آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
♦ سیستم ترمز همراه بازیاب انرژی
هر بار که از ترمزخودرو استفاده میکنید، انرژی جنبشی خودرو از طریق ترمزها به شکل گرما تلف میشود.
با در نظر گرفتن میزان ترافیک موجود در شهرها و عادات رانندگی افراد میتوان فهمید که میزان چشمگیری از انرژی بدون استفادهی خاصی به محیط انتقال مییابد.
به همین جهت مهندسان به فکر استفاده از انرژی جنبشی خودرو و ذخیرهی آن به شکل دیگری از انرژی افتادند. در سیستم ترمز همراه بازیاب انرژی، بخشی از انرژی جنبشی خودرو از طریق یک مولد به انرژی الکتریکی تبدیل و در باتریهای تعبیه شده ذخیره میشود.
در سیستم ترمز معمولی با فشردن پدال ترمز بلافاصله لنتها به سطح دیسک ترمز میچسبند و سرعت خودرو را کاهش میدهند، اما در سیستم ترمز به همراه بازیاب انرژی، با فشردن پدال ترمز مولد الکتریکی تعبیه شده در خلاف جهت حرکت خودرو شروع به چرخیدن میکند که این امر سبب کاهش سرعت خودرو و بازیافت انرژی جنبشی به صورت انرژی الکتریکی میشود.
نکتهی حائز اهمیت در این مرد این است که سیستم بازیافت انرژی به تنهایی قادر به متوقف کردن خودرو نیست و تنها به عنوانی راهکاری برای کاهش هدر رفت انرژی در نظر گرفته میشود.
حالت بهینهی عملکرد این سیستم در ترافیکها و شرایط حرکت و توقف پیدرپی است و درست مانند سیستم ABS با در نظر گرفتن پارامترهای سرعت چرخش چرخهای خودرو، میزان گشتاور لازم برای شارژ باتریها را محاسبه میکند تا در شرایط بهینه وارد مدار شود.
از این سیستم در خودروهای هیبریدی و الکتریکی نظیر تویوتا پریوس و تسلا رودستر استفاده میشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦ ترمز الکتریکی
جدیدترین دستاورد در تکنولوژی ترمز خودروها، معرفی سیستم ترمز الکتریکی است.
در این سیستم که به نام ترمز سیمی (Brake By Wire) نیز شناخته میشود، هیچ اتصال مکانیکی میان پدال ترمز و واحد اعمال کنندهی ترمز وجود ندارد. در ترمز الکتریکی، سیستم با دریافت و ارسال پارامترهای میزان فشار پای راننده روی پدال و سرعت فشردن پدال ترمز به هر چرخ، بهترین شرایط ترمزگیری برای هر چرخ را اعمال میکند.
از مزایای این سیستم میتوان به تعامل مناسب با سیستم کروز کنترل هوشمند جهت حفظ فاصلهی از پیش تعیین شده با خودروی جلویی و همچنین ترمزگیری تا توقف خودرو (در مواقع لزوم) بدون دخالت راننده اشاره کرد. علاوه بر این، با استفاده از این سیستم، اتصالات مکانیکی معمول حذف میشوند که این امر خود سبب کاهش فضای مورد نیاز، کاهش صدا و لرزش میشود. تنها چالش در استفاده از این سیستم ایجاد حس القای ترمزگیری در پدال ترمز است.
سیستم ترمز الکتریکی میتواند کاملا به صورت الکتریکی یا بهصورت هیدروالکتریک عمل کند. در نوع اول لنتها با کمک آرایشی از پیچهای الکتریکی به سطح دیسک فشرده و آزاد میشوند و در نوع دوم سیگنال الکتریکی به یک موتور هیدرولیکی ارسال شده و موتور با توجه به میزان فشار مورد نیاز، روغن را به سمت پیستون لنتها ارسال میکند.
در هر دو نوع وزن کلی سیستم نسبت به سیستمهای معمولی کاهش مییابد و تعمیر سیستم راحتتر است.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .
• پل های ارتباطی ما:
03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.