♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ جلوبندی خودرو چیست؟

جلوبندی خودرو شامل قسمت جلویی و زیرین ماشین می شود که ارتباط تنگاتنگی با سیستم تعلیق خودرو دارد؛

تفاوت این دو در این است که سیستم تعلیق شامل کمک فنرها و چرخ های عقب خودرو نیز می‌شود

اما جلوبندی تنها به قسمت جلوی خودرو اطلاق میشود و شامل فرمان و میل فرمان نیز میباشد. بخش دیگری از

خودرو که معمولا نام آن را در کنار این دو قسمت اتومبیل میشنویم، زیربندی خودرو است.

♦ زیربندی خودرو چیست؟

باید گفت که زیربندی با جلوبندی خودرو تفاوت دارد و در واقع در زیر سیستم جلوبندی و تعلیق قرار میگیرد که با پیچ شدن به سیستم تعلیق، از آنها در برابر خیس شدن، اصابت ضربه مستقیم و … محافظت مینماید.

سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو از قسمت‌های مهم و حیاتی اتومبیل است که باعث حفظ تعادل خودرو

در حال حرکت و حتی در حالت سکون میشود.

سلامت و عملکرد صحیح سیستم تعلیق خودرو آسایش و راحتی بیشتری را برای سرنشینان اتومبیل

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش بازیابی رنگ خودرو

به ارمغان می آورد.

سیستم جلوبندی خودرو، حرکت را در ناهمواری‌ها، چاله‌ها، پیچ جاده‌ها، دست اندازها و … تسهیل و به

عبارتی هندل می کند.

بوسیله سیستم جلوبندی و تعلیق، تکان‌ها و لرزش‌هایی که بدلیل گذر از ناهمواری‌های سطح جاده به بدنه

خودرو وارد می شود، خنثی شده و تعادل در حرکت خودرو ایجاد میشود.

پس با این حساب، قطعاتی که در سیستم تعلیق ماشین مورد استفاده قرار می گیرد، باید بسیار

محکم و مقاوم باشد تا تحمل ضربات وارده را داشته باشد و بتواند بدون آسیب دیدن جدی، اثرات آن را خنثی کند. همچنین زیربندی خودرو نیز به دلیل حفاظت از سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو اهمیت می یابد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ اجزای تشکیل دهنده جلوبندی خودرو

• فنر و کمک فنرها: وزن اتاقک خودرو روی فنر هاست. فنر حالت ارتجاعی دارد و ارتعاش پذیری و انعطاف پذیری آن بالاست.

این ویژگی باعث میشود تا در ناهمواری جاده ها، از شدت ضربات به اتاق خودرو کاسته شود.

فنرها انواع مختلفی دارند: فنرهای لول، پیچی و تخت. متداول ترین نوع فنرها، مدل لول است.

از فنرهای تخت در سیستم تعلیق چرخ های عقبی خودرو استفاده می شود.

• سیستم تعلیق: سیستم تعلیق یا همان سیستم فنر بندی، تکان ها و لرزش های شدید ناشی از عبور سطوح ناهموار را خنثی کرده تا به اتاق ماشین و سرنشینان، این نوسانات منتقل نشود.

سیستم تعلیق همچنین باعث تماس موثر با اصطکاک مناسب بین چرخ ها و سطح جاده میشود.

کیفیت سواری دادن و قابلیت هدایت و کنترل، دو مبحث مهم در سیستم تعلیق خودرو است که خلاف یکدیگر عمل میکنند، به این صورت که بهبود کیفیت یکی، دیگری را دچار مشکل میکند.

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش بازیابی رنگ خودرو

• سیبک ها: گوی و کاسه یا همان سیبک، قطعه ای کروی شکل که چرخ های اتومبیل را به سیستم تعلیق متصل میکند و موجب چرخیدن آنها میشود.

چرخش این قطعه در جهت محور مختصات xyz، سبب فرمان دهی به قسمت جلویی خودرو میشود؛ به این صورت که با چرخش فرمان خودرو، سیبک نیز به همان سمت می چرخد.

سیبک ها، ارتعاشات ناشی از گذر از روی ناهمواری های سطح جاده را نیز تا حدی کاهش می دهد.

سیبک ها، تحمل بخشی از وزن خودرو را بر عهده دارند و از اصطکاک میان قطعات جلوبندی خودرو نیز،

جلوگیری میکنند.

• اکسل: به محور مرکزی چرخ یا دنده، اکسل گفته میشود. اکسل معمولا به وسیله ی یاتاقان،

ثابت نگه داشته شده تا چرخ و یا دنده این امکان را داشته باشد که به راحتی دور آن (اکسل) بچرخد.

• سگ دست: میتوان گفت اصلی ترین قسمت جلوبندی خودرو، سگ دست است، چرا که این قطعه ی لولا مانند، علاوه بر نگهداری چرخ ها، چرخش آنها روی محور فرمان نیز به عهده ی این قطعه ی مهم است.

اهمیت سگ دست از آن جایی معلوم میشود که اجزای چرخ و سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین مانند فرمان خودرو، دیسک های ترمز و… روی آن سوار میشود.

• شغال دست: قطعه ای در قسمت جلوبندی خودرو است که سیبک فرمان خودرو، میل فرمان و میل کمک

به آن وصل می شود.

• میل تعادل یا میل موج گیر: میل تعادل یا میل موج گیر، همان طور که از نام آن مشخص است،

برای افزایش تعادل خودرو و جلوگیری از چپ کردن خودرو در پیچ هاست. میل تعادل، نیرو را بین چرخ ها در حین

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش صفرشویی کابین و موتور

حرکت تقسیم میکند و به هنگام عبور از پیچ ها به ویژه در سرعت های بالا، از خم شدن خودرو به سمت بیرون پیچ، جلوگیری میکند.

• طبق ها: وظیفه ی این قطعه ی بازویی شکل، اتصال شاسی خودرو به سیستم تعلیق است.

• رام: قطعات جلوبندی خودرو، از طریق رام که قطعه ای فلزیست، به اتاق خودرو متصل میشود.

• چرخ ها: پارامتر های مهمی در مورد چرخ ها وجود دارد که حتما باید به آنها اهمیت داده شود از جمله:

بالانس بودن آنها، آج های سطح لاستیک ها و میزان ساییدگی آن ها و …

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

 

03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان