♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
– پمپهای الکتریکی مکشی
در این نوع پمپ یک مخزن به نام فانوسی وجود دارد که میلههای مرکز فنرها
به آن متصل است. نیروی فنرها در حالت خاموش به سمتی است که مخزن یا فانوسی
حالت فشرده دارند. وقتی خودرو استارت میخورد جریان برقی از باتری به پمپ بنزین
نیز راه پیدا می کند. در نتیجه سیم پیچ انرژی پیدا کرده و آن را به مگنتها یا میلههای
درون فنرها منتقل میکند. این نیرو به فنرها منتقل شده و به طرف پایین باز میشوند
در نتیجه فانوسی باز شده حجم آن افزایش مییابد و بنزین به درونش مکیده میشود.
در فرآیند پمپ کردن یا ارسال فانوسی به پایینترین نقطه رسیده و مگنتها از سیمپیچ
جدا شده لذا انرژی مغناطیس نیز از بین میرود. فنرها هم انرژی خود را از دست داده
به حالت اول باز میگردند. این کورس منجر به پرتاب فانوسی و پمپ شدن بنزین میشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
– پمپهای الکتریکی فشاری
این پمپها که به پمپهای توربینی نیز معروفند در حال حاضر بهترین نوع پمپ بنزین
خودرو هستند. این پمپها در باک بنزین شناور هستند و بنزین را همواره با فشاری ثابت
به انژکتور ارسال میکنند. پمپهای توربینی نیز مانند پمپهای مکشی باز شدن سوئیچ
فعالیت خود را آغاز میکنند. با شروع به کار آنها سوخت از طریق لوله ورودی به داخل
پمپ کشیده میشود ضمن اینکه مسیرش از فیلترها عبور میکند. بنزین توسط موتور
الکتریکی داخل پمپ مکیده میشود و با گذر از اطراف سیمپیچ و مجموعه موتور الکتریکی
پمپ آنها را خنک کرده و به سمت موتور ارسال میشود. توربین موجود در انتهای این نوع پمپ
که بخشی از موتور برقی آن است، یک مکش منظم برای سوخت را ایجاد میکنند و از آنجایی
که شلنگهای ورودی و خروجی در این سیستم حالت خلا دارند، این مکش منظم متناسب
با قطر کم شلنگهای خروجی، جریان پرفشار مناسب موتور و انژکتور را مهیا میکند. شیرهای
خروجی در انتهای لولههای خروجی نیز در تنظیم و افزایش این فشار موثر هستند. این جریان
پر فشار و منظم سوخت، همواره مازاد میزان مورد نیاز موتور است و همین امر باعث میشود
انژکتورها و یا کاربراتور همیشه سوخت کافی برای تزریق به داخل موتور داشته باشند. سوخت
اضافی هم توسط مسیر برگشت به باک بازمیگردد. این پمپها به کارکردن بدون سوخت و یا
نفوذ ناخالصی سوخت به درونشان، بسیار حساسند. معمولا بعد از اینکه موتور خودرو استارت میخورد
پمپهای توربینی به صورت مداوم کار میکنند
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
همچنین بعضی از این پمپها توانایی دارند که وقتی بار بیشتری روی موتور است و نیازش
به سوخت افزایش مییابد با دور بالاتر کار میکنند تا موتور دچار کمبود سوخت نشود. ECU
برق پمپ را پس از خاموش شدن موتور خودرو قطع میکند. برای این زمانها درون پمپهای
توربینی یک سوپاپ یکطرفه در نظر گرفته شده است تا مانع از برگشت سوخت به داخل باک
شود و در روشن شدن مجدد خودرو ایجاد دردسر کند.
مزایای پمپهای بنزین الکتریکی نسبت به مکانیکی
در ابتدا باید گفت که بزرگترین عیب در پمپها الکتریکی، سوختن ناگهانی آنها است
که فاقد هرگونه راه حل و راهکار است. با این وجود مزیتهای فراوانی نسب به پمپها
مکانیکی در آنها دیده میشود. مزیتهایی که پمپهای مکانیکی را با حضور آنها به حاشیه
برده است. این مزیتها را به این شرح است.
۱. اندازه کوچکترشان که به آنها قابلیت نصب در هر مکانی را میدهد.
۲. خنک بودن همیشگیشان به واسطه نوع طراحی و قرار گرفتشان درون باک
۳. دسترسی آسان و عیبیابی راحت آنها
۴. تامین جریان پرفشار و دائمی از سوخت
۵. ایمنی بیشتر به واسطه داشتن سیستم ایمنی قطع سوخت
۶. عدم مواجه با مشکل قفل گازی به دلیل سرد بودن همیشگی
۷. گذر سوخت از چند لایه فیلتر در آنها
ضمنا باید اشاره کرد که در پمپهای مکانیکی شیطانک که در تماس مستقیم
با میل بادامک است، با کارکرد زیاد و به مرور زمان دچار خورده شده و لقی پیدا
میکند که منجر به کاهش کارایی آن میشود. همچنین سوپاپ یکطرفه موجود
در آنها، به هیچ وجه کارایی سوپاپهای یکطرفه موجود در باکهای الکتریکی را ندارد.
این صورت که عملکرد نادرست آنها باعث میشود در اثر چند روز خاموش بودن موتور، ضمن تبخیر بنزین موجود در کاربراتور، بقیه سوخت نیز به سمت باک عقبنشینی کند . همین مساله روشن شدن دوباره موتور را سخت را و نیازمند استارتهای متعدد میکند.
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718