اموزش تخصصی کارشناسی رنگ خودرو

 ♦ آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و هر روزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است. مطلب امروز آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکارهای مراقبت از خودرو می پردازد. 

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی در ارائه مطالبی دارد که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ ویژگی های تایر

♦ انواع تایربر اساس تیوب گذاری

۱_ تایر تیوب دار

در این تایرها از یک تیوب در داخل تایر بهره می برند، که هر دوی آنها برروی رینگ قرار میگیرند. تیوب یک محفظه لاستیکی حلقوی است که هوای فشرده را در خود نگه می دارد، و برای ساختن ان از لاستیک طبیعی یا مصنوعی استفاده می شود.

برای ارسال هوای فشرده به درون تیوب، از سوپاپ که بخشی از تیوب می باشد، استفاده می کنند. هوای فشرده بوسیله یک سوپاپ فنر سوار وارد تیوب شده و انرا باد می کند، بطوریکه این فشار هوای درون تیوب سبب می شود که لاستیک شکل خودر را حفظ کند.

نیروی فنر و فشار باد نیز، سوپاپ را در وضعیت عادی خود که وضعیت بسته است، نگه می دارند. تیوب مورد استفاده در تایر رادیال باید به عنوان تیوب تایر رادیال درجه بندی شده باشد.

 

هر نوع تیوب دیگری که در تایر رادیال نصب شود، ممکن است پنچر شود. تیوب ایمن ، نوع دیگری از تیوب است که در حقیقت، دو تیوب تو در تو می باشد که اگر تیوب خارجی آن پنچر شود، تیوب داخلی باد را نگه میدارد. همچنین تیوب های ضد پنچری نیز وجود دارند که بوسیله ماده درزبند داخل شان در مواقع پنچری از خارج شدن باد جلوگیری می کنند.

♦ تایر تیوب لس

در این تایرها، تیوب داخلی حذف شده و هوای فشرده بین تایر و رینگ چرخ حبس می شود. اگر تایر تیوب لس پنچر شود وسوراخ آن ریز باشد، می توان بوسیله مایع مخصوصی اقدام به ترمیم آن کرد، و چنانچه سوراخ آن ریز باشد، با انداختن تیوب به داخل تایر همانند تایر تیوب دار از آن استفاده می نماییم، که در این حال دیگر بنام تایر تیوب لس نخواهد بود.

 

در تایرهای تیوب دار،  سوپاپ به تیوب متصل شده و از سوراخ کف رینگ بیرون می آید، اما در تایرهای تیوب لس، سوپاپ جداگانه ای وجود دارد که در سوراخ کف رینگ قرار میگیرد.

معمولا برروی سوپاپ در پوشی قرار میگیرد که از ورود گرد و خاک به درون آن جلوگیری می نماید. تعمیر موقت یک سوراخ کوچک در تایر تیوب لس را میتوان در حالتی که تایر بر روی رینگ قرار دراد، انجام داد. یک تیوب لاستیکی را وارد سوراخ می کنند، بطوریکه این تیوب سوراخ را پر کرده و مانع خروج هوا می شود.

 

♦ هشدار

 

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *