♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ صافکاری : 

♦ صافکاری بدون رنگ چگونه انجام می‌شود و آیا به طور کلی امکان پذیر است ؟ :

برای ارائه پاسخ در خصوص این پرسش، لازم است ابتدا درباره حرفه صافکاری اطلاعاتی را

ارائه دهیم تا با این حوزه بیشتر آشنا شویم و بدانیم که چه زمان می‌توان از این فن برای

رفع آسیب‌های وارد شده به خودرو، بهره گرفت.

♦ صافکاری چیست و صافکاری بدون رنگ چگونه انجام می‌شود ؟ :

زمانی که خودروی ما با خودرو یا جسمی دیگر برخورد یا تصادف داشته باشد،

بسته به نوع و شدت این تصادف، صدماتی به بدنه اتومبیل وارد می‌شود. به عنوان مثال

اتومبیل قسمتی از رنگ خود را از دست می‌دهد، دچار خراشیدگی می شود و یا قسمت‌هایی

از آن فرو رفتگی پیدا می‌کنند. برای این که بتوانیم ظاهر قبلی خودرو را به آن بازگردانیم، ناگزیر

هستیم که به روش صافکاری ماشین متوسل شویم و ماشین را صافکاری کنیم.

البته اگر تصادف اتومبیل ما سطحی بوده و یک تصادف جدی و عمیق نباشد، برطرف کردن

خراشیدگی‌ها و فرورفتگی‌های جزئی نیازی به صافکاری ندارد و با روشی تحت عنوان .

پولیش کردن” می‌توان تغییر رنگ بدنه اتومبیل که جنسی فلزی دارد را ترمیم نمود.

♦ نکته قابل توجه :

وقتی بدنه اتومبیل ما در اثر تصادف دچار نقص شد و برای ترمیم آسیب‌های وارد آمده ناچار به

انجام فرایند صافکاری بودیم، باید به این نکته توجه کنیم که عمل صافکاری را در چه مکان و تحت

نظارت چه فردی انجام می‌دهیم.

شخصی که عمل صافکاری را انجام می‌دهد باید مجرب و کارکشته باشد و محل کار او نیز باید

مجهز به انواع لوازم مورد نیاز برای انجام مراحل صافکاری ماشین باشد.

چه بسا ممکن است اتومبیل ما دچار ایرادات سطحی باشد و بتوان این مشکلات را در زمانی

اندک و با هزینه‌ای معقول و انجام یک صافکاری سطحی انجام داد، اما با سپردن این کار به افرادی

که تخصص کافی ندارند، چهره اتومبیل به چهره‌ای نامطلوب مبدل شود.

علاوه بر این‌ها باید مراقب خطرات فیزیکی و شیمیایی ناشی از صافکاری هم باشیم و این کار را

به دست صاحبان فن بسپاریم.

اغلب اتومبیل‌ها دارای لایه‌های فلزی چند ورقه در بدنه خود هستند و در صورت وارد آمدن آسیب

به این نواحی و از بین رفتن و تغییر شکل این پوشش، ابتدا به میزان صدمه‌های وارد شده، شدت

ضربات ایجاد شده و همچنین قطعه مورد نظر و آن بخش از اتومبیل که دچار نقص شده، دقت می‌شود

و سپس صافکار با در نظر گرفتن تمام این‌ها، عمل صافکاری را آغاز می‌کند.

گاهی صافکار قطعات و اجزای آسیب دیده را از بدنه ماشین جدا کرده و بعد عمل صافکاری را انجام

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش کارشناسی رنگ خودرو

می‌دهد و گاهی نیز این کار را هنگامی که قطعات به ماشین متصل هستند صورت می‌دهد. در هر

صورت سرعت عمل و دقت عملی که باید در این کار لحاظ شود و همچنین کیفیت و طریقه انجام

مراحل، مشخص می‌کند که این کار چه امتیازی دارد و تا چه حد می‌تواند بی‌نقص و قابل قبول باشد.

♦ انواع صافکاری خودرو :

صافکاری‌ها در دو نوع صافکاری با رنگ و صافکاری بدون رنگ صورت می‌گیرند و انجام هر

یک از آن‌ها بسته به صلاح دید متخصص صافکار است که چه برآوردی را نسبت به میزان و

شدت آسیب‌های وارده داشته باشد و استفاده از کدام نوع صافکاری را ترجیح دهد.

در صورتی که ترمیم اجزای آسیب دیده به صافکاری بدون رنگ نیاز داشته باشند، صافکاری

بدون استفاده از رنگ صورت می‌گیرد و این قطعات تعمیر یا تعویض می‌شوند. اما گاهی نیز بهتر است .

صافکاری خودروها با رنگ انجام شوند و قطعه آسیب دیده با رنگ پوشیده شود؛ از آن جا که عمل

صافکاری بدون رنگ دارای پیچیدگی‌ها و سختی‌های فراوان است و به دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد،

لذا سپردن این کار به افراد زبده و با تجربه، ضرورت دارد.

♦ نحوه صافکاری بدون رنگ نیز می‌تواند در مراحلی شرح داده شود که در اینجا قصد ارائه آن را داریم :

♦ مراحل صافکاری بدون رنگ :

  • مرحله ۱ :
  • در گام اول یک صافکار باید با حذف قطعات اضافی از روی بدنه خودرو تمام توجه خود را به نواحی صدمه دیده معطوف کند و به طور کامل به این بخش‌ها دسترسی داشته باشد. به عنوان مثال اجزایی نظیر قطعاتی که روی درب اتومبیل هستند و یا قسمت پخش کننده گل که روی گلگیر ماشین موجود است را از آن ها جدا کند.
  • مرحله ۲ :
  • به صاف و صیقلی کردن بخش درونی بدنه اتومبیل بپردازد تا ضربه‌هایی که برای صاف شدن و هم سطح شدن قسمت‌های آسیب دیده، به بدنه اتومبیل وارد می‌شوند، دقیقا همان محل مورد نظر را نشانه بگیرند.
  • مرحله ۳ :
  • آن قسمت از بدنه که دچار آسیب و تغییر شکل شده باید به واسطه حرارت مناسب، گرم و نرم‌تر شود تا بهتر و ساده‌تر بتوان به وسیله ضربه‌های چکش به آن شکل داد و آن را صاف کرد.
  • مرحله ۴ :
  • نور خورشید باید به بدنه اتومبیل ساطع شود و امواج آن توسط بدنه فلزی جذب شود و قسمت‌های خمیده و فرو رفته و تغییر شکل داده شده به واسطه اشکال مختلفی از فنرها و مشتی‌های گوناگون صاف می‌شوند.
  • مرحله ۵ :
  • سپس باید به تعمیر و صاف کردن آن قسمت‌ها و قطعات خودرو که با وارد آمدن ضربه‌های ناشی از عملیات صافکاری کج و وارون شده‌اند، پرداخته شود‌.

♦ تفاوت صافکاری بدون رنگ و صافکاری با رنگ :

عمق و شدت صدمه وارد شده به بدنه ماشین مشخص می‌کند که خودرو به کدام یک

از دو نوع صافکاری نیاز دارد. بنابراین تفاوت صافکاری بدون رنگ و صافکاری با رنگ به نوع آسیب و

شدت آن وابسته است.
اگر برخورد اتومبیل با اشیای دیگر یا همان تصادف رانندگی به قدری جدی باشد که قطعات بلااستفاده شوند،

ناگزیر به تعویض آن‌ها هستیم و باید اجزای جدیدی تهیه نماییم؛ اما اگر این قطعات قابلیت ترمیم‌پذیری

داشته باشند می‌توان به عی‌ یابی جزئی و تعمیر آن‌ها پرداخت.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش کارشناسی رنگ خودرو تبریز

گرچه با تعویض این اجزا و جایگزین کردنشان با قطعه‌های دیگر، سلسله مراتب کوتاه‌تر و کم

دردسرتری را پیش رو خواهیم ، اما عده‌ای صافکاری بدون رنگ و طی کردن این روند را که با

تنش‌های بیشتری از قبیل پیدا کردن صافکار با تجربه و پرداخت هزینه‌های بالاتر، همراه است،

ترجیح می دهند تا اتومبیلشان ظاهر بهتر و طبیعی‌تری به خود بگیرد.

در صورتی که ضربات ناشی از تصادف سبب تغییر شکل زیاد و عدم رنگ پریدگی بیش از حد

خودرو نشده باشد، با استناد به مهارت و استعداد صافکار، می‌توان بدون رنگ آمیزی، شکل ظاهری

خودرو را به حالت اولیه خود مشابه کرد.

در چند سال اخیر با گسترش فناوری‌های مختلف در صنعت اتومبیل‌سازی، کارشناسان و متخصصان در

سراسر جهان توانسته‌اند راه‌ کار‌هایی برای از بین‌بردن لکه‌ها و بر طرف کردن خط و خش‌های بوجود آمده

بر روی بدنه خودرو‌ها ابداع کنند که عمومی‌ترین آن‌ها استفاده از پولیش و واکس مخصوص اتومبیل‌ها است

برای مدت هایی مدید، بهترین روش برای محافظت از رنگ خودرو در برابر شرایط مخرب محیطی، استفاده از

واکس خودرو بود. هرچند در مورد واکسها اگر با درجه کیفیت بالا و به صورت مناسب استفاده می شدند،

تا حد قابل قبولی جواب می داد.اما محدودیت هایی هم وجود داشت. نسل جدیدی از پوشش های محافظ خودرو

در حال جایگزینی با واکس هستند. در ادامه نگاهی دقیق تر به جزییات پروسه این تغییر و جایگزینی می پردازیم.

 

♦ آخرین پیشرفت ها در زمینه محافظت از رنگ خودرو

هنگامی که مالک یک اتومبیل، عبارت لایه محافظ رنگ خودرو، یا پوشش رنگ خودرو را می شنود،

ذهنش به طرف لایه ای از تفلون، یا به طور کلی یک لایه محافظ الحاقی معطوف می شود. حال آن

که در این جا منظور از محافظت سطحی، ایجاد ساختاری مولکولی است که ماده ای پدید می آورد،

غیر قابل نفوذ در برابر عوامل مخرب محیطی و در نتیجه، دارای حداقل آسیب پذیری . این پوشش های

اینچنینی که به پوشش های سرامیکی هم مشهور هستند، با استفاده از تکنولوژی نانو به پر کردن

حفره های سطحی بدنه خودرو مبادرت می ورزند و بدنه ای شفاف و آینه ای پدید می آورند.

شایان توجه است؛ هنگامی که از پوشش سرامیکی فوق سخن می گوییم؛ منظورمان سرامیکی است

که با استفاده از تکنولوژی نانو با بهترین کیفیت تولید شده است و اگر توسط افراد متخصص روی خودروی

شما اعمال و نصب شود می تواند برای مدتها محافظت از خودروی شما را تضمین کند. به طور دقیق باید

گفت محافظت در برابر اشعه ی UV و شرایط نامساعد جوی و محیطی همه و همه در اثر استفاده از این

پوشش سرامیکی محقق خواهند گشت.

خاصیت منحصر به فرد دیگری که می توان برای این پوشش ها برشمرد super hydrophobic و

همچنین anti-graffiti می باشند. به این معنی که اگر مایعی بخواهد به سطح خودروی شما بچسبد

و سبب ساز آسیب شود؛ با وجود این لایه سرامیکی، بدنه چسبندگی ندارد و به راحتی مایع از سطح جدا

میشود و می افتد. به واقع با اندکی تلاش تمامی مواد اضافی و زاید خودرو از بین خواهند رفت. کلام

آخر این که خودروی شما دیرتر کثیف خواهد شد و هنگام کثیفی به راحتی تمیز می شود. علاوه بر

حل و مرتفع ساختن این مشکلات ساده، وجود لایه ی سرامیکی در برابر مواد مخرب شیمیایی و

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش نقاشی رنگ خودرو

حتی برخوردهای سنگین؛ از بدنه ی خودروی شما محافظتی قدرتمندانه نمایش می دهد.

همان طور که می دانید؛ هنگامی که از پوشش های سرامیکی استفاده می کنیم نتیجه کارمان شبیه

استفاده از واکس ها نیست و به این معنی نیست که ما تنها یک لایه روی بدنه و رنگ خودرو قرار دهیم؛

بلکه در رنگ بدنه ی خودرو تغییرات ساختاری و مولکولی ایجاد می کنیم. این امر دوام و ماندگاری پوشش

سرامیکی روی بدنه اتومبیل را افزایش داده و همچنین سبب ساز ارتقای عملکرد محافظتی می شود.

باید گفت که این پوشش های سرامیکی توسط سازمان SGS مجوز دریافت کرده اند و این سازمان بزرگترین

تشکیلات مسئول در برابر آزمایشات مربوط به تولیدات شرکت ها و کارخانه ها است.

نحوه ایجاد این لایه سرامیکی با ساختار مذکور، به این شکل است که یک ماده پلیمری با دست روی بدنه

خودرو مالیده می شود و این ماده در اثر فعل و انفعالات شیمیایی که با رنگ کارخانه ای خودرو انجام میدهد،

لایه ای مقاوم، و سخت جهت محافظت از رنگ در برابر عوامل خارجی بر روی بدنه ایجاد خواهد کرد. علاوه بر

زیبایی و درخشش فول العاده ظاهری که ایجاد می کند. برای دیدن نمونه کارهای انجام شده در کلینیک وگا

می توانید به صفحه اینستاگرام ما سر بزنید.

 

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان