آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
♦ هیدرولیک
اساس فیزیکی پشت سیستمهای هیدرولیک بسیار ساده است. در سیستمهای هیدرولیک میتوان نیرو را
از طریق یک سیال تراکمناپذیر انتقال داد.
به دلیل خواص فیزیکی مناسب روغنها، در اغلب سیستمهای هیدرولیکی، سیال مورد استفاده روغن است
و به همین جهت در ترمز خودروها نیز از روغن ترمز به عنوان سیال استفاده میشود.
در سیستمهای هیدرولیک با استفاده از قانون پاسکال میتوان به راحتی نیروی خروجی را به مضربی از نیروی ورودی تبدیل کرد. قانون پاسکال یک قانون پایهای در هیدرودینامیک است که بیان میکند تغییر فشار در هر نقطه از سیال تراکمناپذیر به همهی نقاط و سطح سیال منتقل میشود.
♦ سیستم ترمز مکانیکی
ترمزهای مکانیکی از اولین نمونههای تعبیه شده در خودروها هستند.
در سیستم ترمز مکانیکی نیروی پای راننده از طریق پدال ترمز به یک کابل واسط منتقل میشود و کابل نیروی
وارده را به کفشکهای ترمز منتقل میکند. کفشک ترمز در حقیقت همان لنتهای ترمز هستند با این تفاوت که
بهجای ایجاد اصطکاک با دیسک، درون یک محفظهی کاسهای شکل قرار دارند و با سطح داخلی کاسه ایجاد
اصطکاک میکنند.
اگرچه این سیستم ساده است، اما ایراداتی دارد که سبب شد به مرور زمان استفاده از آن منسوخ شود.
از جمله ایرادات اساسی این سیستم احتمال پارگی سیم ترمز و از کار افتادن کلی سیستم ترمز است،
به علاوه در این سیستم بر خلاف سیستمهای دیگر نظیر ترمز هیدرولیکی، امکان چند برابر کردن نیروی
وارد شده بر پدال وجود ندارد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦ سیستم ترمز هیدرولیکی
اساس عملکرد ترمزهای هیدرولیکی تقریبا مشابه ترمز مکانیکی است با این تفاوت که به جای سیم در آن
از لولههای حاوی سیال غیرقابل تراکم (روغن ترمز) استفاده شده است.
به علاوه، به واسطهی سهولت چند برابر کردن نیروی پای راننده در این سیستم، میتوان از ترمزهای دیسکی
بهجای ترمزهای کاسهای استفاده کرد. در این سیستم با فشردن پدال ترمز، ابتدا نیروی پای راننده بهواسطهی
شکل اهرمی پدال چند برابر شده و در مرحلهی بعد به پیستون اصلی سیستم ترمز اعمال میشود.
سپس، نیروی پیستون اصلی به سیال موجود در پشت پیستون وارد شده و سبب حرکت سیال در لولههای
تعبیه شده میشود. با حرکت سیال در لولهها، نیروی وارد شده به پیستون اصلی از طریق سیال به
پیستونهای فرعی موجود در ترمزهای چرخها منتقل میشود.
سطح پیستونهای فرعی از پیستون اصلی کمتر است، به همین جهت نیروی اعمال شده به لنتها بازهم
افزایش مییابد تا در نهایت نیروی اعمال شده بر لنتها چند برابر نیروی اندک پای راننده باشد.
مهندسان برای بهبود عملکرد ترمزها و افزایش هرچه بیشتر نیروی پای راننده، سیستمهای کمکی
ترمز را طراحی کردهاند. در این سیستمها که اصطلاحا سیستم ترمز سروو نامیده میشوند، اساس عملکرد
بر اختلاف فشار پشت و جلوی پیستون اصلی بنا نهاده شده است. این سیستم از یک شیر هوا، یک دیافراگم پلاستیکی و یک فنر تشکیل شده است و میان پدال ترمز و سیلندر اصلی ترمز قرار میگیرد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .
• پل های ارتباطی ما:
03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.