ترموستات خودرو

♦ آموزش کارشناسی رنگ خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ ترموستات خودرو

ترموستات خودرو مانند سدی بین رادیاتور و موتور است. در صورت نیاز جریان مایع خنک کننده را امکان پذیر می کند. برای درک نحوه عملکرد آن،

اجازه دهید یک موتور ساده متصل به ترموستات رادیاتور خودرو را در نظر بگیریم. مایع خنک کننده باید در موتور به گردش در آید تا گرما را جذب کند

و برای خنک شدن به رادیاتور بازگردد.

رادیاتور از چندین لوله و پره های آلومینیومی تشکیل شده است. برای خنک شدن سریعتر مایع، باله ها را در لوله ها قرار می دهند تا جریان آشفته

ایجاد شود. تماس مایع با لوله ها گرما را منتقل می کند و با دمیدن هوا از طریق یک فن خنک می شود.

در اکثر رادیاتورها، خروجی مایع خنک کننده در پایین است و توسط یک شیر ترموستات کنترل می شود. پمپ آب، مایع خنک کننده را می کشد

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش بازیابی رنگ خودرو

تا آن را به ورودی بالایی خود بازگرداند.

♦ عملکرد ترموستات خودرو

ترموستات خودرو در اصل یک سوپاپ است و وظیفه آن متوقف کردن یا اجازه دادن جریان مایع خنک کننده به داخل موتور با توجه به اختلاف دما است.

برای درک بهتر عملکرد آن، اجازه دهید دو سناریو موردی را در نظر بگیریم:

• هنگامی که موتور خودرو سرد است، سوپاپ ترموستات به خودی خود بسته می شود تا از خروج مایع خنک کننده از سیستم به رادیاتور جلوگیری کند.

این به موتور اجازه می دهد تا سریعتر گرم شود زیرا مایع خنک کننده موجود نیز برای تسریع روند گرم می شود.

• در صورت داغ شدن بیش از حد موتور خودرو، بر اساس دمای بهینه کارکرد، دریچه ترموستات باز می شود.

همانطور که مایع خنک کننده جدید شروع به گردش می کند تا موتور تا دمای مطمئن تری خنک شود. خنک کننده گرم برای خنک شدن دوباره به رادیاتور

چرخانده می شود تا فرآیند تکرار شود.

♦ علائم خرابی ترموستات خودرو

•گرمای بیش از حد موتور

در میان بسیاری از دلایل گرم شدن بیش از حد موتور خودرو، علت اصلی معمولاً مربوط به رادیاتور از جمله ترموستات است.

برای مثال، اگر شیر ترموستات در حالت بسته گیر کرده باشد، سیال قادر به گردش و خنک شدن نیست. اگر موتور روشن بماند،

خطر آسیب جدی وجود دارد.

•عدم گرم شدن موتور

اگر دریچه ترموستات در حالت باز گیر کرده باشد یا خراب شده باشد، بخاری خودرو ممکن است به درستی کار نکند. از آنجایی که سیال بدون توقف

در گردش است، موتور قادر به حفظ دمای بهینه عملکرد خود نیست. این می تواند منجر به مشکلات عملکردی شود که منجر به مصرف سوخت ضعیف

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش کارشناسی رنگ خودرو

می شود و فرسودگی اجزای موتور را تسریع می کند.

•نوسان دمای موتور

نوسان دما زمانی اتفاق می افتد که شیر ترموستات نتواند موقعیت خود را حفظ کند (باز یا بسته). این می تواند منجر به خوانش دمای نادرست شود و

بر گردش مناسب مایع خنک کننده تأثیر بگذارد.

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

♦پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

 

• پل های ارتباطی ما:

03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان