آموزش سرامیک خودرو

آموزش نانو سرامیک خودرو

پوشش سرامیکی یک اختراع انقلابی مبتنی بر فناوری نانو است. اندازه نانو آن‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به لایه شفاف رنگ نفوذ کرده و با سطح آن بچسبند و آن را به یک پوشش نیمه دائمی تبدیل کنند.

یک پوشش نانو سرامیک با دی اکسید سیلیکون (SiO2) به عنوان ماده خام فرموله شده است.همان مواد خام مورد استفاده در کوارتز، شیشه و سرامیک!

 بنابراین، اگر بخواهیم آن را به زبان ساده بیان کنیم، یک پوشش نانوسرامیکی مانند یک لایه شیشه مایع روی سطح ماشین شما است که متبلور می شود و یک لایه محافظ اضافی و مستحکم روی رنگ موجود ماشین شما تشکیل می دهد. اما، توجه داشته باشید درست مانند هر محصول دیگری، همه پوشش ها یکسان ایجاد نمی شوند. بسته به درجه و حجم SiO2 که برای فرمولاسیون پوشش استفاده می شود، خواص آن نیز متفاوت خواهد بود. پوشش‌هایی که حاوی درصد بالاتری از SiO2 با عیار بالا هستند، محافظت بهتر و ظاهری براق‌تر به خودروهای شما ارائه می‌کنند.

مزایا و معایب نانوسرامیک خودرو

مزایا سرامیک خودرو

• حفاظت از رنگ بدنه خودرو

روکش نانو سرامیک خودرو یک لایه سیلیسی است که در حال ایجاد پیوند بر روی سطح خودرو است. از این رو، این لایه سیلیسی قوی و مقاوم در برابر سطوح خاصی از خراش و ضربه سنگ است. بنابراین، پوشش سرامیکی برای محافظت از بدنه خودرو کاربردی است.

• تمیزی بدنه خودرو

پوشش سرامیکی به جلوگیری از کثیفی و گرد و غبار برای ایجاد اثر چرخشی بر روی سطح خودرو کمک می کند. علاوه بر این، این لایه سرامیکی از خودرو در برابر خراش های ریز ناشی از کثیفی و گل محافظت می کند. این به این دلیل است که قبل از اینکه مستقیماً روی رنگ ماشین خراشیده شود، ابتدا کثیفی و گل با پوشش سرامیکی تماس پیدا می کند. بنابراین، پوشش سرامیکی به عنوان یک لایه جلویی برای محافظت از لایه رنگی که در زیر آن قرار دارد، عمل می کند.

معایب سرامیک خودرو

• انجام سرامیک خودرو به صورت حرفه ای

بهتر است سرامیک بدنه خودرو را به یک حرفه ای بسپارید بنابراین مطمئن خواهید شد که پس از اعمال پوشش هیچ حفره و خراشی دیده نمی شود و در صورتی که فرایند سرامیک کردن ماشین به درستی انجام نشود ظاهر خوبی برای ماشین شما نخواهد داشته و می‌تواند به بد شکل شدن بدنه ماشین منجر شود.

• حفاظت کامل در برابر ضربات

این درست نیست که سرامیک به طور کامل از بدنه خودرو در برابر آسیب های مکانیکی محافظت می کند البته دوام رنگ را افزایش می دهد، اما نمی توان آن را به عنوان یک محافظ مطلق در برابرضربات دانست.

• هزینه سرامیک خودرو

هزینه سرامیک بدنه ماشین اغلب بالا است. ضمن این که برخی خودرو های خاص برای استفاده از پوشش سرامیک باید مبلغ بیشتری نیز بپردازند.

کارشناسی رنگ خودرو :  سپر ایمن خودرو

انواع سرامیک خودرو

نانو سرامیک پلیمری

این پوشش به علت پیوند عمیقی که با رنگ بدنه ایجاد می‌کند، کاملا آن را پوشش می‌دهد و جزئی از رنگ بدنه خودرو می‌شود. مقاومت این پوشش بسیار بالا است و برداشتن و پاک‌کردن آن اصلا آسان نیست. انتخابی مناسب برای مقاوم کردن بدنه خودرو در شهرهایی با بارندگی نسبتا بالا است.

پوشش سرامیک کوارتزی

یکی از سخت‌ترین و قوی‌ترین کاورهای سرامیکی حال حاضر هستند که در برابر خط‌‌و‌خش نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. شفافیت و ماندگاری سرامیک کوارتزی بسیار بالا است و برای مدت زمان طولانی‌تری خودرو را براق و زیبا نگه می‌دارد.

سرامیک بدنه هیبریدی

ترکیب پوشش نانو سرامیک پلیمری و سرامیک کوارتزی، منجر به تولید نانوسرامیک هیبریدی شده است که به عنوان بهترین کاور سرامیکی شناخته می‌شود. ترکیب خصوصیات مطلوب دو ماده، این پوشش سخت سرامیکی را تولید کرده است که مقاومت بالایی در محافظت و نگهداری از رنگ بدنه خودرو دارد. پوشش ایجاد شده توسط سرامیک بدنه هیبریدی به روی سطح خودرو همچون لایه ای سخت و مقاوم است که اجازه آسیب رساندن به رنگ اتومبیل را به عوامل آسیب زا نمی دهد.

آموزش پولیش و سرامیک بدنه خودرو

آموزش پولیش و سرامیک بدنه خودرو

اگر به دنبال یک حرفه و کسب‌ و‌ کاری پر‌درآمد هستید، دیتیلینگ خودرو یا همان پولیش‌ و‌ سرامیک خودرو می‌تواند برای شما مناسب باشد. نکته‌ای که باید بیان شود، این است که ابزار، لوازم و مواد پولیش و سرامیک خودرو به دلیل اینکه همه آنها محصول کشورهای اروپایی و آمریکایی است، نسبتا گران قیمت هستند.

اما نگهداری و حفظ‌ زیبایی برای افرادی که خودرو لوکس دارند اهمیت فروانی دارد و حاضرند برای این موضوع حسابی هزینه‌ کنند. پس از نظر درآمدزایی در حرفه دیتیلینگ جای نگرانی نیست. همچنین از آنجا که حرفه دیتیلینگ خودرو یک کسب و کار نوین به حساب می آید و در بسیاری از شهرهای ایران شناخته شده‌ نیست، می‌تواند به عنوان یک کسب و کار جدید، درآمدزا و پر‌بازده معرفی‌‌ شود.

لازم به ذکر است که میانگین درآمد این حرفه بین 8 تا 12 میلیون هست که در شهرهای بزرگتر به دلیل وجود خودروهای لوکس بیشتر، درآمد زایی بیشتر هم خواهد شد و به بالای 30 میلیون هم می رسد.

در پایان دوره آموزش پولیش و سرامیک خودرو، شما با تمامی مراحل، نکات و تکنیک های دیتیلینگ خودرو آشنا خواهید شد که شامل مباحثی از قبیل پولیش بدنه، خط و خش گیری و احیای رنگ بدنه، لیسه کاری، واکس بدنه و … می شود آموخت که چگونه با ایجاد صحیح یک پوشش سرامیکی، بدنه خودرو را در برابر ضربه، اشتعال، مواد اسیدی، آفتاب سوختگی ایمن کنید و به آن درخشندگی و جلوه خاصی بدهید.

همچنین درآمد این حرفه متغیر و بنا به گفته هنرجویان ما، این رقم بین 8 تا 12 میلیون است. البته با توجه به شهری که در آن کسب و کار راه انداخته اید و میزان مهارت شما، این مقدار می تواند افزایش پیدا کرده و تا 30 یا 40 میلیون هم برسد.

کارشناسی رنگ خودرو :  جعبه فرمان خودرو

نحوه سرامیک بدنه خودرو

در این بخش می خواهیم مراحل اجرای سرامیک بدنه خودرو به صورت مختصر برای شما بیان کنیم.

با آرین تست همراه باشید.

شما عزیزان برای دریافت مشاوره در زمینه نانو سرامیک خودرو و دیگر خدمات خودرو مانند دیتیلینگ خودرو، رنگ آمیزی ، رفع کدری چراغ های خودرو و … می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

• شستشو بدنه خودرو

در ابتدا لازم است که بدنه و بیرون خودرو را آب و مواد شوینده مخصوص بدنه به خوبی و با دقت شسته و تمیز نمایید.

بازسازی و ترمیم رنگ بدنه خودرو

آسیب های از قبیل تو رفتگی، خط و خش، رنگ شدگی را شناسایی و برای مشخص کردن اندازه ضخامت بدنه نیز از ضخامت سنج استفاده می کنیم.

• پولیش کاری بدنه خودرو

خط های عمیق که سبب آسیب رنگ بدنه شده اند را به وسیله پولیش رفع می نماییم.

• پاکسازی بدنه خودرو

مراحل ذکر شده به عنوان زیرسازی بدنه انجام پذیرفته است. در این مرحله با استفاده از مواد سیلیکون بدنه ی خودرو به خوبی پاکسازی نمایید.

• اجرا پوشش نانوسرامیک خودرو

اکنون در ین مرحله بدنه خودرو را برای پوشش سرامیک بدنه خودروآماده است  با نهایت دقت و  با استفاده از مواد اصلی و مرغوب ظاهری لوکس و درخشنده را برای خودرو به ارمغان می آورید.

دوره آموزش سرامیک خودرو

آرین تست در دوره آموزشی دیتیلینگ خودر در ابتدا با ریکاوری رنگ خودرو ، اجرای روش های مختلف پولیش ، سمباده پولیش ، پولیش سرامیک ، نانو سراميك ، رفع آفتاب سوختگی ، صفرشویی خودرو و موتورشویی خودرو آشنا شده و در ادامه تمامی مراحل را زیر نظر استاد انجام داده و نقاط ضعف خود را برطرف می کنند.

مزیت دوره آموزشی دیتیلینگ ماشین ایجاد توانایی راه اندازی کسب و کار با کمترین سرمایه گذاری می باشد. در پایان دوره به کارآموزان مدرک پایان دوره نیز داده خواهد شد.  جهت هماهنگی برای ثبت نام می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

جمع بندی 

با شروع دوره آموزش دیتیلینگ خودرو در آموزشگاه آرین تست ، وارد دنیای جذاب دیتیلینگ خودرو شوید و تبدیل به یک دیتیلر حرفه ای شوید. فرقی نمیکند که به دنبال راه اندازی کسب و کار جدید برای خودتان هستید یا میخواهید مهارت های خودتان را ارتقا دهید. در این دوره هنرجویان به صورت تئوری و عملی ، مبانی دیتیلنگ خودرو را می آموزند .تمامی لوازم و تجهیزات ملزومه در اختیارآن ها  قرار گرفته و با ایجاد امکان دیتیلنگ خودرو واقعی درپایان آموزش هنرجویان را تا مرحله حرفه ای شدن همراهی میکنیم.ما اینجا هستیم تا دانش و تجربه عملی در اختیار شما قرار دهیم تا در مسیر حرفه ای خود به تکامل برسید.

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش رفع آفتاب سوختگی خودرو

سوالات متداول

ماندگاری سرامیک خودرو چقدر است ؟

سرامیک بدنه خودرو از رنگ بدنه خودرو مقاومت بیشتری دارد و با توجه به نحوه نگهداری شما می تواند در حدود ۳ تا ۱۰ سال از خودرو شما محافظت کند. البته اگر به خوبی از آن نگهداری کنید و در شهرهایی با شرایط آب و هوایی معتدل زندگی می کنید، عمر مفید نانو سرامیک می تواند بیشتر هم شود. 

چرا بدنه خودرو را سرامیک کنیم ؟

نانو سرامیک بدنه شما را از انجام کارهای تکراری و خسته کننده رها می سازد. پیشرفت فزاینده تکنولوژی در سال های اخیر، مبحثی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. سرامیک خودرو نیز یکی از همین پیشرفت های جذاب است که علاوه بر ایجاد ظاهری شفاف و فریبنده برای اتومبیلتان، ماندگاری بالایی دارد و شما را تا مدت از از دغدغه واکس زدن خودرو راحت می کند. 

استفاده از پوشش نانو سرامیک در چه زمانی مناسب است ؟

اگر قصد انجام دادن نانوسرامیک خودرو را دارید، پیشنهاد می کنیم پیش از شروع فصل زمستان آن را اجرا کنید. همان طور که می دانید با آغاز سرد شدن هوا پدیده وارونگی رخ می دهد که در اثر آن باران های اسیدی شروع به باریدن می کنند. این باران ها ازبین برنده اصلی رنگ بدنه خودرو شما هستند و می توانند به راحتی موجب خوردگی رنگ اتومبیل شوند. بنابراین زمان طلایی برای انجام سرامیک بدنه خودرو پیش از شروع فصل زمستان و سرد شدن هوا است.

پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو چیست؟

پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو نوعی پلیمر مایع است که روی بدنه خودرو ریخته شده و پس از ترکیب ‌شدن با رنگ خودرو، منجر به ایجاد لایه‌ای هیدروفوبیک با خاصیت آب‌گریزی روی سطح بیرونی رنگ بدنه می‌شود. این خاصیت، باعث محافظت از بدنه در برابر گرد و غبار شده، همچنین ظاهری شفاف و براق به خودرو می دهد و در مقایسه با مواد موجود در پولیش‌ های معمولی از دوام بیشتری برخوردار است.

باورهای غلط درباره سرامیک بدنه خودرو چیست؟

اغراق درباره ویژگی های این محصول توسط فروشندگان و تولیدکنندگان وجود دارد که آن را همچون اکسیری جادویی معرفی می کنند و بدنه خودرو را به‌ شکلی معجزه‌ آسا تمیز نگه می ‌دارد. این محصول فقط لایه محافظ اضافی است که کار شست و شو و تمیزکردن ماشین را تسهیل می‌کند.  بنابراین اگر خودرو را به طرزی نادرست بشویید، بازهم امکان باقی ماندن لکه‌های آب و کثیفی وجود دارد. لازم به ذکر است مقاومتی دربرابر خراشیدگی ناشی از اشیای تیز مانند سنگریزه، کلید، ساییده‌شدن به در پارکینگ و نظایر آن ها با پوشش سرامیکی وجود ندارد در نتیجه حتی با وجود پوشش سرامیکی خراش اتفاق می‌افتد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان