آموزش تشخیص رنگ خودرو مشهد

♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ باتری :

وظیفه باتری، تامین انرژی و نیروی لازم برای روشن‌شدن، جرقه‌زدن

استارت موتور و سیستم روشنایی خودرو است؛ در واقع کارکرد صحیح باطری ماشین

(تحت عنوان منبع الکتریکی) در روشن‌شدن آن بسیار مهم و تاثیرگذار است.

نحوه کارکرد باتری ماشین به چه صورت است؟ انواع آن چیست؟

بهترین برند یا مارک و مناسب‌ترین قیمت باطری خودرو چیست؟ این موارد،

سوال‌هایی هستند که بیشتر رانندگان در خصوص آن‌ها نیازمند به کسب اطلاعات هستند.

شما با خواندن این متن می‌توانید، جواب سوال‌های اساسی ذکر شده را پیدا کنید؛

همچنین با نحوه نگهداری و جزئیات باتری ماشین، بیشتر آشنا شوید.

♦ انواع باتری خودرو :

رایج‌ترین انواع باطری ماشین در ایران به دو دسته

اتمی (غیر سیلد) و اسیدی (سیلد) دسته‌بندی می‌شوند؛

هر یک از انواع باتری‌ها دارای ویژگی‌ها، مزایا و معایبی هستند که در ادامه توضیح می‌دهیم:

♦ باتری اتمی (Free Maintenace) یا غیرسیلد :

باطری‌های غیر سیلد از صفحات دارای سرب آنتیموان و کلسیم تشکیل شده‌اند

که هیبریدی یا دو آلیاژی نیز هستند. توجه داشته باشید که این نوع باتری‌ها

به کمی نگهداری نیاز دارند و همچنین برای استفاده در آب و هوای گرم توصیه می‌شوند.

امکان اضافه‌کردن آب در صورت نیاز، غیر قابل اندازه‌گیری غلظت آن

با هیدرومتر و طول عمر بیشتر به‌خصوص در هوای گرم

از مهم‌ترین ویژگی‌ها، مزایا و معایب باطری اتمی هستند.

♦ ساختار باطری غیر سیلد :

در فرآیند ساخت باتری‌های اتمی، ابتدا تعدادی صفحه شارژ می‌شوند؛

سپس صفحات روی هم قرار گرفته و در قالب خاص باطری‌های غیر سیلد عرضه می‌شوند.

در سطح بیرونی این نوع از باتری خودرو، سه چراغ کوچک جهت نمایش

وضعیت آن به رنگ سفید، قهوه‌ای و سبز قرار گرفته است :

  • رنگ سبز :
  • باتری غیر سیلد، سالم و به‌صورت کامل شارژ شده است.
  • رنگ سفید :
  • باطری ماشین معیوب است و به‌درستی کار نمی‌کند.
  • رنگ قهوه‌ای :
  • باتری سالم، اما بدون شارژ است.

♦ باتری اسیدی (Free Maintenace) یا سیلد :

باطری‌های سیلد از صفحه سرب و کلسیم ساخته شده و در عین حال نیاز

به هیچ مراقبتی ندارند. این نوع از باتری‌ها، مقاومت زیادی در برابر دشارژ

شدن داشته و همچنین زمان کمی برای عمل شارژ نیاز دارند.

باطری‌ اسیدی نسبت به نوع اتمی، زمان طولانی‌تری عمر می‌کنند.

با این حال بسیار مراقب باشید که به‌صورت کامل شارژ خالی نکنند؛

زیرا در صورت دشارژ شدن، متریال آن معیوب شده و خاصیت خود را از دست می‌دهند.

هزینه کم، عمر طولانی، شارژ سریع، مقاومت بالا در برابر شارژ زیاد،

عدم نیاز به مراقبت و درصد کم خرابی ترمینال‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های

باتری‌های سیلد نسبت به نوع غیر سیلد است.

♦ بهترین مارک باتری ماشین :

یکی از رایج‌ترین سوال‌ها در خصوص ابزار شارژ برق خودرو، این است که

بهترین مارک و برند باطری ماشین چیست؟ به همین دلیل در این بخش،

ما به دو نمونه محبوب ایرانی که اتفاقا در رقابت تنگاتنگی با هم هستند،

اشاره کرده و خصوصیات آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

♦ صبا باتری :

کارخانه صبا باتری، انواع برندهای مختلف باطری خودرو را تولید

و روانه بازار می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها نوع اتمی واریان صبا، آرمو و ورسک هستند.

باتری‌های ۵۵، ۶۶ و ۷۴ آمپر صبا از جمله محصولاتی هستند که

آمار فروش بالایی دارند؛ اما عنوان پرفروش‌ترین و قیمت مناسب‌ترین

باطری موجود در بازار ایران، به باتری واریان صبا تعلق دارد که یک سال گارانتی هم دارد.

♦ سپاهان باتری :

محصولات سپاهان باتری در تنوع بالا با کیفیت‌های زیاد و آمپراژهای

متفاوت عرضه می‌شوند. اوربیتال، سویو، بارکاس، پاورایکس، برجیس، سیوولکس،

یاشا و اورانوس انواع محصولات این شرکت هستند که ۵۰ تا ۲۱۰ آمپراژ را

پشتیبانی کرده و استانداردهای GIS و DIN را پوشش می‌دهند.

توانایی استارت سریع در هوای سرد، درصد کم دشارژ خود به‌ خودی،

عایق الکتریکی با طول عمر و راندمان زیاد، خوردگی کم اتصالات و استفاده

از فیلتر ضد انفجار از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات باطری‌ سپاهان است.

♦ دلایل خرابی باتری ماشین :

گاهی انواع باطری خودرو، پیش از رسیدن تاریخ انقضا معیوب شده و

دیگر قابل استفاده نیستند. علل مختلفی برای عملکرد نادرست منبع الکتریکی

ماشین وجود دارد که در این بخش، سه مورد اصلی آن را برای شما شرح می‌دهیم:

♦ ریزش مواد صفحات :

اصلی‌ترین دلیل خرابی باتری خودرو، ریزش مواد صفحات آن بر اثر تعدد دفعات شارژ و دشارژ است.

دشارژ بیش از حد باطری، منجر به انبساط زیاد شده و گرمای حاصل از آن، باعث تولید رسوب می‌شود که در نتیجه فرآیند تخریب، سرعت پیدا می‌کند؛ همچنین شارژ بیش از حد آن، منجر به

انقباض زیاد و خرابی سریع‌تر صفحات می‌شود.

♦ سولفاته شدن باتری :

سولفاته‌شدن باتری نیز دلیل دیگری بر خرابی آن است؛

زمانی که این وسیله بیش از نصف سال در حالت دشارژ قرار گرفته و انبار شود،

چگالی صفحات بالا رفته و قابلیت شارژ به مرور زمان در آن از بین می‌رود.

♦ دمای بالای هوا :

هوای گرم، نامناسب‌ترین دما برای باطری است؛ باید بدانید که رانندگی

در همچین هوایی، متوسط طول عمر باتری را تا حدود ۵۰ درصد

کاهش می‌دهد. (حتی اگر با کیفیت‌ترین محصول را خریداری کرده باشید)

♦ نکات مهم در افزایش طول عمر باطری خودرو :

  • اسید یا آب کثیف به باتری اضافه نکنید.
  • از محافظ گرما برای منبع برق ماشین استفاده کنید.
  • میزان بار پارزیتیک، حداکثر تا ۱۲۰ میلی‌آمپر مجاز است.
  • در صورت شارژ کامل باطری، آن را در محل سرد نگهداری کنید.
  • پیش از استارت، تمام وسایل الکتریکی و چراغ‌ها را خاموش کنید.
  • بیش از شش ماه برای شارژ مجدد صبر نکنید.
  • اگر میزان شارژ باتری از ۸۰ درصد کمتر شد، آن را شارژ کنید.
  • برای نگهداری خودرو در زمستان (هوای سرد)؛ باتری را شارژ کامل کرده و موتور ماشین را گرم نگهدارید.
  • در تابستان (هوای گرم)؛ به‌صورت مرتب سطح الکترولیت و آب باطری خودرو را کنترل کنید تا در حد استاندارد باشند.

♦ راه‌های تشخصیص خرابی باتری خودرو :

دیرکرد روشن شدن خودرو در هوای سرد

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در هوای سرد و

پس از چندین ساعت خاموش بودن خودرو، ماشین دیرتر استارت می‌خورد.

گرچه استارت نخوردن و یا دیرتر استارت خودرن خودرو دلایل متعددی دارد،

اما اگر دلیل آن به ضعیف شدن باتری مربوط باشد، باید هرچه سریع‌تر به تعمیر و یا تعویض باتری اقدام کرد.

اگر خودرو در هوای سرد، پس از یکساعت خاموش بودن؛ دیرتر از

معمول روشن شد و یا به طور کلی استارت نخورد؛ قطعا باتری دچار

خرابی جدی شده باید تعویض شود.

یکی دیگر از راه‌های خرابی باتری خودرو، استارت سنگین و روشن شدن

با چندی مرتبه تکرار چرخش سوئیچ است. در این روش اگر ولتاژ باتری از عدد ۱۲

کمتر باشد، باید حتما به یک تعمیرگاه خودرو مراجعه کنید.

لازم به یاد آوری است که استارت نخوردن خودرو تنها به فصول سرد

مربوط نمی‌شود و ممکن است در فصل گرما هم این اتفاق رخ دهد.

برق به پشت آمپر نمی‌رسد.

تشخیص خرابی خودرو از نبود برق پشت آمپر و یا مشکلاتی این چنینی

سخت نیست، با این حال باید سریعا به تعمیرگاه خودرو بروید و ماشین را

به طور کامل بررسی کنید. چرا که ممکن است خرابی باطری به سولفاته

شدن و یا تاریخ انقضا آن مربوط باشد و در این شرایط باید حتما دینام خودرو نیز چک شود.

♦ کنترل کیفیت رنگ :

♦ نحوه ارزیابی پوشش صنعتی :

با توجه به مدت زمانی که سیستم پوششی برای مقاومت در محیط مورد نظر

انتظار داریم معمولا یکسری آزمایش جهت کنترل کیفیت رنگ انتخاب می شود .

آزمایش بسته به سخنی شرایط محیط و عمر مفیدی که برای رنگ در نظر میگیریم متنوع میباشد.

♦ ۱-ویژگی های ظاهری و فیزیکی رنگ:

این ویژگی مشتمل بر بخش از تست های کنترول کیفیت رنگ هستند

که بر روی رنگ تر درون قوطی رنگ میبایست انجام شود و اغلب انها به

تنهایی نمیتوانند معیار تعیین یک رنگ باشند .

♦ ۲-فام رنگ :

فام رنگ مبین طول موج نورهای منعکس شده از سطح پوشش خورده است

و غالبا جهت کاربرد های تضمینی در رنگ های لایه اهمیت دارد .

ته نشینی رنگ :

خاصیت ته نشینی رنگ براساس قدرت تفکیک پیگمان از محل استوا است

و به چند عامل بستگی دارد از جمله چگالی ، دانه بندی پیگمان ، گرانروی محمل

و غیره . هرچه درجه غوطه وری پیگمان و سهولت اختلاط مجدد رنگ انبارشده

و رسیدن به حالت اولیه بیشتر باشد کیفیت رنگ مناسب تر است .

♦ ۴-چگالی رنگ تر :

چگالی عبارت است از وزن واحد حجم رنگ قالبا براساس kg/lit یا gr/cc بیان میشود.

جهت تامین چگالی میبایست از یک ظرف با حجم مشخص (v) و یک ترازو استفاده کرد .

♦ ۵-گرانروی رنگ :

مقاوت سیال ساکن را در برابر جاری شدن و نرخ انتقال تنش برشی

را در سیال گرانروی گویند. جهت تعیین گرانروی رنگ از روش های متفاوتی

استفاده میشود.جهت سهولت اعمال رنگ ، غالبا گرانروی نقش بسزایی دارد .

♦ ۶-دانه بندی رنگ :

دانه بندی رنگ مبین میزان اسیاب شدن ذرات پیگمان است. غالبا دانه بندی

در رنگ های ساخته شده برای چگونگی کیفیت رنگ موثر و رنگ در یک

دانه بندی اپتیمم (بهینه) نتیجه خوب را میدهد.

البته به طول معمول میزان دانه بندی به تنهایی دلیل بر رد یا قبئلی رنگ نمیباشد.

استاندارد ، دانه بندی رنگ را با استفاده از استاندارد (ASTDM D-1210) توسظ یک گریندومتر تعیین نمود .

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-۰۳۱۳۳۳۳۲۷۱۸

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *