♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
♦ تعمیرات شاسی و روسازی ان
در اثر ارتعاشات و تکان های ان هم به علت ناهموار بودن جاده ممکن است.
اتصالات و قطعات شل یا شکسته شود.
ممکن است در اثر تصادف فرم شاسی و روسازی ان تغییر کرده باشد،
در هر دو صورت باید در اسرع وقت نسبت به رفع عیب به شیوه ایی که بیان خواهد شد عمل شود.
♦
قطعاتی که به وسیله میخ پرچ و یا جوشکاری بهم متصل می شوند اگر شکسته
یا شل شده باشند می توانید با ضربه زدن توسط یک چکش کوچک امتحان کرد
اگر صدای شنیده شده ناشی از ضربه، خفه یا بم بود، پرچ ها شل و یا قسمت های
جوشکاری شکسته شده اند.کوبیدن روی پرچ ها به خاطر محکم شدن، کار درستی
نیست بلکه باید تعویض شوند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦
اگر محل اتصال اتاق روی شاسی صدای جیر جیر دهد نشانه ان است که
لائی های بین دو قطعه از بین رفته و باید هرچه زود تر تعویض شود.
در تصادف خودرو ممکن است فرم شاسی و روسازی ان به کلی تغییر کند
با یک سری ازمایش میتوان محل عیب را شناسایی و ان را رفع کرد.
مثلا اگر فرم قاب شاسی تغییر کند و یا محور ها و فنرهای برگه ایی منحرف شوند
در هر صورت باعث لاستیک سایی شدید می شود.نواقص فوق را می توان با اندازه گیری دقیق مشخص کرد.
♦ تاثیر جاخوردگی در وضعیت استقرار چرخ ها
اگر قاب از فرم اصلی منحرف شده باشد، انحراف را می توان به وسیله کشیدن
ریسمان از وسط لاستیک مشخص کرد مقدار زاویه ایی که روی زمین رسم می شود
نشانگر حد انحرافی شاسی است.
♦ انحراف قاب یا اکسل به روش سه نقطه ای
وضعیت استقرار چرخ هارا می توان با قرار دادن یک شمشه در کنار چرخ ها تعیین کرد.
وسیله ایی که بتوان این عمل را انجام داد عبارت است از یک میله بلندی که سه میله
متغییر نوک تیز برای اندازه گیری دارد، استفاده میکنیم.میله ها در امتداد محور افقی چرخ ها
از یک طرف خودرو میزان می شوند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦
چنانچه همین ازمایش را در طرف مقابل انجام دهیم در صورت سالم بودن محل
استقرار چرخ ها باید درست با همان نقاط مشابه در طرف اول، میزان باشند:در صورتی
که شاسی انحرافی داشته باشد فقط دو نقطه ی ان سرجای خود قرار میگیرند.میله ایی
که سر جای خود قرار نگرفته باشد نشانگر انحراف است.
♦ اندازه گیری انحراف قاب شاسی به وسیله ریسمان به دو روش امکان پذیر است
♦ روسازی باید جدا شود
♦ روسازی جدا نمیشود
ابتدا باید روسازی های خودرو را جدا کنیم سپس به وسیله ریسمان این کار را
انجام میدهیم بیشتر سازندگان خودروها نقطه وسط را علامت گذاری میکنند . ریسمان
باید از نقطه وسط بگذردو قطر ها باید از هر طرف مثلث های مساوی را نشان دهد در غیر
این صورت شاسی انحراف دارد.
♦
چانچه اندازه گیری بدون پیاده کردن روسازی انجام شود مثل خودروهای شاسی سرخود،
ابتدا خودرو را روی یک سطح صاف افقی قرار می دهیم و از هر دو طرف از نقاط مشابه
قاب شاسی را به وسیله شاغول روی زمین نشانه گذاری میکنیم مثلا از محل کرپی
فنر ها یا انتهای اکسل ها استفاده می شود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦
چهار نقطه یک مستطیل رسم می شود سپس قطر های ان را رسم نموده محل تقاطع
قطر ها همان نقطه وسط شاسی است در صورت سالم بودن شاسی باید تمام مثلث ها،
مشابه و مساوی هم باشند در غیر این صورت اندازه انحراف در شاسی معلوم می شود.