♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
• نوع مدارک برای جمع آوی و مطالعه که بایستی انجام گیرد چیست ؟
بازرس می بایستی خودش را با آماده سازی سطوح و نیازمندی های اعمال پوشش –
بازرسی و آزمایش های مورد نیاز – مشخصات خاص مواد برای اعمال آماده و آشنا کند.
1- دستورالعمل ها شامل تمامی اصلاحات و ضمائم مربوطه
2- قابل اجرا بودن کدها و استانداردها
3- انتشار دستورات کارخانه سازنده
4- روش های اجرای پوشش از طرف واحد اجرا کننده
• آموزشگاه فنی نخبگان با بهترین کیفیت و بالاترین سطح اموزشی در سراسر کشور
آموزش حرفه ای کارشناسی تشخیص رنگ خودرو به صورت تئوری و عملی توسط مهندسین
با تجربه و چندین سال سابقه کارشناسی خودروهای ایرانی و خارجی
آموزش تشخیص خودروهای چپی – دوتیکه بودن – تعویض در و کاپوت و گلگیر – خوردگی شاسی – رنگ شدگی
• تجهیزات مورد نیاز برای انجام بازرسی چیست ؟
در دستورالعمل هر پروژه نیازهای بازرسی – آزمایش ها و قابل قبول بودن دستگاه های
کنترل کیفیت برای اعمال بازرسی تعریف شده است.
• در فهرست به شرح زیر بیشتر دستگاه ها جهت بازرسی مورد نیاز آمورده شده است :
1- استاندارد های تصویری آماده سازی سطح
2- اندازه گیری کننده خلل و فرج سطح مقایسه کننده ها
3- حرارت سنج هوا و حرارت سنج سطح
4- اندازه گیری کننده ضخامت فیلم خشک با ورقه های استاندارد جهت تنظیم کردن دستگاه شابلون
5- ضخامت سنج فیلم تر
6- رطوبت سنج و نقطه شبنم سنج
7- دستگاه های ازمایش چسبندگی
8- دستگاه منفذیاب
• آموزش تشخیص رنگ شدگی خودرو
همراه با آرین تست با مقاله ی بسیار جذاب آموزش تشخیص رنگ شدگی خودرو شوید.
مطالب قابل ارائه در مقوله ی آموزش تشخیص رنگ شدگی خودرو می تواند اطلاعات
نابی را در این حیطه به شما بدهد.
• اهمیت تشکیل دادن فرم های بازرس چیست ؟
فرم بازرسی به بازرس این اجازه را می دهد که در زمان های مختلف فعالیت هایی را
که به بازرسی نیاز دارد انجام داده و مرتب نماید.
در همه پروژه ها فرم های بازرسی اجباری هستند و انجام آن برای بازرس یک وظیفه است.
در صورتی که فرم بازرسی تهیه نشده است بازرس می بایستی فرم بازرسی را برای خودش تهیه نماید.
تشکیل فرم بازرسی حتی برای کوچکترین کارها می تواند یکی از بزرگترین کارآیی ها را برای یک بازرس داشته باشد.
• فرم های بازرسی شامل چه اطلاعاتی می بایستی باشد ؟
اطلاعات فرم بازرسی اعمال و مشخصات سیستم رنگ آمیزی و پوشش که طبیعت
فعالیت اجرائی است را شامل میشود :
1- بازرسی نقاط ( کارهای مشخص و نا مشخص )
2- کدها – استانداردها – دستورالعمل و روش ها
3- بازرسی آماده سازی سطوح
4- بازرسی نهایی اعمال پوشش
• فرم های بازرسی که دارای موارد مشخص می باشد چیست ؟
طبق مشخصات ذکر شده بالا بازرسی نقاط بستگی به مواد پوشش خواهد داشت که
نوع و طبیعت هر کاری است . نقاط بازرسی لیست شده زیر بایستی در اساس بیشتر کارها مطرح باشد.
1- قبل از شروع به کار کردن
2- ضرورت ادامه دادن به آماده سازی سطح
3- ضرورت بازرسی سطح قبل از اعمال پوشش
4- ضرورت و رسیدگی و بازرسی اعمال هر لایه
5- ضرورت بازرسی خشک بودن از پوشش
6- بازرسی نهایی و امضاء و تایید نهایی مطابق با نیازمندی های پروژه و عملیات
♦ شناخت قطعات اصلی موتور خودرو به صورت مختصر و مفید
اصولاٌ دارنده یک خودرو میبایست حداقل قطعات اصلی موتور خودرو را بشناسد.
در ادامه شناخت موتور خودرو با وظایف و کارکرد قطعات کلیدی موتور آشنا شود.
در این صورت هنگام مواجه با مشکل در موتور خودروی خود، از قبیل صدای موتور خودرو،
میتواند برخورد درستتری با مشکل داشته باشد. در اینجا ما با معرفی موتور خودرو بحث را آغاز میکنیم.
♦ موتور خودرو چیست؟
هر خودرویی قسمتی دارد که موتور در آن جای گرفته است. موتور، یعنی مهمترین
قسمت ماشین، از یک سری قطعات به هم متصل شده تشکیل شده است. با شرح
کوتاهی از قطعات اصلی موتور خودرو ماشین شما هم میتوانید مثل یه کارشناس در
کاپوت خودرو خودتان را باز کنید و به بررسی مشکل موتور خودرو خود بپردازید.
♦ بلوک سیلندر
بلوک سیلندر محلی است که در آن سیلندرها تعبیه شده است. حرکت رفت و
برگشت پیستون درون سیلندرها انجام میشود. بد نیست بدانید حرکت پیستون،
انرژی خود را از احتراق حاصل از سوخت و اکسیژن میگیرد. به عبارت دیگر این بلوک
قطعهای ریختهگری از جنس چدن یا آلومینیوم میباشد که در مواقع فوندانسیون تشکیل
یک موتور احتراق داخلی را به وجود میآورد. به طوری که محل نصب میللنگ، رینگ
پیستون و شاتون، سرسیلندر، کارتل، منیفولد گاز و کلیه قطعات جانبی را فراهم میسازد.
از این رو دقت در ساخت و ماشین کاری بلوکه سیلندر و همچنین نوع آلیاژ آن به جهت تحمل
سرما و گرمای بیش از حد جهت جلوگیری از ترکیدن از اهمیت بالایی برخوردار میباشد.
♦ بلوک سیلندر – engine block
♦ سرسیلندر
سرسیلندر محل قرارگیری اتاقک احتراق، شمع و سوپاپهای دود و هوا که در انجام واکنش
احتراق نقش دارند، میباشد. این قطعه آلومینیومی قسمت بالای بلوک سیلندر که محفظه
اتاق احتراق و سوپاپهای دود و بنزین، منیفولد گاز و هوا، میل سوپاپها، محل نصب شمع
موتور و تایپیتها را شامل میشود. همچنین بخاری آب و روغن نیز داخل قطعه سرسیلندر
جهت خنک کاری محفظه احتراق موتور خودرو طراحی شده است.
♦ سرسیلندر – cylinder head
♦ واشر سرسیلندر
به طور خلاصه قطعه واشر سرسیلندر باعث آببندی سطوح اتصال سرسیلندر
به بلوک سیلندر میشود. از طرف دیگر مانع نشت مایعات به خارج از بلوک سیلندر میگردد.
اگر بخواهیم کمی بیشتر توضیح دهیم جنس این قطعه از مواد نسوز و بسیار با کیفیت فولادی میباشد.
به خاطر نقش مهم آن که جلوگیری از قاطی شدن آب و روغن و آب بندی محفظه
احتراق میباشد، باید از بهترین مارکهای شناخته شده در بازار استفاده گردد.
هر چند که این قطعه هم دارای طول عمر مفید است. میبایست به دلیل مستهلک
شدن به موقع تعویض گردد تا از هزینههای اضافی جلوگیری به عمل آید.
♦ واشر سرسیلندر – Head Gaskets
♦ میل لنگ
این قطعه یکی از اصلیترین اجزا موتورهای احتراق داخلی است. وظیفه اصلی آن
تبدیل حرکت خطی پیستونها به حرکت دورانی میباشد. به این مفهوم که این
قطعه نیرویی که بر اثر حرکت رفت و برگشت پیستون ایجاد میشود را به حرکت دورانی
برای چرخش و حرکت چرخها تبدیل میکند. همانند میل سوپاپ، میللنگ نیز یک قطعه
مصرفی نیست و به ندرت پیش میآید که خراب شود. خرابی این قطعه زمانی رخ میدهد
که روغن کافی به یاتاقانهای میل لنگ نرسد. بر اثر خشک کار کردن خودرو یاتاقان زده
و میل لنگ را دچار خراش و آسیب نماید.
♦ میل لنگ – Crankshafts
♦ میل سوپاپ
با نام دیگر به نام میل بادامک وظیفه اصلی باز و بسته کردن سوپاپهای ورودی و خروجی را دارا میباشد.
در حقیقت این قطعه توسط بادامکهایی که دارد، زمان باز و بسته شدن سوپاپهای دود و هوا را انجام میدهد. سوپاپهای ورودی همان سوپاپهای ورود سوخت و هوا به داخل سیلندر است.
سوپاپهای خروجی همان سوپاپهای خروج دود از سیلندر است. عواملی که میتواند
به میلسوپاپ آسیب برساند، اُفت فشار روغن و یا کمبود روغن در موتور خودرو میباشد.
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷