♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

سیستم ترمز خودرو چه می‌کند؟

سیستم ترمز خودرو، به این منظور شکل گرفته که با اراده راننده، در ناحیه چرخ‌ها

تولید اصطکاک کرده و سرعت ماشین را کم و در نهایت آن را متوقف کند. به این منظور،

این سیستم بین لنت ترمز و دیسک چرخ اصطکاک ایجاد کرده و شتاب منفی را شکل

می‌دهد تا سرعت کم شده یا اتومبیل به طور کامل بایستد.

امروزه کارکرد این سیستم‌ها فراتر رفته و علاوه بر کاهش سرعت و توقف اتومبیل،

در هندلینگ آن هم نقش مهمی دارد. این ویژگی مخصوصا در پیچ‌ها و دورهای خطرناک،

به شدت به فریاد اتومبیل رسیده و از لغزش‌های خطرناک روی جاده یا تغییر جهت آن جلوگیری می‌کند.

ترمزها سیستمی هستند که بر اساس قواعد دینامیک و اصطکاک کار می‌کنند. بیشتر

سیستم‌های ترمز که امروزه در اتومبیل‌ها می‌بینیم، به کمک روغن عمل می‌کنند.

از نظر علمی ثابت شده است که مایعات و روغن‌ها، مثل هوا نیستند که قابلیت متراکم شدن داشته باشند.

بدین ترتیب است که وقتی به آن‌ها فشاری وارد شود، با حفظ حجم خود جابه‌جا

می‌شوند و فشار منتقل شده را به جایی دیگر منتقل کنند. پس چیزی به اسم متراکم

شدن را در آن‌ها نمی‌بینیم. و چنین بود که متخصصان، دریافتند می‌توانند سیستمی

ابداع کنند که در آن، با فشردن پا روی پدال، می‌توان از همین روغن و مایعات و خاصیت

عدم تراکم آن‌ها برای کم کردن سرعت و ایجاد اصطکاک در چرخ‌های خودرو استفاده کرد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

نحوه عملکرد سیستم ترمز خودرو

یکی از مهم‌ترین سئوالات مطرح شده برای هر کسی، این است که چطور

با یک نیروی ساده که همانا فشردن پا روی پدال ترمز است، ماشینی با این وزن

و در سرعت بالا متوقف می‌شود؟ بر اساس قواعد فیزیکی اینرسی سکون و حرکت،

وقتی جسمی در حالت سکون یا حرکت است، مادامی که نیرویی به آن وارد نشده و

درگیر مقاومتی نشود، به سکون یا حرکت خودش ادامه می‌دهد. به این منظور، برای

غلبه بر اینرسی حرکت، باید نیرویی بیشتر و مقاومتی بیشتر وارد شود. چطور است

که یک حرکت ساده پا روی پدال، چنین نیرویی را ایجاد می‌کند؟

 

متخصصان با طراحی‌های خاصی که در سیستم‌های مختلف ترمز ایجاد کرده‌اند،

عملا نیروی اولیه وارد شده به پدال ترمز را، چند برابر می‌کنند تا قادر به کاهش

سرعت یا توقف اتومبیل باشد. مهندسان به این منظور از اصول مزیت مکانیکی

(اهرم) و افزایش نیروی هیدرولیکی سود می‌برند تا نیروی اولیه وارد شده را،

افزایش داده و چند برابر کنند.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

طبق اصل مزیت مکانیکی، نیرویی که ماشین بر جسم وارد می‌کند چند برابر

نیرویی است که ما بر ماشین وارد می‌کنیم. در اهرم‌ها، مزیت مکانیکی از نسبت

طول بازوی محرک به طول بازوی مقاوم به دست می‌آید. با دستکاری این نسبت،

عملا نیروی وارد شده چند برابر می‌شود تا قادر به توقف خودرو باشیم.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

همچنین طبق قواعد هیدرولیک، نیرو از طریق یک سیال تراکم‌ناپذیر که غالبا در بیشتر

خودروها روغن ترمز است، منتقل می‌شود و منجر به ترمزگیری در چرخ‌ها می‌شود.

در سیستم‌های هیدرولیک و با استفاده از قانون پاسکال، عملا نیروی خروجی به

مضربی از نیروی ورودی تبدیل می‌شود. یک قانون ابتدایی در هیدرودینامیک می‌گوید

که تغییر فشار در هر نقطه از یک سیال تراکم‌ناپذیر، به همه نقاط و سطح سیال انتقال می‌یابد.

نتیجه همه این محاسبات، باعث تولید نیروی مورد نیاز و توقف خودرو در ترمزگیری می‌شود.

همچنین از متغیر دیگری به نام ضریب اصطکاک هم در این سیستم استفاده می‌شود.

هر دو جسمی که روی هم قرار بگیرند، هرچقدر هم که صاف باشند باز هم سطوحی

غیرهمگون دارند که باعث سختی یا سهولت در لغزندگی آن‌ها روی هم می‌شود.

به همین نسبت مثلا لغزندگی پلاستیک روی هم خیلی سخت‌تر از استیل یا فلزات است.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

ماحصل همه این دانستنی‌های فیزیکی، باعث ایجاد سیستم ترمز و افزایش و ضریب

گرفتن نیروی اولیه وارد شده برای توقف خودرو می‌شود. وگرنه جز این اگر باشد،

ما با یک فشردن ساده پدال ترمز، قادر نخواهیم بود هیچ وقت اتومبیل به آن بزرگی

و سنگینی را در آن سرعت بالا متوقف کنیم.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

انواع سیستم ترمز خودرو

ترمزها هم مدل‌های مختلفی دارند که البته سال به سال و به واسطه پیشرفت‌هایی

که در صنعت خودرو و دیگر صنایع و علوم مرتبط با آن اتفاق می‌افتد، به روزتر شده و حتی

انواعی جدیدتر به آن‌ها اضافه می‌شود. ضمن این‌که گاهی نیز به صورت ترکیبی کار

می‌کنند و از چند مدل ترمز در یک خودرو سود برده می‌شود. عجالتا انواع ترمزهای موجود بدین شرح است؛

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

ترمز مکانیکی

همان‌طور که از نامش پیداست، عمل ترمزگیری در این خودروها به صورت مکانیکی

و قدیمی انجام می‌شود. بدین ترتیب که نیروی ترمز از مسیر قطعات مکانیکی مثل

میله‌های استوانه‌ای و چفت و بست و فنر و…، به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این

سیستم‌ها امروزه چندان رایج نیستند و بیشتر در خودروهای قدیمی به چشم

می‌خورند. ضمن این‌که کارکرد چندان مناسبی هم ندارند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

ترمز هیدرولیکی

رایج‌ترین ترمزی که در ماشین‌ها به کار می‌رود، همین مدل است.

که از طریق فشار پدال و خطوط لوله‌های ترمز و سامانه ترمزگیری،

 روغن موتور به پیستون مستقر در چرخ‌ها منتقل شده و در آن‌جا تولید اصطکاک می‌کند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

ترمز هوایی یا پنوماتیکی

در این سیستم‌ها به جای روغن موتور، از هوای فشرده و تولید شده توسط کمپرسورها

استفاده می‌شود تا نیروی ترمز ایجاد شود. این ترمزها غالبا در ماشین‌های سنگین

مانند اتوبوس و کامیون‌ها استفاده می‌شود. چرا که نیروی ترمز تولید شده در

مدل هیدرولیکی، نمی‌تواند پاسخگوی این خودروها باشد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – -03134417887۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان