اموزش صافکاری پیشرفتهPDR رشت
♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
♦ سنباده :
ورقهای از جنس کاغذ یا مقوا یا پارچه است که دانههای سخت ساینده بر روی آن به
وسیلهٔ چسب مخصوص چسبانده میشوند و برای ساییدن مواد گوناگونی چون فلزات ،
چوب ، گچ و در بعضی موارد سرامیک استفاده میشود. سنباده:
به معنایی وسیله ای برای ساییدن و سوهان کردن، همچنین به معنای وسیله آسیاب
کردن نیز آمده است که در مدل های متفاوت همچون سنگ سنباده، کاغذ سنباده،
دستگاه سنباده از نوع الکتریکی و دستی وجود دارد. سنباده معمولاً برای صاف کردن
و آماده کردن سطح ناصاف و خشن به کار میرود تا برای رنگکاری آماده شود. همچنین
گاهی سنباده برای ناصاف و خشن کردن سطوح صاف بکار میرود تا آنها را برای چسب زدن آماده سازد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦ ذرات ساینده :
مواد سخت گوناگونی چون ذرات سنگ لعل ، سیلیسیم ، آلومینیوم اکسید ،
سنگ آتشزنه ، و کوارتز در سنبادهها استفاده میشوند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦ کاغذی :
این سنباده بیشتر برای تمیزکردن زیرکار سطوح گچی استفاده میشود.
همچنین در ساییدن و صاف کردن کارهای چوبی نیز بکار میرود.
این سنباده زرد رنگ است و بیشتر به دلیل سستی زیاد آن، پس از مدتی
دانههای سایندهٔ خود را از دست میدهد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦ آهنی :
ذرات سایندهٔ این نوع از سنباده، روی پارچه قالببندی میشود و در دو رنگ آبی و قرمز موجود است.
رنگ آبی برای فلزات و رنگ قرمز برای چوب مورد استفاده قرار میگیرد.
♦ پوستاب :
از این سنباده برای از بین بردن و ساییدن سطوح خشدار فلزی استفاده میشود.
به علت سفتی و شکنندگی زیاد، پیش از استفاده از این سنباده باید آن را به مدت
چند دقیقه در آب خیساند تا نرم شده و در حین کار بریده نشود.
نام گذاری سنبادهٔ پوستاب (پوست+آب) به این دلیل است که استفاده از آن همراه با آب است.
به همین دلیل، ذرات سایندهٔ این سنباده از جنس سیلیسیوم هستند تا در اثر تماس با آب دچار زنگزدگی نشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦ تَهپوست :
سنبادهای است که پس از کار بسیار، بیشتر ذرات ساینده و خورندهٔ خود را از
دست داده است. در نتیجهٔ از بین رفتن ذرات ساینده، این سنباده نرمتر بوده و
از آن میتوان به جای سنبادههای گروه نرمتر و برای مراحل پایانی استفاده کرد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦ درجهبندی سنبادهها :
سنبادهها بر پایه شمار ذرههای خورندهٔ آنها در هر واحد سطح و در نتیجه، ریزی و
درشتی آن ذرات شمارهگذاری و درجهبندی میشوند. واحد سطح در استاندارد اروپایی
(که در ایران نیز استفاده میشود) اینچ مربع است. شمارهٔ پایینتر، نشانه شمار کمتر
ذره در یک اینچ است؛ در نتیجه ذرات درشتتر و سنباده، زبرتر است.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
• کارشناسی فنی و دیاگ پراید
اولین و قطعا مهمترین مرحله کارشناسی تخصصی خودرو های پراید، تست دیاگ است.
دیاگ پراید این امکان را فراهم میسازد که اطلاعات سنسورهای ECU یا همان کامپیوتر
خودرو را برای کارشناس خودرو به نمایش دربیاید. سپس کارشناس میتواند با بهرهگیری
از دادههای ECU تمام مشکلات فنی و البته کارکرد واقعی خودروهای پراید را تعیین کند.
همانطور که میدانید امروزه بسیاری از سودجویان و دلالان بازار خودرو با کم کردن کیلومتر
شمار اتومبیلها، به نحوی سعی میکنند که آنها را با قیمت بیشتری نسبت به ارزش واقعی بفروشند؛
به همین دلیل پیشنهاد میشود که قبل از خرید هر مدل از خودروهای پراید، حتما از کارشناس
برای بررسی وضعیت کارکرد خودرو کمک بگیرید.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
در نظر بگیریم که وضعیت فنی سیستمهای خودرو یک معیار بسیار مهم در قیمتگذاری
پراید آنها است. از همین رو برای تعیین قیمت خودروهای پراید باید تمام سنسورهای
اصلی ECU بررسی شود. اگر در تست دیاگ خطایی مشاهده شود، کارشناس پراید
وظیفه دارد آن را به خریدار و فروشنده اعلام کند.
بسیاری از اررورهای اعلام شده از سوی دستگاه دیاگ، ممکن است باعث ایجاد هزینههای
هنگفت تعمیرگاهی برای خریدار خودرو شوند. همچنین دستگاههای دیاگ مدرن استفاده شده
توسط کارشناسان مجموعه الوچک، قادر هستند موضوعاتی مثل باز شدن ایربگ یا کالیبره
نبودن ترمزهای ماشینهای پراید را مورد بررسی قرار دهند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
• کارشناس رنگ و بدنه پراید:
در مرکز کارشناسی خودرو پایتخت رنگ خودرو پراید توسط دستگاه تشخیص رنگ
دیجیتال نقطه به نقطه بررسی می شود، زمانی که تلرانس رنگ بطور کامل بررسی شد،
موم درها بررسی و موم فابریک از غیر فابریک تشخیص داده می شود، جای پیچ ها که آچار
خودرو یا رنگ شده مدنظر قرار می گیرد. شاسی ها به طور کامل بررسی می شوند،
در انتها کارشناس خودرو جمع بندی از خودرو پراید انجام می دهد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
• کارشناسی فنی پراید
موتور پراید از نظر کمپرس بودن، روغن ریزی، روغن سوزی بررسی می شود،
صدای موتور چه از نظر یاتاقان یا مشکلات دیگه فنی بررسی کامل می شود،
برآورد هزینه می شود و به مشتری گفته می شود. دیاگ زده می شود و خطا های فنی و برقی بررسی می شود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
• تاریخچه خودروی پراید
پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد، شرکت مادر، طراحی شد.
نسل اول این خودرو که در سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱
و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا به فروش رسید.
این مدل همچنین با نام کیا پراید از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت کیا موتورز کره جنوبی
تولید شد و در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن به سایپا فروخته شد.
شرکت سایپا با ایجاد زنجیرهای از قطعه سازان فنی در گروه سایپا و با حمایت از
قطعه سازان بخش خصوصی سعی در بومیسازی تولید خودروی پراید نمود و آن
را با نامهای نسیم (پراید هاچبک)، صبا (پراید سدان)، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱،
سایپا ۱۴۱ و وانت پراید (سایپا ۱۵۱) در ایران عرضه کرد.
در زمستان سال ۱۳۸۹ شرکت سایپا محصولات خود را بر پایه پلتفرم پراید متوقف نمود
و تولید بر اساس پلتفرم X100 را آغاز کرد و محصولات خود را با نامهای جدید:سایپا ۱۱۱،
سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۴۱ تولید میکند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
• تست رنگ و وضعیت بدنه خودروهای پراید
همانطور که میدانید هرگونه رنگ شدگی بدنه یا آسیبهای سطحی مثل خط و
خشهای رنگ و حتی آثار صافکاری بدون رنگ، میتواند بر قیمت نهایی خودروی
پراید تاثیرگذار باشد. به همین دلیل پس از تست دیاگ، بدنه خودرو حتما باید بررسی شود.
تشخیص صافکاری و نقاشی مجدد بدنه خودرو با بهرهگیری از دستگاههای تشخیص
رنگ تخصصی انجام میشود. کارشناس خودرو الوچک با در نظر گرفتن سگمنت خودرو
تمام نقاط بدنه آن را با استفاده از دستگاه تشخیص رنگ مورد آنالیز قرار میدهد و گزارشی
کامل از وضعیت سلامت ظاهری و بدنه خودرو به خریدار یا همان سفارش دهنده سرویس کارشناسی ارائه میدهد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
• کارشناسی بدنه پراید…
وضعیت رنگ بدنه پراید واقعا به معنای کلمه افتضاح است و بخش اصلی
گله مندی کارشناس ها از عدم کیفیت آستر رنگ پراید است. برای اینکه بیشتر
با فرآیند رنگ آمیزی آشنا شوید توصیه میکنیم مقاله کارشناسی رنگ خودرو تلفیق هنر،
تجربه و تکنولوژی را مطالعه کنید. یکی از دلایل گله مندی کارشناس ها ضعف رنگ آمیزی
بخاطر بی کیفیت بودن آستر رنگ موجود در پراید است.
ضخامت به اندازه ای پایین است که یک کارشناس به سختی میتواند متوجه این
شود که قطعه ای از بدنه خودرو تعویض شده و یا رنگ استوک خود کارخانه است
به همین دلیل است که یک کارشناس حداقل باید 2 دو بار یک قطعه را چک کند
تا از وضعیت رنگ شدگی یا تعویض آن اطلاع پیدا کند در موازات آن حتما مواردی مانند
آچار خوردگی پیچها و موم ها باید به دقت توسط یک کارشناس با تجربه بسیار بالا
چک شود تا بتوان به قطع گفت که این قطعه از بدنه پراید تعویض شده یا رنگ استوک خود کارخانه است.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
• کارشناسی فنی پراید چطور؟
در اول این مقاله گفتیم که کارشناسی پراید از کارشناسی یک خودرو
لوکس گران قیمت هم سخت تر است یکی از دلایل دیگری که چنین ادعایی
میکنیم بخاطر این است که کارشناسی کامل وضعیت فنی یک خودر و مثل
هندوانه دربسته است، به هر اندازه ای که ای سی یو و سنسور های یک
خودرو برای قطعات مختلف فنی بهتر و بیشتر باشد امکان تشخیص عیب و
خطایابی در آن هم نیز بهتر و بیشتر خواهد شد .پراید کلا 6 سنسور مختلف
برای عملکرد فنی دارد و باقی موارد کاملا مکانیکی است و باید در تست رانندگی
مشخص شود که واقعا یک قطعه فنی از پراید در چه وضعیتی قرار دارد.
پراید برای اکسیژن، دریچه گاز، استپر موتور، ABS، ایربگ و دستکاری کیلومتر
سنسور دارد که حتی با وجود این سنسور ها هم باز هم باید قطعه مورد نظر کارشناسی کامل فنی شود.
باقی موارد مانند گیربکس، موتور، ترمز ها،دیسک و صفحه، پلوس، هیدرولیک،
وضعیت کمپرس موتور، سر سیلندر و باقی موارد همگی مکانیکی هستند و
هیچگونه سیستم حسگر خطایابی برای آن ها در این خودرو وجود ندارد و فقط
با تست رانندگی میتوان آن ها را عیب یابی کرد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
• چند نمونه از نحوه کارشناسی این قطعات را بررسی میکنیم:
1- ABS پراید رو فقط در شرایطی میتوان تست کرد که با آن رانندگی کرد و ترمز ها
را بصورت میخکوب گرفت و در صورتی این قطعه به درستی کار نکند به صورت قطعه
قطعه و حالت ریپ زدن عمل خواهد کرد.
2- هیدرولیک فرمان رو فقط در صورتی میتوان تست کرد با آن برانید در صورتی که
سفتی یا تقه های زیادی مشاهده کردید خودرو دارای پمپ هیدرولیک درست
و درمانی نیست و باید عوض شود.
3- صفحات پراید رو فقط در صورتی میتوان تست و عیب یابی کرد که با فشار آوردن
به آنها سفتی خاص و مقاومت زیادی در پایین رفتن پدال در آنها مشاهده کرد
و این نشانه خوبی برای آن نیست.
4- کمپرس را هم باید حتما با رانندگی با مدت زمان طولانی تست کرد به
اینصورت که اگر موتور کمپرس شدید داشته باشد بعد از اینکه با آن به مدت
زیادی حرکت کنید کافیست درب موتور را باز کنید تا متوجه دود خروجی از آن باشید
که نشان دهنده کمپرس شدید آن است.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – -03134417887۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.