♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

مخزن گاز خودرو یکی از اجزای اصلی سیستم سوخت رسانی گازی است که سوخت گاز در آن ذخیره می گردد.

مخزن گاز که وظیفه نگهداری سوخت گاز را بر عهده دارد، معمولا به منظور افزایش قابلیت ذخیره سازی، سوخت گاز را به صورت

فشرده نگهداری می نماید.

در مخازن نگهداری گاز CNG، این فشار تا بیش از ۲۰۰ بار (Bar) نیز افزایش می یابد.
در اکثر خودروهای سواری از یک مخزن گاز جهت ذخیره سازی گاز استفاده میشود.

اما در اغلب خودروهای سنگین، چندین مخزن گاز مورد استفاده قرار می گیرد.

تعداد مخازن، حجم آنها و طراحی ابعاد آنها بستگی به عواملی همچون نوع خودرو، توان موتور و فضای در نظر گرفته شده برای مخازن

دارد.

 

♦ انواع مخازن گاز


مخازن گاز معمولا به شکل کپسول های استوانه ای با عدسی های کروی طراحی می شوند.

اما می توان آنها را بر اساس جنس و ساختار تشکیل دهنده تقسیم بندی نمود، متداول ترین انواع مخزن گاز عبارتند از:

• نوع اول: مخزن فلزی

جنس این گروه از مخازن گاز، فولاد و یا آلومینیم می باشد. بدنه این گروه از مخازن به طور کامل از فلزات ساخته شده است.

به همین دلیل نسبت به سایر مخازن از وزن سنگین تری برخوردار هستند.

فشار کاری این گونه از مخازن معمولا تا ۳۰۰ بار (Bar) در نظر گرفته می شود. البته فشاری که باعث انفجار مخزن می گردد،

خیلی بیش از این مقدار است این مدل از مخازن گاز که استفاده از آن در ایران بسیار متداول است، به روش های مخاب از تولید

می گردد.

ماده اولیه ساخت مخازن فلزی، می تواند ورق، شمش و یا لوله باشد. در صورت که ماده اولیه ورق باشد،

شکل دهی به روش کشش عمیق انجام می پذیرد.

در این حالت ورق توسط فرآیند کشش عمیق بصورت لیوانی در می آید و سپس یک عدسی بر روی آن جوش داده

می شود.

اما در حالتی که ماده اولیه بصورت شمش می باشد، ابتدا لازم است که شمش بصورت لایه های نازک در آید و سپس

با عملیات ساچمه زنی و یا رولینگ، سختی آن افزایش داده شود. ولی در نهایت همچون ورق با فرآیند کشش عمیق شکل داده

می شود.
‎در ضمن هنگامی که ماده اولیه به صورت لوله است، ابتدا لوله به طول مورد نظر برش داده می شود و سپس با جوشکاری

عدسی در دو انتها، مخزن ساخته می شود. بهتر است که این لوله از نوع مانیسمان ( لوله بدون درز جوش) باشد در مراحل بعدی،

ابتدا به منظور ایجاد دهانه ورودی مخزن بر روی عدسی سوراخکاری می نمایند.

سپس با انجام عملیات حرارتی، استحکام و خواص مکانیکی مخزن ارتقاء می یابد.

پس از آن بوسیله سندبلاست، صیقل کاری و تمیز کاری، کیفیت صافی سطوح

بهبود داده میشود.

در ادامه فرآیند تولید مخزن لازم است که گلویی دهانه ورودی مخزن پرس گردد. در نهایت با انجام فرآیندهای نهایی همچون

خشک کردن، پوشش دهی و رنگ آمیزی، مخزن تکمیل می گردد.
‎با توجه به اهمیتی که مخزن گاز از لحاظ ایمنی دارد، لازم است که در مراحل مختلف تولید و در نهایت پس از کامل شدن مخزن،

تست ها و بازرسی های مختلفی بر روی مخزن انجام پذیرد.

با تست ها، هم ضخامت جداره مخزن، جرم، حجم، چگالی و … اندازه گیری می شود وهم لحاظ استحکام در برابر فشار و تنش بررسی می گردد. بازرسی مخزن از لحاظ عدم وجود هر گونه ترک و یا خوردگی، یکی از مهمترین تست هایی است که بر روی مخازن گاز انجام می پذیرد.

 

 آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

‎• نوع دوم: مخزن فلزی با پوشش محیطی کامپوزیت

‎در این مدل از مخازن، یک جداره داخلی از جنس فولاد و یا آلومینیوم وجود دارد که محیط بیرونی قسمت استوانه ای

آن توسط مواد کامپوزیتی پوشش داده شده است. جنس این مواد کامپوزیتی از الیاف شیشه، آرامید، کربن یا مخلوطی از آنها

که آغشته به زرین می باشد، تشکيل شده است.

الیاف شیشه باعث افزایش استحکام و مقاومت می شود و الیاف کربن می تواند مقاومت در برابر بارهای ارتعاشی و

خستگی را افزایش دهد. هنگامی که این الیاف در داخل رزین قرار می گیرند،

هم مستحکم تر می شوند و هم ضربه پذیرتر می شوند.

در مجموع می توان گفت که مواد کامپوزیتی به نسبت وزنی که دارند از مقاومت خوبی برخوردار هستند.

از ویژگی های دیگر کامپوزیت این است که در دمای بالا، خواص خود را از دست نمی دهد.

‎در این مدل چون محیط استوانه ای در جهت شعاعی توسط مواد کامپوزیتی تقویت شده است،می توان

با کم کردن ضخامت جداره فلزی، وزن مخزن را کاهش داد. البته باید توجه داشت که در این مدل، عدسی های دو طرف مخزن

توسط مواد کامپوزیتی پوشش داده نمی شوند ، در مقایسه با مخازن نوع اول سبک تر می باشند.

اما فشار قابل تحمل در این مدل بیش از نوع اول است.

برای تولید مخازن نوع دوم، ابتدا همچون روش تولید مخازن نوع اول، مخزن فلزی توسط فرآیند کشش عمیق و کارهای تکمیلی

تولید می گردد.

سپس مواد کامپوزیتی بصورت محیطی به دور مخزن پیچیده می شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان