♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
شمع ماشین چیست و چه اهمیتی دارد؟
خودروهای احتراق داخلی برای سوزاندن سوخت درون سیلندرهای موتور خود نیاز
به محرکی اولیه دارند. این محرک اولیه جرقهای است که شمع تولید میکند.
در واقع این قطعه کوچک از اصلیترین بخشهای موتور است و موجب روشن شدن
و شروع به کار آن میشود. اهمیت این قطعه در حدی است که در صورت نقص در
عملکرد آن به هر دلیل، موتور روشن نشده و خودرو قادر به حرکت نخواهد بود.
برای ایجاد احتراق مورد نیاز درون موتور سه عامل اصلی وجود دارند که مانند سه
راس مثلث یکدیگر را تکمیل میکنند؛ سوخت، اکسیژن و حرارت. حرارت بخشی است
که توسط شمع با عمل جرقهزنی تامین میشود. این جرقه مانند فندکی که شعله گاز
را روشن میکند آتش اولیه درون سیلندر را فراهم مینماید. به طور قطع هرچه این
جرقه قویتر باشد احتراق مورد نیاز موتور بهتر و قویتر صورت میگیرد. اما شمع انرژی
خود را برای جرقه زدن از باتری خودرو تامین میکند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
به بیان دقیقتر شمع انرژی الکتریکی باتری را به محفظه احتراق رسانده و با مشتعل کردن
مخلوط سوخت و گاز درون این محفظه، انرژی گرمایی مورد نیاز خودرو را تولید میکند.
شمع برای ایجاد جرقه در محفظه احتراق بالای سیلندر و روی سرسیلندر قرار میگیرد.
برای هر سیلندر یک یا دو شمع استفاده میشود.شمع باید متناسب با موتور و نیاز
خودرو انتخاب شود در غیر این صورت به دلیل جرقهزنی بیش از حد دچار فرسایش شده
و کارایی خود را به زودی از دست میدهد. همچنین خوب کار نکردن شمع موجب احتراق
ناقص درون موتور و استهلاک دیگر قطعات خودرو میشود.
اجزای شمع ماشین
شمع ماشین قطعهای کوچک با اهمیتی بالا و وظیفهای بزرگ است. این قطعه در
عین کوچک بودن ساده و عاری از پیچیدگیهای دیگر قطعات خودرو است. البته با
این وجود اجزای کوچک اما متعددی دارد. این اجزا عبارتند از؛
عایق چینی
این عایق از جنس اکسید آلومینیوم یا آلومین است با یک لایه لعاب شیشهای به عنوان
پوشش خارجی. این لایه خارجی که به رنگ سفید روی شمع دیده میشود از جذب
آلودگی توسط عایق جلوگیری کرده و منافذ آن را کامل میپوشاند. عایق به شمع
در برابر فشارها و حرارت بالایی که با آن مواجه است استحکام لازم را میدهد.
عایق در برخی از شمعها قابلیت جدا کردن دارد که به این نوع شمعهای دو تکه میگویند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
بدنه شمع
بدنهی شمع که از جنس فولاد است شمع را روی سیلندر محکم نگه میدارد.
بالای آن آچارخور و پایینش رزوه یا پایه شمع وجود دارد. بین بدنه و سرسیلندر ا
ز واشری جهت عایقبندی و جلوگیری از نفوذ مخلوط سوخت و هوا به بیرون از سیلندرها استفاده میشود.
ترمینال شمع
بالاترین قسمت بدنه شمع و بخشی که از عایق بیرون میزند همان ترمینال شمع است.
این بخش به وایر متصل میشود و ناقل قوی الکتریسیته است. ترمینال در برابر زنگزدگی مقاومت بالایی دارد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
پایه شمع
این بخش از شمع که رزوه نیز نامید میشود به سر سیلندر متصل شده و روی
آن بسته میشود به طوری که با محفظه احتراق هم سطح باشد. در صورت بلند
یا کوتاه بودن بیش از حد این پایه، شمع دچار خودسوزی میشود. شمعها از نظر
اندازه و قطر پایه به دو دسته پایه بلند و پایه کوتاه تقسیم میشوند که با توجه
به موتور و سرسیلندر هر خودرو مورد استفاده قرار میگیرند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
الکترود مثبت
این بخش که الکترود مرکزی شمع نیز نامیده میشود در وسط چینی واقع شده و
از آلیاژهای فولادی مانند فولاد-نیکل، فولاد-کروم یا فولاد-منگنز ساخته میشود. این
الکترود در معرض حرارت بالایی قرار دارد و به همین دلیل از آلیاژی ساخته میشود
که در برابر حرارت مقاومت لازم را داشته باشد. گاهی این الکترود دو تکه ساخته میشود
و در بین این دو تکه از یک مقاومت با جنس شیشهای مخصوص استفاده میشود که طول
عمر شمع را بالا میبرد. به تازگی در شمعها از الکترود مرکزی با جنس مس پوشیده شده
از نیکل کروم استفاده میشود که علاوه بر مقاومت حرارتی بالا، رسانای الکتریسیته خوبی است.
بین الکترود مثبت و عایق چینی یک فاصله هوایی وجود دارد که فضای انبساط الکترود را فراهم میکند.
الکترود مثبت، الکتریسیته را از ترمینال تا محفظه احتراق منتقل میکند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
الکترود منفی
این الکترود که الکترود کناری نیز نامیده میشود به بدنه یا پایه شمع وصل است.
جنس آن آلیاژ نیکل-کروم است و به شکل زائدهای انتهای پایه و در اطراف الکترود
مثبت دیده میشود. تعداد الکترود منفی در انواع مختلف شمع متفاوت است.
گپ
فاصله بین دو الکترود مثبت و الکترود منفی را گپ یا شکاف جرقه میگویند که
بسیار دقیق اندازهگیری و تنظیم میشود. این فاصله براساس نیازهای موتور
متفاوت است و در مناسب بودن شمع برای موتور نقش مهمی دارد. اما به طور کلی،
هرچه فاصله گپ بیشتر باشد جرقهزنی بهتر صورت میگیرد.
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718