♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو و نگهداری از آن جزو مسائلی است که توجه زیادی را به خود جلب کرده

و

هرروزه بحث ها و راهکار های مختلفی در این موردد قابل ارائه است . مطلب امروز

آرین تست و آموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار

های مراقبت از خودرو

می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد .

که به شما کمک می کند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید .

باما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی رنگ شدگی خودرو

از آنجایی که مجرای خروجی انژکتور بسیار کوچک و باریک است،

در هنگام خروج سوخت و انژکتور، سوخت بصورت اتمیزه (پودر شده) در می آید.

همچنین توجه داشته باشید که کوچک بودن مجرای خروجی انژکتور،

باعث افزایش فشار و ازدیاد قدرت نفوذ سوخت به داخل هوای درون محفظه احتراق نیز می شود.

 از سوی دیگر هر چقدر سرعت هوای داخل موتور بیشتر شود، سوخت نیز بهتر اتمیزه خواهد شد.

‎ درون انژکتورهای مکانیکی، یک سوزن وجود دارد که هرگاه نوک این سوزن داخل مجرای خروجی انژکتور که بصورت مخروطی شکل است،

قرار گیرد، باعث انسداد مسیر سوخت می شود و از خروج سوخت جلوگیری می نماید.

این سوزن انژکتور معمولا در حدود ۲ تا ۴ هزارم میلیمتر لقی دارد.

بطوریکه از اطراف این سوزن، مقداری سوخت نشت کرده و باعث روغن کاری سوزن انژکتور و خنک کاری 2 می شود.

 در برخی از سیستم ها نیز همچون کامینز، همواره یک جریان ممتد سوخت از انژکتور به باک وجود دارد که به منظور خنک کاری انژکتور می باشد.

اموزش  کارشناسی رنگ خودرو

‎از لحاظ مکانیزم عملکردی، انژکتورها می توانند به دو صورت مکانیکی و یا برقی باشند

 انژکتور مکانیکی و با برقی می باشند :

‎ انژکتورهای مکانیکی

‎در موتورهای دیزل قدیمی، عموما از انژکتور مکانیکی استفاده می شود.

عملکرد انژکتورهای مکانیکی براساس فشار سوخت می باشد.

 یعنی هر گاه فشار سوخت در پشت انژکتور قرار گیرد، سوزن انژکتور به حرکت در آمده و مجرای خروج سوخت باز می شود.

در پشت این سوزن انژکتور، یک فنر فشاری تعبیه گردیده است که در حالت عادی سوزن را بر روی مجرای خروجی انژکتور قرار داده و باعث مسدود شدن آن می شود.

این فشار اولیه توسط یک پیچ تنظیم قابل کم و زیاد شدن می باشد.

همین فشار اولیه فنر، تعیین کننده میزان باز شدن سوزن انژکتور می باشد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

هنگامی که سوخت تحت فشار پمپ انژکتور، وارد انژکتور می شود،

از طریق یک کانال به درون محفظه فشار که در نوک انژکتور قرار دارد، هدایت می گردد.

 آن قسمت از سوزن انژکتور که داخل این محفظه فشار قرار دارد، بصورت مخروطی شکل است.

 بطوری که فشار سوخت باعث اعمال نیرو به این قسمت مخروطی شکل می شود.

 جهت این نیرو در خلاف جهت نیروی فنر می باشد.

 بطوریکه هرگاه این نیروی ناشی از فشار سوخت بتواند بر نیروی فنر غلبه نماید، فنر جمع شده و سوزن انژکتور به عقب رانده می شود و بدین طریق مسیر مجرای خروجی انژکتور باز می گردد.

تا هنگامی که پمپ انژکتور در حال پمپاژ سوخت است، مجرای خروجی انژکتور باز می ماند.

ولی آن هنگام که پمپاژ سوخت توسط پمپ انژکتور قطع می شود،

فشار سوخت در داخل محفظه فشار انژکتورکاهش یافته و نیروی فنر فشاری باعث قرار گیری

سوزن انژکتور  در داخل مجرای  خروجی انژکتو می گردد و بدین طریق مجددأ دهانه خروجی

انژکتور توسط سوزن آن مسدود می شود.

‎ انژکتور برقی: (Electrical Injector)

‎در سیستم های سوخت رسانی امروزی که باز و بسته شدن انژکتورها توسط واحد کنترل الکترونیکی ECUکنترل می شود، از انژکتورهای برقی استفاده می شود.

 درون انژکتورهای برقی یک نوع  سولونوئید وجود دارد.

 این از یک هسته آهنی و سیم پیچ دور آن تشکیل گردیده است.

بطور درون سیم پیچ این سولونوئید، جریان الکتریکی عبور نماید،

هسته آن خاصیت آهنربایی پیدا کرده وبه حرکت در می آید.

در این مدل سوزن انژکتور به هسته سولونوئید متصل است .

‎در سیستم های سوخت رسانی دیزل الکترونیکی، معمولا در انتهای ریل سوخت رسانی نیز یک سنسور کنترل فشار تعبیه گردیده است که امکان کنترل لحظه ی تزریق سوخت و تعیین مقدار سوخت را فراهم می نماید.

اموزش  کارشناسی رنگ خودرو

– انواع انژکتور: (Injector Types)

اصلی ترین وظیفه انژکتور، پاشش سوخت می باشد، به همین منظور در انتهای انژکتور، مجرای کوچکی تعبیه گردیده است که این وظیفه را برعهده دارد.

انژکتورها را می توان براساس شکل همین مجرای خروجی که بستگی به شرایط سیستم سوخت رسانی،

شکل محفظه احتراق و نوع سوخت دارد، تقسیم بندی نمود:

 انژکتور سوزنی (پینتل)

این مدل انژکتور دارای یک سوزن با انتهای مخروطی شکل و یا استوانه ای می باشد.

 با قرار گیری انتهای این سوزن درون مجرای خروجی انژکتور، مسیر خروج سوخت مسدود می گردد و با به حرکت در آمدن سوزن، این مجرا بصورت تدریجی باز می گردد.

 تدریجی باز شدن مجرای خروجی باعث ایجاد تأخیر در پاشش سوخت و افزایش مدت زمان احتراق می شود.

 بنابراین شاهد احتراقی آرام و بی سر و صدا خواهیم بود.

انژکتور پینتوکس

در این مدل یک مجرای خروجی کمکی در کنار مجرای اصلی وجود دارد که به صورت مورب و مایل قرار گرفته است .

در مواقعی همچو لحظه استارت زدن و یا در هنگام شتاب گیری خودرو که نیاز به سوخت بیشتری می باشد علاوه بر مجرای اصلی از مجرای کمکی نیز عمل پاشش سوخت گیری انجام می شود .

 

♦هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ

خودرو شده اند.

 

♦تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

 

♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانش پذیران محترم از جمله مزایای

آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

 

♦پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

. پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۳۳۲۷۱۸

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان