♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ طرز کار دور نیم بار (انتقالی، متوسط)

با شروع حرکت راننده پدال گاز را میفشارد، دریچه گاز باز شده و هوای بیشتری (بخاطر مکش پیستون ها) بسمت موتور جریان می یابد سرعت این هوا هنگام عبور از زیر پیستون زیاد شده و در آن ناحیه انت فشار زیادی بوجود می آید این کاهش فشار از دو سوراخ زیر پیستون (که هنگام قرار گرفتن در محل خود بسمت دریچه گاز می باشند)

به بالای دیافراگم لاستیکی راه یافته و هوای بالای دیافراگم مکیده می شود و دیافراگم در نهایت پیستون و سوزن مخروطی متصل به آن را بسمت بالا می کشد.

سرعت زیاد هوا و خلاء ایجاد شده در زیر پیستون به سوزن و ژیگلور اثر کرده، بنزین از ژیگلور وارد ونتوری و با هوای در حال عبور مخلوط و سوخت مناسبی ایجاد و به سیلندرها تحویل می دهد. هنگام بالا رفتن پیستون فنر بالای آن جمع می گردد تا پائین آمدن پیستون با عکس العمل فنر و سنگینی وزن پیستون میسر شود.

♦ دور تمام بار

در تمام بار با اینکه دریچه گاز کاملا باز می شود، به علت بار زیاد وارد بر موتور، دور آن زیاد نمی شود،

خلاء قابل ملاحظه ای در موتور ایجاد نشده و سرعت جریان هوا در کاربراتور کامل نیست، جریان هوای عبوری از زیر پیستون کم، لذا خلاء زیر پیستون جزئی می باشد، پیستون و سوزن مخروطی کمی بسمت بالا حرکت می کنند.

♦ دور حداکثر سرعت زیاد

وقتی دریچه گاز کاملا باز و مکش پیستون ها حداکثر باشد سرعت جریان هوای لوله کاربراتور حداکثر شده و

خلاء زیادی در ونتوری ایجاد می شود و از طریق دو سوراخ زیر پیستون به بالای دیافراگم لاستیکی راه می یابد،

و موجب حرکت حداکثر پیستون و سوزن بطرف بالا می شود. سوخت بیشتری از سوزن و ژیگلور وارد ونتوری شده

و با هوای عبوری مخلوط و سوخت مناسبی برای دور حداکثر ایجاد و به سیلندرها تحویل می شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ مدار شتاب دهنده

داخل پیستون سیلندری موجود می باشد، داخل این سیلندر قطعه ای بنام دمیر یا خفه کن هیدرولیکی

و مقداری روغن وجود دارد که دمپر داخل آن قرار گرفته است. زمانی که دریچه گاز ناگهان باز می شود از

حرکت سریع پیستون بسمت بالا جلوگیری می کند. یعنی در حالیکه دریچه گاز کاملا باز شده پیستون

برای لحظه ای بالا می رود، سرعت هوا در دهانه کوچک ونتوری افزایش یافته و سوخت غنی تری به موتور

ارسال می شود.

 

دراین کاربراتورها از ساسات کاربراتوری استفاده می شود (جریان هوا تغییر نمی کند ولی سوخت اضافه میشود) سیستم طوری طراحی شده که وقتی از ساسات استفاده می شود دریچه گاز هم مقداری باز می شود این عمل بمقدار کافی دور موتور را بالا می برد.

وقتی از ساسات استفاده می شود میله متصل به صفحه دیسکی آن را در جهت عقربه های ساعت می چرخاند و بسته به مقدار حرکت ساسات یک، دو، یا سه سوراخ روی صفحه دیسکی در مقابل مجرای لوبیا شکل روی پوسته کاربراتور که بوسیله مداری به پشت دریچه گاز مرتبط می باشد فرا می گیرد، همزمان با این عمل مجرا لوبیا شکل صفحه دیسکی مقابل سوراخ روی پوسته که به وسیله مجرائی به پیاله بنزین کاربراتورربط دارد قرار می گیرد.

با روشن شدن موتور خلاء سیلندرها از طریق کانال پشت دریچه گاز به سوراخ لوبیایی واز سوراخ های صفحه دیسکی به سوراخ های لوبیا شکل روی صفحه دیسکی و سوراخ روی پوسته که به پیاله کاربراتور مربوط است اثر گذاشته و عمل مکش سوخت اضافی از این طریق انجام می شود که این سوخت با سوختنی که از سوزن و ژیگولر دراین زمان وارد لوله کاربراتور می گردد اضافه و مخلوط غنی تری وارد سیلندرهای موتور می شود .

♦ تنظیم مدار شناور

کاربراتور را بر عکس نگاه داشته، تا سوزن شناور در حالت بسته قرار گیرد، برای تنظیم ازعمق سنج کولیس

استفاده می گردد. اگر هنگام تنظيم واشر آبندی پیاله در محل خود باقی باشد15/5 میلیمتر و اگر واشر

برداشته شده باش 16/5 میلیمتر از محل اتصال بدنه کاربراتور تا قسمت بالای شناور فاصله باشد که در هنگام

تنظیم در صورت کم یا زیاد بودن فاصله شناور از بدنه، توسط بازوی شناور آن را خم و راست میکنیم تا فاصله را تنظیم نمائیم.

در صورت نبودن کولیس کاربراتور را در مقابل چشمان خود قرار داده و در سطح افق موازی بودن خط وسط شناور و سطح بدنه را در نظر میگیریم.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

 

03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان