♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ ساسات دریچه ای اتوماتیک که توسط گرمای اگزوز عمل می کند:

این نوع ساسات از یک فنر ترموستاتیک (فتر ترموستاتیک را معمولا از دو فلز که دارای انبساط حرارتی درست می کنند و آن دو فلز را روی یکدیگر پرچ کرده و بدلیل تفاوت انبساط حرارتی دو فلز، در اثر و ظرف می پیچد، از این عمل بوسیله یک اهرم مکانیکی برای باز و بسته کردن دریچه ساسات مدار که به مانیفولد دود مربوط می باشد و پیستون خلاء که به مانیفولد هوا ارتباط دارد و هر دوی آن ها استفاده می شود )و یک مدار که به مانیفولد درد مربوط می باشد و پیسو دوی آن ها (فنر ترموستاتیک، پیستون خلاء) به دریچه ساسات متصل شده اند، استفاده شده است.

به هنگام سرد بودن موتور فنر به اندازه کافی منقبض شده دریچه ساسات را به حالت بسته نگه می دارد.

موتورکه روشن شد مخلوطی غنی به موتورداده می شود با روشن شدن موتور، جریان هوا در لوله گاز کاربراتور

باعث می شود که دریچه ساسات (که به علت فشار فنر ترموستاتیک بسته نگه داشته شده)

کمی باز شود به این ترتیب دریچه ساسات در وضعیتی قرار میگیرد که کاربراتور بتواند مخلوطی فنی

و مناسب برای کار کردن اختیار آن قرار دهد.

کار اصلی این سیستم ، باز و بسته کردن دریچه ساسات زمانی که موتور روشن می شود توسط فنر

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش ریکاوری رنگ خودرو

ترموستاتیکی به وسیله دردهای خارج شده از اگزوز است. ضمن اینکه یک عدد پیستون خلاء میزان باز بودن

دریچه را هنگامی که موتور روشن شد کنترل می کند. در این مدل ها پس از روشن شدن موتور ابتدا باید یک

مرتبه پدال گاز را فشار داد و رها کرد تا دریچه گاز سریع تردر وضعیت دور آرام قرار گیرد. این عمل موجب می شود

که فنر سرد ترموستاتیکی تحت کشش قرار گرفته و بصورت اتوماتیک دریچه ساسات را ببندد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ عمل پیستون خلاء به صورت زیر انجام می شود:

• زمانی که موتور خاموش است فنر کاملا سرد و باز شده و چون هیچگونه خلاء به پیستون اثر ندارد پیستون کاملا در بالای سیلندر قرار گرفته و دریچه نیز بسته می باشد.

• زمانی که موتور روشن می شود دریچه سرد بوده و به علت اینکه هنوز موتور و دود اگزوز که به داخل محفظه اثر می کند سرد است، فنر تغییری نکرده و به همان حالت باز شده بوده و دریچه ساسات نیز بسته می باشد. ليکن بدلیل وجود خلاء در مانیفولد هواچون این خلاء بوسیله کانالی به سیلندر و زیر پیستون خلاء راه دارد باعث مکش پیستون به سمت پائین سیلندر شده و با این عمل دریچه ساسات کمی باز می شود.

البته فشار هوا از بالا بر روی دریچه خارج ازمرکز به باز شدن دریچه کمک می کند.

• با گرم شدن موتور و دمای مانیفولد دود، فنر ترموستاتیکی کاملا داغ شده و انبساط پیدا می کنند این امر باعث باز شدن دریچه نشده و در این حالت خلاء هم به پیستون اثر گذاشته و کاملا آن را به سمت پائین کشیده است در این زمان دریچه کاملا باز می شود.

♦ تنظیم ساسات اتوماتیک

در سرویس های تعیین شده در پوش فنر ساسات را باز نموده صافی هوای آن را تمیز کنید. گرم بودن موتور،

مخلوط مورد نیاز تأمین نگردد یا بسیار غنی و یا ضعیف باشد ابتداء پیچ های (معمولا سه عدد) می باشد

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش صفرشویی کابین موتور خودرو شیراز

را شل نموده و درپوش را در جهت علامت غنی کردن یا ضعيف معمولا درهر تنظیم نباید از یک تا دو علامت

(درجه بندی شده) روی درپوش زیادتر تغییر داده شود هیچگاه فنر بی متال را باز و بسته نکنید.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ کاربراتور ونتوری متغیر

در لوله کاربراتور (قسمت ونتوری) در تمام مراحل کار، کاربراتور، هیچ گونه تغییری ایجاد نمی شود و کلیه مدارها در نقاط مختلف لوله کاربراتور قرار گرفته اند، و در شرایط مختلف کار موتور، در هر کجای لوله، خلاء بیشتری بوجود آید سوخت از مداری که در آن ناحیه قرار گرفته است جاری می شود.

ولی در کاربراتور ونتوری متغیر مراحل کار با ونتوری ثابت متفاوت است، بدین صورت که قطر لوله کاربراتوردرناحیه دو مخروطی توسط یک پیستون، با تغییرات دور موتور، توسط دریچه گاز و بالا و پائین رفتن پیستون کوچک و بزرگ می شود. یک سوزن مخروطی شکل که به پیستون پیچ شده داخل ژیگلورجابجا شده و سوخت مراحل مختلف کار موتور از بین سوزن مخروطی و ژیگلوربه داخل لوله کاربراتور وارد می شود.

بالای پیستون فنر ضعیفی قرار گرفته و برگشت پیستون بحالت اولیه را به عهده دارد داخل پیستون

سیلندری طراحی شده تا داخل آن دمپر یا خفه کن هیدرولیکی قرار گیرد با ریختن مقدار کمی روغن داخل سیلندر

دمپر حرکت و جابجایی پیستون را (بالا و پائین) بخوبی کنترل می کند.

کار دمپر هنگام شتاب گیری این کاربراتورها حائز اهمیت می باشد در زمان شتاب بطور ناگهانی دریچه گاز از

حالت بسته کاملا باز برگشت می شود، هوا در این لحظه (بخاطر سبکی) سریع تر از بنزین جاری می شود،

سوخت در ضعیفی بداخل سیلندر موتور راه می یابد ولی دمپر اجازه جابجایی و حرکت بسمت بالاتر را به

پیستون نمی دهد و اجازه می دهد سوخت غنی تری به سیلندر برسد.

موقعیت پیستون بستگی به سرعت دوران موتور، سرعت عبورهوا از ونتوری میزان باز بودن دریچه گاز،

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش کارشناسی رنگ خودرو و ریکاوری رنگ خودرو

وزن پیستون و نیروی فنر آن دارد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ طرز کار دور آرام در کاربراتور استرامبرگ CDS ۱۵۰

دور آرام در کاربراتور ونتوری متغیر اینگونه کار می کند، پیستون توسط فنر ضعیفی که در بالای آن قرار دارد،

در پائین ترین نقطه مسیر خود قرار گرفته است. بخاطر وجود زائده کوچکی که در قسمت زیر پیستون می باشد پیستون فاصله بسیار کمی با کف ونتوری کاربراتور دارد و هوای لازم برای دور آرام می تواند از این فضا عبور کند. قسمت ضخیم سوزن مخروطی شکل در درون ژیگلور قرار دارد به محض روشن شدن موتور، مکش پیستون ها (خلاء بوجود آمده در مانیفولد ورودی) باعث می شود که هوای مورد نیاز از فضای زیر پیستون عبور کند، با عبور هوا سرعت آن در این ناحیه زیاد شده و در قسمتی که سوزن مخروطی شکل در داخل ژیگولرقرارگرفته فشار کاهش می یابد

(خلاء بوجود می آید) در نتیجه مقداری سوخت به هوائی که در به سمت موتور است اضافه و مخلوط

مناسبی برای دور آرام ایجاد و داخل سیلندرمی رود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

 

03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان