♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ زنگ زدگی :

آب داغ موتوراگردارای ماده ضد زنگ نباشد هنگام تماس با فلزات مختلف داخل موتور، زنگ و رسوبات مختلف از خود بجا می گذارد.

ذرات ریز زنگ و آلومینیوم و رسوبات حاصله از آب در دیواره های رادیاتور باعث ایجاد نقاط داغ می شود. این رسوبات وزنگ ها را باید از موتور، رادیاتور بخاری ، ترموستات ولوله های رابط بطور جداگانه تمیز کرد.

رسوبات را می توان با ترکیب مخصوص حل کرد و از دیوارهای رادیاتور و پوشش آبی موتور از طریق شیر تخلیه مربوطه خارج کرد دقت کنید که از ترکیب شیمیائی صحیحی استفاده کنید مثلا ماده قلیائی ممکن است به آلومینیوم صدمه زده و باعث حل شدن تدریجی آن گردد.

♦ (مخزن سر ریز) یا سیستم خنک کننده مدار بسته :

سیستم خنک کننده ای که دارای مخزن اضافی باشد و بوسیله یک لوله به منبع بالائی رادیاتوروصل باشد، سیستم رامدار بسته می گویند. درب رادیاتور در این سیستم از نوع ساده می باشد و درب سوپاپ دارروی منبع اضافی قرار دارد.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش بازیابی رنگ خودرو کرمانشاه

در این سیستم هنگامی که موتور گرم شد و مایع خنک کننده منبسط شد فشار مدار افزایش می یابدهرگاه فشار مداربیشترازاندازه مجاز باشد سوپاپ درپوش رادیاتور مدار خروجی را باز می کند و آب اضافی از لوله سرریز به مخزن انبساط هدایت می شود و در هنگام سرد شدن موتور به علت انقباض حجم آب در سیستم خنک کننده خلا تولید می شود، در این حالت به جهت اختلاف فشاربین مخزن و رادیاتور سوپاپ خلاء میانی درپوش رادیاتورباز شده و اب مخزن به رادیاتور باز می گردد به این ترتیب کاهش آب در طرح مدار بسته وجود ندارد. درسیستم مداربسته گرمای موتورهدرنمی رود و آب خنک کاری و احتمالا مایع ضد یخ و ضد جوش و یا مواد پاک کننده دیگر بیرون نریخته لذا بازدید سطح آب موتور منتفی میشود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ مدار سیستم خنک کننده (مدار بسته) موتوررنو:

دراین سیستم باید همیشه آب و ضد یخ داخل مدار موجود باشد. آب داخل رادیاتور بوسیله یک پنکه الکتریکی خنک می شود و پنکه توسط یک سوئیچ اتوماتیک حرارتی که به بدنه رادیاتورنصب شده درحرارت ۸۲ درجه سانتیگراد بکار میافتد و در حرارت ۷۹ درجه سانتیگراد متوقف میشود.

مخزن سر ریزرادیاتوریا مخزن کمکی که از جنس پلاستیک است، دارای علامت حداقل و حداکثر می باشد.

درب این مخزن همراه با یک سوپاپ دو طرفه روی مخزن بسته شده و نیرویی معادل 1/2بار دارد.

لوله سرریز که ازرادیاتوربه مخزن می آید به زیر مخزن وصل می شود. زمانی که آب داخل رادیاتور گرم می شود، حجم آب زیاد شده و آب زیادی بوسیله یک لوله لاستیکی داخل مخزن می رود ، هوای داخل مخزن با فشار آوردن به سوپاپ درب مخزن خارج می شود و بالعکس زمانی که آب داخل رادیاتورسرد شود ازحجم آن کاسته و آب داخل مخزن مجددا به رادیاتور باز می گردد. فشار هوای خارج باعث باز شدن سوپاپ و ورود هوا به داخل مخزن می گردد.

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش بازیابی رنگ خودرو

♦ هواگیری سیستم خنک کننده رنو :

رادیاتوررا ازآب پر کرده و درب رادیاتور را کاملا سفت میکنیم سپس مخزن آب را از جای خود خارج کرده و به کاپوت آویزان میکنیم.

(البته باید قبلا آب داخل مخزن ۳۰ میلیمتر بالاتراز خط ماکزیمم باشد) موتور را روشن ریجا آب مخزن را اضافه میکنیم و اجازه می دهیم آب به درجه حرارت نرمال برسد. مشخصه به نرمال رسیدن آب، شروع بکار پنکه می باشد. پس از آنکه پنکه شروع به حرکت کرد پیچ هواگیری روی بخاری را باز کرده واجازه می دهیم هوا و اب مدارازشیر خارج گردد.

شیررا تا زمانیکه پنکه روشن می باشد باز نگه می داریم. زمانی که پنکه خاموش شد شیر رامیبندیم و صبر می کنیم تا باردیگر پنکه روشن شودواین عمل را تکرار می کنیم تا از پیچ هواگیری فقط آب خارج شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ دستگاه نشان دهنده حرارت :

برای اینکه راننده پیوسته ازدرجه حرارت آب موتورآگاه باشد ازدستگاه حرارت سنج استفاده می شود.

♦ انواع حرارت سنج

• حرارت سنج الکتریکی

• حرارت سنج بی متالی

• حرارت سنج با فشاربخار

 ساختمان و طرز کار شمعک یا فشنگی آب :

واحد روی موتور در مدار سیستم خنک کننده معمولا روی هوزینگ ترموستات و در مسیر جریان آب گرم قرار میگیرد یک کپسول که داخل آن موادی بکار برده اند که در حالت سرد بودن آب دارای مقاومت الکتریکی زیاد و در گرم شدن آب دارای مقاومت کمتری است، بکاررفته است. بیشتر فشنگی های آبی که امروزه نصب می شوند به فشار بخارحساس می باشند داخل محفظه مذکور از یک مایع قرار مثل (اتر) استفاده میکنند. وقتی آب رادیاتور از اطراف شمعک درجه آب عبور می کند گرمای آن دمای اتر را بالا برده وفشارآن را زیاد می کند. فشارمزبورازطریق یک رشته لوله مسی موئین که بسیار ظریف است به یک فشارسنج که در جلوی داشبورد قرار دارد انتقال داده می شود.

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش تشخیص رنگ شدگی خودرو

آزمایش شمعک آب :

شمعک آب را در داخل ظرفی پر از مایع که درجه حرارت مایع ۵+۱۱۱ درجه سانتیگراد باشد قرار دهید در اثر افزایش درجه حرارت مایع لامپ روشن شده و در اثر کاهش درجه حرارت لامپ خاموش می شود. در غیر اینصورت شمعک درجه آب باید تعویض شود.

 

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان