اموزش تخصصی کارشناسی رنگ خودرو

 ♦ آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و هر روزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است. مطلب امروز آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکارهای مراقبت از خودرو می پردازد. 

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی در ارائه مطالبی دارد که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ پوشش های آلی

پوشش های آلی جایگزین پوشش هایی هستند که به سادگی از طبیعت حاصل می شوند و با پیشرفت تکنولوژی، تامین کننده نیازها و استانداردها می باشند. دوام و مقاومت پوشش رنگ یک کشتی را با استفاده از پوشش های معمولی و ارزان قیمت نمیتوان بیش از یک یا دو سال تضمین کرد و سرمایه گذاری اقتصادی طولانی مدت، برای این سیستم ممکن نیست.

در مقابل پوشش های آلی میتوانند برای ۱۵ سال یا بیشتر دوام داشته باشند. زیرا پوشش های معمولی روی سطح زنگ زده نیز قابلیت کاربردی دارند ولی پوشش های آلی بایستی حتما روی سطوح کاملا تمیز شده به کار روند و پس از انجام آماده سازی سطح و تمیز کاری  سطح بلافاصله بایستی پوشش آستری به کار رود لذا زنگ زدگی در زیر پوشش وجود نداشته چسبندگی رنگ به سطح عالی خواهد بود.

 

گروه پوشش های عالی شامل انواع مختلف سیستم های دو جزئی برپایه اپوکسی و پلی اورتان و یا پوشش های پلیمری نظیر کلروکائوچو و وینیل ها است.

سیستم یک جزئی کلروکائوچو برای پوشش بیرونی بدنه کشتی به ویژه در قسمت هایی که سایش زیادی دارد نظیر خط ابخور و عرشه بسیار مناسب است و حتی در شرایط هوای سرد، رنگ خشک می شود و برروی سطوح فولادی با زنگ زدگی مختصر بدون هیچ مشکلی چسبندگی بسیار خوبی دارد و سطح فیلم همواره بدون هیچ اشکالی چسبندگی لازم را جهت کاربرد لایه های بعدی حفظ میکند.

خواص سیستم وینیلی نیز مشابه و تا حدی بهتر از کلروکائوچو است و فیلم بهتری تشکیل می دهد. رزین های وینیلی تمایل زیادی به جمع شدگی دارند که خود مشکلی برای این گروه است. استفاده از کوپلیمرهای وینیلی نیز هریک ایرادی داشته و قابل مصرف نیستند.

 

برای مثال پلی وینیل کلراید فوق العاده گران است و حتی کلروپلی پروپیلن که فیلم خوبی با خواص عالی تشکیل می دهد دوام مناسبی روی سطح ندارد. پوشش های اپوکسی دوجزئی در حال حاضر بهترین پوشش هستند سیستم پلی آمید برای قسمت های خرجی بدنه کشتی و سیستم های آمین و آمین اداکت برای مخازن مواد شیمیایی بهترین سیستم و قابل اعتمادل هستند.

 

 

♦ مشکلات خزه گرفتگی

خزه گرفتگی باعث بروز مشکلات زیر می گردد:

۱_ زبری سطح زیرین کشتی، باعث افزایش مصرف سوخت و کاهش سرعت می گردد.

۲_ کاهش سرعت، باعث افزایش زمان مسافرت شده و سود سرمایه گذاران را کاهش می دهد.

۳_ مسئله زمان و هزینه ای که بایستی در هنگام داکینگ پرداخته شود، این مشکل برای کشتی های چوبی بیشتر است یزرا امکان دارد موجودات دریایی، کف کشتی چوبی را سوراخ نمایند و این اتفاق در شرایط ایده آل نیاز به زمان کمی دارد.

 

 

♦ رنگ ها و پوشش های معمولی

در اصطلاح کلی پوشش های معمولی به آن دسته از پوشش های اطلاق می شود که محمل آنها از روغن های گیاهی هوا خشک، رزین های فسیلی و طبیعی و دیگر مواد خام رزین مانند تشکیل شده است. تا پیش از رشد سریع پتروشیمی، روغن های گیاهی و رزین های طبیعی تنها موادی بودند که در رنگ های دریایی استفاده می شدند.

با پیشرفت علم و تکنولوژی، ساختار پوشش های محافظ تغییر کرد ولی هنوز هم پوشش های معمولی بخشی از تولیدات کارخانه های رنگ سازی را تشکیل ممی دهند، پس باید مورد توجه باشند.

 

♦ هشدار

 

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *