♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
مصرف ال پی جی در خودرو
امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا از جمله ترکیه،
کره جنوبی، روسیه، ایتالیا، لهستان، انگلیس و آمریکا از گاز مایع
به عنوان سوخت خودرو استفاده میکنند که به آن اتوگاز گفته میشود.
برای مثال در ترکیه سالانه ۳/۳ میلیون تن اتوگاز در ۴/۵ میلیون خودرو و در
کره جنوبی سالانه ۳/۱ میلیون تن اتوگاز در ۲/۱ میلیون خودرو مصرف میشود.
این سوخت در اروپا به سوخت پاک معروف است. سالانه ۲۸ میلیون تن اتوگاز در دنیا مصرف میشود.
مصرف ال پی جی در ایران
عمده مصرف این سوخت در ایران در بخشهای خانگی و حمل و نقل
(به عنوان سوخت دوم خودروهای دوگانه سوز) است.
البته مصرف این سوخت در ایران با مناقشاتی همراه بوده است. به
دلیل صرفه اقتصادی نسبت به بنزین، مردم آن را در خودروها استفاده می کنند و
این باعث کم آمدن در روستاها شده است و به همین دلیل مسئولین وزارت نفت،
استانداری ها و برخی مسئولین سازمان استاندارد استانها برای کنترل مصرف
در بخش خودرو، با مصاحبه های فراوانی عنوان کرده اند که گازمایع یک سوخت
بسیار خطرناک، غیرایمن و با آلایندگی زیاد زیست محیطی است. این در حالی
است که برخی از کارشناسان معتقدند اینطور نیست و دلایل آنها هم این است
که این سوخت در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به ویژه در ترکیه، کره جنوبی،
روسیه، ایتالیا، لهستان، انگلیس و آمریکا به عنوان سوخت جایگزین بنزین و دیزل استفاده می شود.
آیا ال پی جی یک سوخت خطرناک و غیرایمن است؟
بسیاری از مسئولان در ایران برای سوق دادن مردم به استفاده از گاز طبیعی فشرده
(cng) طی وعده های دروغین این سوخت را سوختی غیر ایمن و خطرناک نام بردهاند.
در صورتی که با تبدیل مجاز و ایمن خودرو و استفاده از این سوخت ، حتی از بنزین و گازوئیل هم ایمن تر است
سه عامل اصلی در ایمنی LPG نقش دارند:
1- فشار مخزن
2- محدودیتهای انفجار و اشتعال پذیری
3- دوگانه سوز کردن ایمن به صورت کارخانهای یا در کارگاههای استاندارد
فشار مخزن نگه داری گاز مایع 8 بار است که بسیار ناچیز است و باعث انفجار نمیشود.
حدود قابل اشتعال مخلوط LPG با هوا 4/2 % تا 6/9 % است.
این بدان معنی است که وقتی غلظت LPG در هوا کمتر از حدود
4/2٪ یا بیشتر از 6/9٪ است، مخلوط آتش نمیگیرد.
در صورت تبدیل استاندارد خودرو به دوگانه LPG سوز، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
وضعیت ال پی جی از منظر آلایندگی زیست محیطی
عمدتا در فرآوردههای پالایشگاهی گوگرد همراه مواد سنگین باقی
میمانداند و چون گاز مایع جزو فرآوهایهای سبک خروجی از برج تقطیر
پالایشها ها است، مقدار گوگرد موجود در آن بسیار کمتر از بنزین و دیزل
است و البته این مقدار کم نیز در واحدهای جداگایای به نام واحدهای مراکس
پالایشگاهی کاملا قابل جداسازی است. پس در صورت استفاده از این سوخت
به عنوان سوخت جایگزین در خودروهایتوانیمنیم بسیاری از مشکلات آلودگی
کلانشهرها را نیز حل کنیم. شاید به همین دلیل است که LPG در اروپا به
سوخت پاک معروف است. انگلیس بهطور گسترده LPG را در ناوگان اتوبوسرانی
خود استفاده کرده و آمریکا نیز اخیرا به جایگزین کردن سوخت اتوبوس مدارس
از گازوئیل به LPG روی آورده است .
میزان انتشار SO2 و CO حاصل از سوخت گاز مایع حدود 40 تا 60 درصد
کمتر از بنزین است . ذرات آلاینده (PM) و تولید شده از سوختن گاز مایع
نسبت به بنزین به ترت۵۲ 5(پنجاه%و دو درصد) ۲۱ 2(بیست و ی1 درصد)
ک% کاهش مییابد. مقدار تولید شده نیز نسبت به گازوی۲۱ 2(بیست و یک درصد) 1% کاهش مییابد.
اصول مدیریت شهری و جایگاه های مجاز و استاندارد
برای ایجاد جایگاه سوختگیری LPG برای خودروها، نیاز به جایگاه مجزا
و محل جداگانه نیست. برای این کار میتوان از دیسپنسرهای مشترک
بنزین وگازوییل استفاده کرد. در بسیاری از کشورها ال پی جی در همان
جایگاههای بنزین و دیزل و به صورت مشترک عرضه میشود. این کار فقط
نیاز به یک نازل مخصوص سوختگیری گاز مایع دارد.
برخی قطعات مورد نیاز برای تبدیل موتور تک سوز به دوگانه LPG سوز، عبارتند از:
مخزن ذخیره گاز مایع، پمپ سوخت ال پی جی، سنسور فشار، سنسور
تعیین سطح سوخت، شیرهای برقی یا سلنوئیدی، انژکتورهای ال پی جی و … .
تمام قطعات تبدیل خودروی تک سوز به دوگانه سوز LPG در داخل کشور
موجود است و در صورت حمایت واحدهای تولیدی، قابلیت تولید انبوه آنها وجود دارد.
بنابراین نیاز به واردات کیتهای تبدیلی این سوختها از خارج از کشور نیست.
پس تبدیل آن آسان و ارزان خواهد بود..
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718