آموزش حرفه ای ریکاوری رنگ خودرو همراه با ارائه مدرک معتبر

• کارشناسی رنگ خودرو

معمولا کار کارشناسی رنگ خودرو در گذشته بصورت سنتی و توسط افرادی که به آنها صافکار میگویند انجام میشد که البته گاهی اوقات از دقت لازم برخوردار نبود
با پیشرفت علم و تکنولوژی صنعت خودرو نیز دچار تحول عظیمی شد .
با ورود علم و تکنولوژی به صنعت خودروسازی کار کارشناسی تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو نیز همگام و همراه با تکنولوژی پیشرفته روز دنیا شد و در این زمینه دستگاه هایی بوجود آمدند که از لحاظ دقت و سرعت عمل در سطح بالای عملکردی قرار دارند.

 

 

• چگونه مواد ساینده سطوح جهت دوباره استفاده نمودن مورد آزمایش و بررسی قرار میگیرد ؟

• چرا باید مواد ساینده مجددا مورد بررسی قرار گیرد ؟

از آنجاییکه ساینده ها چندین بار مورد استفاده قرار میگیرد لذا ممکن است بوسیله رغن و یا مواد خورنده ایکه از روی سطح زنگ زده جدا میشود آلوده گردند.

اگر آنها آلوده شوند و دوباره جهت تمیزکاری سطوح بکار برده شوند همین امر سبب میشود که آنها سطوح تمیز شده را آلوده کرده و سبب ایجاد نقطه ضعف برروی سیستم های بکار برده شده روی این سطح شوند.

• چه نوع موادی مورد نیاز است ؟

یک لیوان پاک یا تنگ پلاستیکی شفاف یا ظرف آزمایشگاهی درپوش دار

آب قابل شرب

• درباره آموزشگاه

این آموزشگاه با سابقه ای چندین ساله و درخشان، با داشتن بیش از ۶۰۰ مرکز فعال و تخصصی کارشناسی رنگ خودرو در سطح کشور و همچنین کسب عنوان برتر مدیران شاسیته ملی سال ۹۷ مدیریت محترم این آموزشگاه، با کادر آموزشی مجرب و متخصص آماده ارائه تمامی آموزش های تکمیلی کارشناسی رنگ خودرو به متقاضیان عزیز ( پذیرش به صورت خانم و آقا ) از سراسر کشور می باشد.

 

 

• روش کار جهت آزمایش مواد ساینده که مجددا مورد استفاده قرار میگیرند چه میباشد ؟

◊ یک تنگ که مقداری پر از آب قابل شرب شده است

◊ قرار دادن مقداری از مواد ساینده در درون ظرف فوق و مخلوط نمودن آن توسط یک قاشق پاک که از هرگونه آلودگی روغن و اسیدی پاک و تمیز باشد.

◊ در تنگ یا ظرف آزمایشگاهی شیشه ای درپوش دار را بوسیله یک درپوش مناسب بسته و آن را بشدت تکان دهید

◊ سطح آب را جهت مشاهده لکه های روغنی بررسی نمایید. اگر روغنی وجود داشته باشد بر روی سطح آب شناور شده و به راحتی پیدا و قابل مشاهده است.

 

 

• چگونه آزمایش باید صورت پذیرد ؟

مواد ساینده که مجددا جهت تمیزکاری سطوح بکار میروند باید قبل از کار و در پایان هر روز کاری عملیات تمیزکاری مورد آزمایش واقع شوند و حداقل یک مرتبه در هر ۴ ساعت از عملکرد تجهیزات تمیزکاری باید مورد بررسی و آزمایش واقع شوند.

• اگر در مواد ساینده روغن وجود داشته باشد چه باید کرد ؟

مواد آلوده شدهیا باید پاک شده و مجددا آزمایش گردند یا باید با مواد جدید جایگذین شوند. کلیه فولادهایی که قبل از تست و آزمایش تمیزکاری شده اند باید توسط حلال مناسب پاک گردیده و مجددا توسط مواد ساینده پاک تمیزکاری ردند و سطح دوباره مورد بازرسی قرار گیرد.

• دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال چیست ؟

در حال حاضر یکی از مهمترین ابزارآلات دقیق مهندسی در زمینه تشخیص رنگ خودرو دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال یا ضخامت سنج دیجیتال رنگ است که ظاهری کوچک دارد و براحتی قابل حمل است.

این ابزارآلات دقیق مهندسی یا همان دستگاه‌های تشخیص رنگ دیجیتال، با دقت بسیار بالا قادر به اندازه گیری ضخامت لایه های رنگ و نمایش آن تا دقت یک هزارم میلیمتر (میکرون) میباشند.

 

 

• چگونه میتوان فهمید که آیا مواد ساینده سطح فولاد را آلوده می کند یا خیر ؟

غیر ممکن است که بتوان قطعا تصمیم گرفت که فولاد آلوده شده یا خیر حضور روغن بر روی سطح  بوسیله بازرسی چشمی ممکن است قطعی و بسیار دقیق نباشد.

حتی اگر استفاده از نور سیاه یا نور ماورا بنفش که در اثر برخورد بر لکه های روغنی و چرب ایجاد شکست نور میکند روش قابل اعتمادی جهت کشف آلودگی روغنی نمیباشد.

• برخی از علائم که باید به دنبال انها گشت و معرف وجود آلودگی بر روی سطوح می باشند شامل :

◊ سطوح آماده شده ممکن است که ظاهر خشک نداشته باشد یا بطور جزئی تیره تر باشند

◊ غبارات جریان هوایی ممکن است برروی سطوح بچسبند و به سختی و به کمک هوای کمپرسور از روی سطح برداشته شوند.

◊ سطوح ممکن است نسبت به سایر سطوح دیگر ساییده شده به نظر بیاید که با لکه های تیره و کوچک پوشیده شده است.

• هشدار

 

 

• نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه