آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

• هرآنچه باید در باره سرسیلندر بدانیم 

سرسیلندر، نامی آَشنا

یکی از تولیدات کمپانی‌های تولید قطعات خودرو، انواع سرسیلندر می‌باشد.

سرسیلندرها با استفاده از مواد با کیفیتی همچون آلومینیوم و انواع آلیاژ آلومینیوم

و چدن تولید و با استفاده از آخرین روش‌ها و تکنولوژی‌های قالب گیری، ساخته می‌‌شوند.

اما به هر حال این قسمت از هر جنسی که ساخته شود، دارای یک محدوده تحمل فشار

محدودی است و مسلما گذر از حد استاندارد، صدمات زیاد و هزینه‌بری به آن وارد می‌کند.

• سرسیلندر چیست؟

سرسیلندر، نامی آَشنا

یکی از قسمت های اصلی موتور خودرو سرسیلندر آن می باشد و در قسمت

بالایی موتور قرار گرفته که مجموعه سوپاپ و مانیفولدها بر روی این قطعه مونتاژ می شوند.

اگر یک سرسیلندر تحت حرارتی بیش از حد تحمل خود قرار گیرد (که کاملا بسته به کیفیت

سرسیلندر و مواد تشکیل دهنده آن دارد) اصطلاحاً می گویند که سرسیلندر سوخته است.

در واقع همان پیچش و تغییر شکل در اثر حرارت بیش از اندازه را سوختن می گویند که

معمولا منجر به تعویض سرسیلندر می‌ شود.

سرسیلندر، نامی آَشنا

بر طبق قوانین فیزیک حرکت جریان گرما معمولاً به سمت بالا می باشد.

به این دلیل که محفظه احتراق موتور (گرم ترین قسمت موتور) در داخل سرسیلندر قرار دارد،

این قطعه باید بتواند در حین کار کردن حرارت بسیار زیادی را تحمل کند.

اگر در هنگام باز و بسته‌کردن سر‌سیلندر، ترتیب بستن پیچ‌ها را رعایت نکنید و آنها را

بیش از حد سفت کنید، اگر ‌هنگام گرم‌ بودن پیشرانه، اقدام به باز‌کردن پیچ‌های سر‌سیلندر کنید

و باز هم اگر طی مدتی به طور یکسره خودرو را تحت فشار قرار دهید، باید منتظر باشید

سرسیلندر خودرویتان تاب برداشته و عملا بلا‌استفاده شود.

همچنین در سرسیلندر مسیرهای جریان آب و روغن وجود دارد تا هم بتوان حرارت را

در آن کنترل کرد، هم بتوان روغن مورد نیاز برای مجوعه سوپاپ‌ها و ادواتی که نیاز به

روغنکاری دارند را به آن‌ها ارسال کرد.

آموزش کارشناسی رنگ آمیزی خودرو 

در زمینه رنگ آمیزی خودرو ابتدا افرادی که علاقه مند به این حرفه می باشند

ابتدا باید در رابطه با کارشناسی رنگ خودرو مطالبی جمع آوری کرده باشند

همانطور که بار ها در مقالات قبلی به آن اشاره شده است کارشناسی رنگ خودرو 

در دنیای امروز اهمیت بالایی دارد.

کارشناسی رنگ خودرو نه تنها یک آموزش برای آموزشگاه فنی نخبگان است بلکه یک

کسب و کار با درآمد بالا و هزینه ای اندک برای جوانان جویای کار و علاقه مند میباشد.

اگر میخواهید برای خود کاری پر درآمد داشته باشید آریا تست و آموزشگاه فنی نخبگان 

در رابطه با آموزش کارشناسی رنگ خودرو و ریکاوری رنگ خودرو به شما این امکان را

میدهد که به خواسته های خود دست پیدا کنید.

• عیوب احتمالی سرسیلندر

سرسیلندر، نامی آَشنا

• سرسیلندر بطور کلی عیوب زیر را پیدا می کند:

  • ترک خوردگی
  • تاب دیدگی
  • کربن گرفتن
  • گشاد شدن گیت سوپاپ , سوختن و خرابی سوپاپ

• واشر سرسیلندر چیست؟

سرسیلندر، نامی آَشنا

سرسیلندر توسط پیچ به بلوک موتور پیچ می شود و مابین آن دو را قطعه‌ای به نام واشر

سر سیلندر آب بندی می کند. اگر یک واشر سرسیلندر دارای کیفیت پایینی باشد امکان

دارد باعث سوختن سرسیلندر یا راه پیدا کردن آب به روغن و اصطلاحاً آب و روغن قاطی کردن بشود.

واشر سرسیلندر توانایی تحمل دمای ۱۵۰۰ درجه سانتی‌گراد را داشته و از چند لایه پرس‌شده

پنبه‌نسوز، کروم و آلومینیوم ساخته می‌شود تا دو بخش بلوک و سر‌سیلندر کاملا به هم چسبیده و آب‌بندی شوند.

• عیوب واشر سر سیلندر: 

سرسیلندر، نامی آَشنا

• واشر سر سیلندر ممکن است بسوزد یا نیم سوز شود علل سوختگی واشر سرسیلندر عبارتند از :

  • تاب داشتن سرسیلندر
  • ترکیدن سرسیلندر
  • شل بودن پیچهای سرسیلندر
  • گرم کردن بیش از اندازه موتور
  • نامیزان بستن پیچ‌های آن

سرسیلندر، نامی آَشنا

• دلایل سوختن واشر سرسیلندر

  • آب رادیاتور کم باشد.
  • مجراهای عبور آب در موتور مسدود شود.
  • خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.
  • نقص فنی در ترموستات.
  • نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.
  • پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور.
  • رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.