♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

 

 

 

♦ سیستم مولد قدرت :

 

سیستم مولد قدرت مهم ترین بخش اتومبیل ، موتور آن است. نیــــروی لازم

جهت حرکت اتومبیل با احتراق سوخت (بنزینگازوئیلگاز ) در داخل موتور و

تبدیل آن به نیروی مکانیکی تامین می شود.

موتورها تعدادی سیلندر (معمولا” ۴ سیلندر) دارند که احتراق سوخت ، آنجا صورت می گیرد.

همانطوری که در شکل زیر مشاهده می کنید، داخل هر سیلندر پیستون متحرکی وجود دارد

که توسط شاتون به میل لنگ متصل است.

در بالای سیلندر هم دو سوپاپ یکی برای باز و بسته کردن دریچه ورود سوخت و

دیگری برای باز و بسته کردن دریچه خروج دود به همراه یک شمع جهت ایجاد جرقه

تعبیه شده است. این سوپاپها با چرخش میل بادامک به نوبت و در لحظه معین باز

و بسته می شوند و بخشی از سیستم مولد قدرت هستند.

 

♦ 1- مرحله مکش سوخت ( تنفس ) :

در این مرحله با حرکت پیستون به سمت پائین ، سوپاپ ورود سوخت باز می شود و

سوخت ( مخلوط بنزین و هوا ) به داخل سیلندر مکیده می شود.

 

♦ 2- مرحله تراکم :

دراین مرحله با حرکت پیستون به سمت بالا و بسته شدن هر دو سوپاپ ، سوخت متراکم و گرم می شود.

 

♦ 3- مرحله انفجار ( قدرت ) :

در این مرحله که باز هر دو سوپاپ بسته هستند ، شمع جرقه زده و سوخت

داخل سیلندر منفجر می شود. فشار حاصل از انفجار ، پیستون را به سمت پائین هل می دهد.

نیروی حاصل از حرکت پیستون به پایین هم باعث چرخش میل لنگ بدور محور خود می شود.

 

♦ 4- مرحله تخلیه دود :

در این مرحله پیستون به بالا حرکت می کند و با باز شدن سوپاپ خروج گاز ،

دود حاصل از احتراق سوخت به طرف اگزوز هدایت می شود.

♦ تفاوت موتور بنزینی با موتور دیزل چیست ؟ : 

سیستم مولد قدرت در موتورهای بنزینی ابتدا بنزین و هوا با هم مخلوط شده و

سپس وارد سیلندر می شوند . هنگامی که سوخت متراکم شد شمع جرقه می زند و

عمل احتراق صورت می گیرد .

ولی در موتورهای دیزلی ابتدا فقط هوا وارد سیلندر می شود ، با بالا آمدن پیستون ،

هوای داخل سیلندر فشرده و گرم می شود.

♦ موتورهای دیزلی :

بنابر اصل اول ترمودینامیک :

( اگر حجم ثابتی از گاز فشرده شود ، دمای آن بالا خواهد رفت. )
در این لحظه پمپ انژکتور ، گازوییل را بصورت پودر داخل سیلندر تزریق می کند .

دمای بالای هوای فشرده شده ، باعث انفجار سوخت می شود و عمل احتراق

صورت می گیرد. به همین دلیل در موتورهای دیزلی نیازی به شمع نیست.
در موتورهای بنزینی سوخت بین ۸ تا ۱۲ مرتبه فشرده می شود ولی در موتورهای گازوییلی

هوا می تواند تا ۲۵ برابر فشرده شود. به همین دلیل بازده موتورهای دیزلی بیشتر از موتورهای بنزینی است.

♦ اجزای موتور :

♦ سیلندر :

سیلندر ، هسته مرکزی موتور است. با انفجار سوخت در این مکان نیروی

محرکه اتومبیل تامین می شود.
محفظه روغن موتور زیر بدنه موتور قرار دارد. روغن موتور برای کم کردن اصطحکاک

چرخش میل لنگ ،‌ میل بادامک و حرکت پیستون داخل سیلندر مورد استفاده قرار می گیرد.

را در مجراهای دور سیلندرها به گردش درمی آورد و باعث خنک شدن‌ محفظه احتراق سیلندرها می شود.
در شکل زیر می توانید محل قرار گرفتن سیلندرها ، میل لنگ و میل بادامک و

همچنین مجراهای گردش آب دور سیلندر و مجراهای ورود سوخت به سیلندرها را مشاهده کنید.

 

♦ شمع :

شمع ها باعث ایجاد جرقه و آتش زدن سوخت داخل سیلندر می شوند.

سیستم برق رسانی به شمع ها باید آنقدر دقیق باشد که در زمان مناسب (پس از تراکم سوخت) ، جرقه بزنن .

 

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷

 

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان