• کارشناسی خودرو

اما جالب است که بدانید کارشناسی خودرو تمامی موارد مربوط به خودرو اعم از نگهداری و مراقبت و تعیین ارزش و قیمت خودرو تا ریکاوری و احیاء کامل خودرو را از هر لحاظ در بر میگیرد. یکی از بحث هایی که امروز آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان به آن می پردازد بحث ریکاوری ( Recovery ) بدنه خودرو، آموزش ریکاوری رنگ و بدنه خودرو در قالب می باشد.

• آموزش حرفه ای کارشناسی رنگ خودرو

کارشناسی خودرو یک از اساسی ترین و مهمترین کارهایی ست که در زمان خرید و فروش خودرو بخصوص خودروی دست دوم، بسیار الزامی ست. که بخش های مختلفی را شامل می شود. یکی از مهمترین بخش های کارشناسی خودرو توجه به اصالت خودرو می باشد که متاسفانه گاها از اهمیت کمتری برخوردار است . 

آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان در مقاله ی امروز با عنوان آموزش حرفه ای کارشناسی رنگ خودرو در خصوص این موضوع مهم ( اصالت خودرو ) اطلاعاتی را در اخنیار شما کاربران عزیز قرار می دهد. با ما همراه باشید در ادامه ی مطلب آموزش حرفه ای کارشناسی رنگ خودرو

• کارشناسی خودرو از نظر ظاهری

نمای بدنه یک ماشین دست دوم، شاید در ابتدا کاملا سالم و بدون کوچک‌ترین رنگ‌ شدگی به نظر برسد؛ اما ممکن است خودرو مورد نظر به دلیل تصادفات و آسیب‌های گذشته، دارای رنگ خوردگی یا تعویض‌هایی در قطعات مختلف باشد که تشخیص دقیق آن‌ها تنها به کمک کارشناس متخصص امکان‌پذیر است.

در کارشناسی ظاهری اتومبیل، وضعیت رنگ تمامی نقاط بدنه خودرو توسط کارشناس رنگ بررسی می‌شود تا مشخص شود ماشین تا چه میزان در معرض صافکاری، ترمیم و رنگ‌ شدگی قرار گرفته است.

 

• قطعاتی که در کارشناس رنگ خودرو مورد برررسی قرار می‌گیرند شامل؛

  • ستون و سقف: رنگ‌ شدگی این قسمت از درجه اهمیت بسیار بالایی در تعیین قیمت خودرو برخوردار است. ستون و سقف رنگ شده، نشان دهنده تصادف سنگین ماشین و در نتیجه  آسیب جدی آن است.
  • کاپوت و صندوق عقب: کارشناسان با بررسی میزان و ضخامت رنگ در این دو قسمت، میزان آسیب احتمالی به خودرو را در صورت تصادف متوجه می‌شوند.
  • درب‌ها و گلگیرها: به دلیل اینکه این قطعات در معرض آسیب بیشتری قرار دارند، نمی‌توان آسیب‌های این بخش را چندان جدی گرفت؛ اما مطمئنا فرورفتگی، تعویض یا رنگ خوردگی درب‌ها و گلگیرها در قیمت گذاری بی‌تاثیر نیست.
  • سپر: سپر هر خودرویی بیش از سایر قطعات آن در معرض ضربه قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل در مقایسه با سایر اجزای خودرو از درجه اهمیت پایین‌تری برخوردار است.

کارشناسی رنگ خودرو

• کارشناسی خودرو از نظر فنی

خودرویی که از نظر فنی دارای ایراداتی باشد، ماشینی پرخرج و کم‌‌‌ارزش محسوب می‌شود. در کارشناسی فنی اتومبیل، کارشناس با تکیه بر علم و تجربه خود و همچنین با بهره‌گیری از دستگاه‌های دیاگ مدرن و دقیق به بررسی سلامت تمامی سیستم‌های الکترونیکی و فنی خودرو می‌پردازد.

از جمله مواردی که در کارشناسی فنی ماشین مورد بررسی قرار می‌گیرند، می‌توان به میزان دقیق (حقیقی) کارکرد، سلامت سیستم استارت، عملکرد تمامی سنسورهای موجود در موتور اشاره کرد.

در کارشناسی این قسمت، تا حدی می‌توان از دستگاه‌های دیاگ برای تشخیص مشکلات فنی خودرو استفاده کرد؛ اما این دستگاه‌ها عیوب فنی ماشین را به صورت کامل مشخص نمی‌کنند. باید بدانید رکن اصلی کارشناسی فنی، وجود یک کارشناس ماهر است که دانش فنی مکانیکی خودرو و آشنایی کامل از تمامی قطعات موتور داشته باشد.

 

• در یک جمع‌بندی نهایی، کارشناس فنی موتور و گیربکس به پنج بخش اصلی تقسیم می‌شود:

 

۱ – کارشناسی موتور خودرو

 

کارشناسی رایگان ماشین

 

• آموزشگاه فنی نخبگان

آموزشگاه فنی نخبگان پیشتاز در امر آموزش کارشناسی تشخیص رنگ خودرو و آموزش ریکاوری رنگ و بدنه خودرو با چندین سال سابقه ی درخشان و دارای بیش از ۶۰۰ مرکز فعال و متخصص در امر آموزش کارشناسی تشخیص رنگ خودرو در سراسر کشور آماده ارائه آموزش های کارشناسی تشخیص رنگ خودرو و آموزش ریکاوری رنگ و بدنه خودرو به علاقمندان و متقاضیان در این حوزه می باشد. ۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ 

بررسی و کارشناسی موتور که قلب تپنده خودرو محسوب می‌شود، غیر قابل چشم‌پوشی بوده و موضوع بسیار مهمی است. در این قسمت مواردی همچون سلامت بدنه موتور، وجود یا عدم‌ وجود روغن‌سوزی، دفرمه شدن یا نشدن پیستون، استارت خودرو، صدا و لرزش غیر طبیعی، لرزش موتور، دود اگزوز، دمای موتور، وضعیت یاتاقان، نشت روغن، عملکرد CNG، وضعیت باتری و… کارشناسی می‌شود.

۲ – کارشناسی گیربکس ماشین

 

کارشناسی فنی ماشین

 

• کارشناسی فنی خودرو 

سیستم گیربکس و کلاچ در هر خودرویی، وظیفه انتقال قدرت تولیدی موتور به چرخ‌ها را برعهده دارد. در خودروهای دنده اتوماتیک، کارشناس باید صحت کارکرد تمامی دنده‌ها را چه در گیربکس‌های اتوماتیک و چه در گیربکس‌های دستی ارزیابی کند.

در صورتی که سیستم گیربکس به درستی کار نکند، مصرف سوخت ماشین تا حد زیادی بالا می‌رود. همچنین وجود خرابی در سیستم گیربکس علاوه‌ بر مصرف سوخت بالا، هزینه‌های هنگفتی را برای صاحب خودرو به همراه خواهد داشت.

۳ –  تست دیاگ خودرو

 

تایید کارشناسی ماشین

 

 در سیستم خودروهای جدید، کامپیوترهایی تحت عنوان ECU تعبیه شده است که کارشناس با اتصال دستگاه دیاگ به آن می‌تواند پارامترهایی همچون عملکرد سنسور ضربه، میزان مصرف سوخت، وضعیت کیسه‌های هوا، کیلومتر کارکرده، سیستم ایمنی مثل ترمز و بسیاری موارد دیگر را  مورد بررسی قرار دهد. هر شرکت سازنده خودرو، دستگاه دیاگ مختص به برند خود را دارد؛ بنابراین دقت داشته باشید که هنگام کارشناسی از دستگاه دیاگ مناسب برای ماشین مورد نظر شما استفاده شود.

• کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو

تا کنون مقالات زیادی از آرین تست با موضوع کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو منتشر شده که سعی شده اطلاعات جامع و کاملی از کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو دراختیار کاربران عزیز قرار داده شود. 
امروز هم مثل همیشه با مقاله ای جدید با عنوان کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو با موضوع چگونگی تعیین و تخمین قیمت و ارزش واقعی خودرو د خدمت شما کاربران عزیز هستیم.
در زمان واژگونی خودرو و تعمیر توسط تعمیرکار، پرس های موجود در زیر نوارهای دور درهای خودرو از بین می رود. اثر پرس هایی که توسط کارخانه ایجاد می شود به راحتی قابل تشخیص است. گاهی اوقات تعمیرکاران هم این نوع پرس ها را ایجاد می کنند اما هرگز مشابه یا پرس کارخانه نمی شود.

۴ –  تست آپشن‌های خودرو

 

 

آپشن ماشین

 

تجهیزات جانبی خودرو که از تنوع بالایی در اتومبیل‌های مختلف برخوردارند، درصد بالایی از میزان قیمت‌گذاری یک ماشین را به خود اختصاص می‌دهند. گاها بررسی تجهیزات جانبی خودرو به صورت دستی انجام می‌شود؛ اما توصیه می‌شود برای دسترسی به ارزیابی درست، دقت کنید که کارشناس از دستگاه دیاگ برای بررسی آن استفاده کند.

در این مرحله آپشن‌هایی همچون سنسور و دوربین دنده عقب، آینه بغل برقی، سیستم سرمایش و گرمایش، سنسور باران، کمربند ایمنی، چراغ مه‌شکن، قفل مرکزی و سایر آپشن‌های خودرو بررسی می‌شوند تا از صحت عملکرد تک تک آن‌ها اطمینان حاصل شود.

۵ – تست رانندگی

 

کارشناسی رنگ خودرو

 

• کارشناسی رنگ ماشین

اما در آخرین مرحله کارشناسی فنی، شخص کارشناس باید با خودرو مورد نظر رانندگی کند تا از تمامی مشکلات آن آگاه شود. از مواردی که در این تست بررسی می‌شود می‌توان به عملکرد ترمزها، شتاب خودرو، میزان بودن فرمان، سیستم هیدرولیک فرمان و عملکرد سیستم گیربکس در حالت دستی و اتومات اشاره کرد.

 

خرید خودروی کارکرده بدون انجام کارشناسی، ممکن است ضررهای مالی فراوانی برای خریدار به ‌همراه داشته باشد. همچنین با توجه به ارزش‌گذاری آن، چنانچه ماشین خریداری شده شما دارای ایرادات پنهان شده‌ای باشد، به‌ قطع یقین شما از لحاظ مالی هم متضرر خواهید شد و در واقع ارزش خودرو، کمتر از مبلغی خواهد بود که شما برای خرید آن پرداخت کرده‌اید.

• نکته:

به تازگی بسیاری از خریداران خودروهای صفر به خصوص نوع خارجی آن، خواستار کارشناسی ماشین صفر خود قبل از خرید قطعی آن هستند. زیرا در برخی موارد، خودرو در بخش تحویل دچار حادثه شده و تحویل دهنده برای گمراهی خریدار، اقدام به تعویض قطعه معیوب کرده و به عبارتی خودرو تعمیر شده را تحت عنوان ماشین سالم تحویل مشتری می‌دهند؛ به خصوص ماشین‌های خارجی که مسیرهای طولانی‌تری را طی می‌کنند و امکان آسیب‌دیدگی آن‌ها بسیار بالا است.

توصیه ما به شما این است که حتی در هنگام خرید خودرو صفر، آن را به کارشناس مورد معتمد خود بسپارید تا از سالم بودن تمامی قطعات آن اطمینان حاصل پیدا کنید.

 

• چگونگی کارشناسی خودرو شما توسط شرکت خودرو ۴۵

• مرحله اول : 

برای بهره‌مندی از خدمات کارشناسی خودرو۴۵، تنها کافیست از صفحه اصلی سایت یا از طریق تماس با شماره‌ ۹۱۰۰۴۵۰۱ مشخصات خودرو خود را ثبت کنید.

*بعد از ثبت کامل اطلاعات، کارشناسان ما با شما تماس گرفته و نزدیک‌ترین قرار کارشناسی را برایتان تنظیم خواهند کرد.

• همه چیز در مورد آموزشگاه

آموزشگاه فنی نخبگان دارای چندین سال سابقه درخشان در زمینه آموزش کارشناسی رنگ خودرو دارای بیش از ۶۰۰ مرکز فعال و متخصص کارشناسی تشخیص رنگ خودرو و ریکاوری رنگ بدنه خودرو در سطح کشور افتخار آموزش به علاقه مندان و متقاضیان خانم و اقا در زمینه کارشناسی رنگ خودرو را در سراسر کشور دارد.۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷

• مرحله دوم: 

پس از مراجعه به شعبه موردنظر طی یک فرایند کارشناسی تخصصی، ۱۴۵ بخش خودرو اعم از گیربکس، موتور، سیستم برق، رنگ بدنه، لاستیک، کابین و… با بهره‌گیری از ابزارهایی همچون میکروسنج، قلم رنگ و دیاگ مورد بررسی می‌گیرند.

• مرحله سوم: 

در مرحله بعدی مدارک خودرو از نظر (پلیس آگاهی/ ممنوع المعامله بودن) بررسی شده و استعلام‌های قانونی شامل میزان خلافی و عوارض خودرو انجام می‌شوند. در نهایت با تست دو کیلومتری خودرو در جاده، سیستم تعلیق و وضعیت کلی ماشین از لحاظ فنی بازبینی می‌شود.

• مرحله چهارم: 

در این مرحله و پس از قرار کارشناسی حضوری، با تعیین دیدار حضوری میان خریدار و فروشنده تعیین می‌شود و همزمان با مراحل انتقال سند، مبلغ به صورت آنی و نقد به فروشنده پرداخت می‌شود.

• ۶ نکته مهم فنی در خرید خودرو دست دوم

 

ضرورت کارشناسی خودرو

 

• ضرورت کارشناسی ماشین

۱ – کارکرد خودرو:

مورد ضروری که باید در کنار سال تولید ماشین به آن توجه کنید؛ میانگین کارکرد سالانه است. طبیعتا اتومبیلی که کارکرد آن بیش از حد استاندارد باشد؛ به عنوان یک وسیله نقلیه فرسوده‌تر و کهنه‌تر محسوب می‌شود. کارکرد قابل قبول سالانه هر خودرو، حدود ۱۲ تا ۱۵ کیلومتر است.

۲ – کارشناسی بدنه:

بدنه خودرو را از لحاظ رنگ، صافکاری و تصادفات احتمالی کنترل کنید؛ زیرا هر ایراد کوچک و بزرگی در این‌باره از قیمت آن کم می‌کند. کاپوت، سقف، درها، حاشیه درها، پیچ‌های اتصال گلگیر و شوره رنگ در هر یک از این قسمت‌ها از موارد قابل بررسی هستند. البته توصیه ما به شما کمک‌گرفتن از یک کارشناس متخصص است تا تمام جزئیات به‌ دقت بررسی شود.

۳ – تست شتاب و کلاچ:

ماشین را در سربالایی با دنده سه قرار دهید و آرام، پای خود را از روی کلاچ بردارید. اگر خودرو پس از کمی لرزش خاموش شد، بنابراین صفحه کلاچ شما سالم است؛ اما اگر بدون هیچ شتابی گاز هرز داشت، به احتمال زیاد صفحه کلاچ ضعیف بوده و نیاز به تعویض دارد.

۴ – کنترل روغن موتور و دور پیشرانه:

پیش از استارت، مقدار و رنگ روغن موتور را چک کنید تا در حد قابل قبولی باشد. پس از آن توجه داشته باشید که چراغ روغن، سریع خاموش شود؛ همچنین کنترل وجود نشتی روغن در سیستم موتور را فراموش نکنید.

مورد بعدی، کنترل دور موتور خودرو است. اگر با فشار دادن پدال گاز و بالا رفتن دور موتور، دمای پیشرانه بیش از حد بالا رفته و دود سیاه یا آبی از آن خارج شد؛ به احتمال زیاد موتور دارای ایراد است.

۵ – کنترل قطعات و ایرادات احتمالی:

تعداد زیاد قطعات تعویضی، دود زیاد خروجی از اگزوز، واشر سرسیلندر سوخته، خرابی جلوبندی، سیستم ترمز معیوب، وجود پوسیدگی و زنگ‌زدگی در هر یک از قطعات بدنه، کهنگی لوله‌های ترمز، حرکت ناراحت و پرصدای دنده‌ها، لرزش ماشین، تسمه تایم خودرو  و کشش فرمان هنگام رانندگی از مواردی هستند که هر یک، قیمت و عمر خودرو را کاهش می‌دهند.

۶ – کنترل تجهیزات رفاهی:

توجه کنید که ظاهر تمیز خودرو، حکایت از اهمیت راننده به سرویس فنی مرتب آن نیز دارد. آثار ساییدگی روی قطعات داخلی (دنده، فرمان و پدال‌ها)، عملکرد نادرست امکانات رفاهی (سیستم سرمایشی و گرمایشی، چراغ‌ها، سیستم صوتی و ایربگ) و ناراحتی صندلی‌ها نشان‌دهنده عدم رسیدگی راننده ماشین به آن است. کنترل مورد آخر کنار تمامی موارد جهت کارشناسی خودرو مورد نیاز است.

 

• هشدار

• نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *