابقه ای چندین ساله و درخشان، با داشتن بیش از ۶۰۰ مرکز فعال و

تخصصی کارشناسی خودرو در سطح کشور و همچنین کسب عنوان برتر مدیران شاسیته

ملی سال ۹۷ مدیریت محترم این آموزشگاه، با کادر آموزشی مجرب و متخصص آماده ارائه 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو به متقاضیان عزیز ( پذیرش به صورت خانم و آقا ) از سراسر کشور می باشد

لزوم آگاهی خودروسازان از مزایای موتورهای هیبریدی

این پیشرفتهای فنی برجسته بدون حمایت اقتصادی حاصل نمی شوند.

طبق مطالعاتی که توسط وارد کامیونیکیشن اینکورپوریتد (ward comunication incorporated)

انجام شده، متوسط هزینه های تولید یک خودروی آمریکایی بین سال های 1980 تا 2001 به

خاطر الزامات عملکردی در میزان گازهای خروجی و مقررات ایمنی (از قبیل اضافه شدن کیسه های

هوا و مبدل های کاتالیستی) چهار هزار و هفصد دلار افزایش یافته است (بر اساس ارزش دلار در سال 2000).

پیاده سازی الزامات جدید در سال های بعدی نیز ادامه داشته است. هزینه های فوق علاوه بر هزینه های

مهندسی انجام شده برای بهبود در صرفه جویی مصرف سوخت بوده که می تواند با کاهش خرید سوخت جبران شود.

• طراحی ساختمان خودرو به چه عواملی بستگی دارد

طراحی ساختمان خودرو به میزان زیادی بستگی به نوع بهره برداری مورد نظر از خودرو دارد.

اتومبیل هایی که برای رانندگی در بیرون جاده ساخته می شوند، می باستی بادوام،

دارای سیستم آسان با مقاومت بالا در برابر بار اضافی و شرایط سخت عملیاتی باشند.

بالعکس، محصولاتی که برای استفاده در سیستم های جاده ای پرسرعت و کم دسترسی

ساخته می شوند، باید انتخاب های بیشتری برای راحتی مسافر از جمله توان عملکردی بیشتر موتور،

حداکثر فرمان پذیری در سرعت های بالا و پایداری مناسب داشته باشند.

• درباره آموزشگاه

این آموزشگاه با سابقه ای چندین ساله و درخشان، با داشتن بیش از ۶۰۰ مرکز فعال و

تخصصی کارشناسی رنگ خودرو در سطح کشور و همچنین کسب عنوان برتر مدیران شاسیته

ملی سال ۹۷ مدیریت محترم این آموزشگاه، با کادر آموزشی مجرب و متخصص آماده ارائه تمامی 

آموزش های تکمیلی کارشناسی رنگ خودرو به متقاضیان عزیز ( پذیرش به صورت خانم و آقا )

از سراسر کشور می باشد.

ساختمان خودرو

• پایداری در ساختمان خودرو

اصولا پایداری ساختمان خودرو بستگی به عوامل، توزیع وزن بین چرخ های جلو و عقب خودرو،

ارتفاع مرکز ثقل  محل آن نسبت به مرکز فشار آئرودینامیکی خودرو، خصوصیات سیستم تعلیق

و اینکه نیروی پیشران به کدام چرخ ها (جلو یا عقب) وارد می شود، دارد.

توزیع وزن اصولا بستگی به محل و اندازه موتور دارد. در موارد معمول موتورهایی که در جلو نصب می شوند،

از چیدمانی که با این نوع پایداری سهولت بیشتری دارند، استفاده می شود.

ساخت موتورهای آلومینیومی و فرایندهای جدید تولید امکان جاسازی موتور را در عقب خودرو

بدون نیاز به تغییر در پایداری آن امکان پذیر کرده اند.

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش اجرای نانو سرامیک

• هر خودرو را می‌توان به هفت بخش کلی تقسیم کرد که عبارت‌اند از:

• مولد قدرت(موتور): 

در این واحد که انرژی شیمیایی بنزین به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود حرارت ناشی

از سوختن هیدروکربورها با بالاتر از ۷۰۰درجه سانتیگراد می‌رسدکه به علت بازده مفید

سیستم از هر ۴ قسمت حرارت تولید شده۱ قسمت به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شدو

بقیه به صورت هوای گرم یا دودهای حاصل از احتراق از موتور خارج می‌شود
در یک موتور در حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ قطعه متحرک وجود دارد که همه نیاز به روغن کاری دارند

با توجه به درست کار کردن سیستم روغنکاری و لی باز هم عمر مفید یک خودرو ۸ سال کار و یا پیمودن۱۵۰۰۰۰کیلومترمسافت است.

• سیستم انتقال قدرت: 

این مجموعه وظیفه دارد قدرت تولیدی موتور را به چرخها انتقال دهد که شمال

جعبه دنده یا مبدل گشتاور و سرعت، وکلاچ می‌باشد.
• گروه فنر بندی و تعلیق: 

در اتومبیل‌های جدید دستگاه فنر بندی در هر دقیقه بیش از ۱۰۰۰تا ۱۲۰۰بار نوسان

می‌کند تا اتاق و شاسی، سرنشینان را در معرض ضربه‌های ناشی از ناهواری‌ها ی جاده قرار ندهد

آموزش حرفه ای کارشناسی رنگ خودرو توسط آموزشگاه فنی نخبگان

• گروه چرخ بندی ترمزها: 

به طور متوسط در هر ۹۰۰۰۰کیلو متر مسافت پیموده شده یا هر شش سال کار

خودرو هر چرخ حدود ۹۵ میلیون بار چرخش می‌کند

• گروه بدنه و شاسی: 

بدنه خودرهای جدید طوری ساخته می‌شود که بتواند تمامی قطعات را نگهداری کند

در هر بدنه خودرو حدود ۴۰متر مربع ورق فولادی به کار می‌رود که ضخامت آن۴/۰ تا ۲/۱می باشد

• گروه هدایت و فرمان: 

نیروی متوسطی که لازم است تا بتوا خودرو را در یک پیچ معمولی هدایت کرد

بین ۵ تا ۱۰ کیلوگرم می‌باشد ولی سیستم‌های جدید فرمان ای نیرو را به حدود ۳۰گرم کاهش داده‌است

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟ • درست کار

• گروه مدارات الکتریکی: 

از باطری‌های ۲۴،۱۲،۶ ولتی برای راه اندازی و روشن کردن موتور استفاده می‌شود

سیستم جرقه زنی را تا ۳۰۰۰۰ولت افزایش داده برای جرقه زنی موتور اماده می‌کند

در این گروه همچنین چراغهای روشنایی و علایم وبرف پاکن‌ها و بخاری و دیگر وسایل الکتریکی نصب شده‌است

 

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷

 

  

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان