♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ هدف دستگاه روغنکاری

• کم کردن سائیدگی و تلفات ناشی از اصطکاک

اگر سیلندر، میل لنگ ، میل سوپاپ و … به قدر كافی روغن کاری نشوند جداره سیلندرو رینگ ها، میل لنگ و… به سرعت سائیده و خراب می شوند و اگر روغن به قدر کافی به تمام قطعات برسد.به طوریکه ضمن کار تنها اصطکاک غلظتی بوجود آید از خرابی قطعات جلوگیری می شود.

• گرفتن حرارت از قطعات موتور

روغن حین گردش بین قطعات ضمن روغنکاری و جلوگیری از اصطکاک، گرمای قطعات را نیز به خود جذب می کند و پس از برگشت به کارتر و تماس با هوای اطراف کارتر گرمای خود را به خارج منتقل می نماید (کارتر مستقیما” با هوا در ارتباط است) پس روغن مانند یک ماده خنک کننده نیز عمل می نماید.

• مستهلک کردن ضربه بين ياتاقان ها و سایر قطعات

در زمان احتراق ضربه شدیدی به پیستون ، شاتون و در نهایت به میل لنگ وارد می شود. این ضربه حدودا” بین یک تا دو تن می باشد. میدانیم بین میل لنگ و یاتاقان فاصله ای در نظر گرفته شده که روغن آن را پر می کند. فیلم روغن با خاصیت بالشتکی خود اثر ضربه به پیستون را مستهلک و خنثی می کند در فاصله بين اسبک و سر سوپاپ هم بصورت بالشتکی عمل کرده و از ضربه و کچل کردن سر سوپاپ و اسبک جلوگیری میکند.

• آب بندی رینگ های پیستون و جدار سیلندر

رینگ های پیستون (بخاطر آب بندی کامل) چسبیده به سیلندر حرکت می کند و این آب بندی زمانی بخوبی صورت می گیرد که جداره سیلندر روغنکاری شود. روغن در سطح سیلندر پخش شده و تمام برجستگی و فرورفتگی های جداره را پر کرده و عمل آب بندی این دو قطعه را بخوبی انجام میدهد.

• عمل تمیزکنندگی روغن

روغن حین گردش در موتور مواد زائدی را که در اثر احتراق بوجود می آید، گرد و خاکی که از خارج وارد موتور می شود را به خود

جذب کرده و به کارتر می برد.

این مواد در کارتر ته نشین و رسوب می کند فیلتر روغن در جذب مواد زائد به روغن کمک شایانی می کند.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ ویسکوزیته (گران روی)

گران روی روغن، مقاومت آن را در مقابل جاری شدن نشان میدهد، یعنی اگر روغنی را بوسیله یک لوله از به نقطه دیگر منتقل کنیم. چنانچه دارای گران روی زیاد باشد دیرتر مسیر را طی خواهد کرد. یک روغن با گران روی زیاد (روغن سفت) به راحتی از داخل سیستم روغن کاری عبور نمی کند، اینگونه روغن ها به خوبی پخش نمی شوند.

روغن دارای گران روی خیلی کم (روغن شل) به راحتی از داخل قطعات به بیرون هدایت می شود ویسکوزیته روغن ها را با اعدادی که ذکر خواهد شد تقسیم بندی می کنند. هر چه درجه گران روی روغن بیشترباشد ان روغن با ويسکوزتیه بیشترسفت ترمی نامند. افزایش درجه حرارت، ویسکوزیته روغن را کاهش میدهد به عبارت دیگر حرارت باعث می شود که سیالیت روغن زیاد و چسبندگی آن کم شود.

♦ نقطه ریزش روغن

عبارت از درجه حرارتی می باشد که روغن در آن، خاصیت مایع بودن خود را از دست می دهد، با اضافه کردن مواد مخصوصی به روغن، کیفیت روغن برای کار در موتور بهبود می یابد. این مواد باعث افزایش گران روی و پایین آوردن نقطه ریزش می شوند (جلوگیری از زودتر رسیدن به نقطه ریزش) و از زنگ زدگی و کربونیزه شدن جلوگیری میکنند.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ خصوصیات روغن

• مقاومت در برابر تشکیل کربن

کربن یکی از اجزاء اصلی هر نوع ترکیبات (شیمیائی) نفتی می باشد. یک ماده آلی ممکن است در درجه حرارت بالا تجزیه شده و عنصر کربن آزاد کند. در موتورهای درون سوز امکان تجزیه روغن به هیدروژن و هیدروکربن زیاد است. روغنی که ویسکوزیته کمتری دارد مقدار بیشتر از آن به داخل سیلندر راه پیدا کرده در نتیجه تشکیل کربن بیشتر می شود.

• مقاومت در برابر اکسید شدن

بر اثر گرمای زیاد و کم شدن غلظت روغن و جریان روغن در مسیر سیستم روغنکاری، بخصوص کارتر، اکسیژن موجود در هوای محیطی که در تهویه محفظه لنگ شرکت مؤثر دارد، تمایل به ترکیب شدن با روغن و اکسید کردن آن را دارد.

• مقاومت در برابر کف کردن

در اثر بهم خوردن روغن در کارتر، ممکن است کف کند. چنین روغنی قادر نخواهد بود عمل روغنکاری را انجام دهد. به همین دلیل برای جلوگیری از کف کردن روغن مواد افزودنی مخصوصی به نام ضدکف به روغن اضافه می کنند.

• دترژان

ماده ای است که در روغن موجود می باشد. وظیفه آن شبیه صابون است که ذرات چرک روی دست راکنده و آب آنرا با خود می برد. این ماده در روغن، رسوبات کربن را شسته و بوسیله روغن، مواد كنده و و در آنجا ته نشین می شوند.

 

♦ چگونگی ایجاد لجن

آب به دو صورت وارد محفظه میل لنگ می شود.

• بصورت یکی از محصولات احتراق

• در تهویه محفظه میل لنگ با هوا، مقداری بخار آب یا رطوبت وارد محفظه میل لنگ می شود

(رطوبت نسبی هوای محیط) این بخار آب با روغن مخلوط شده و ایجاد ماده سیاه رنگ و غلیظی به نام لجن می نماید.

 

♦ جلوگیری از ایجاد لجن

برای جلوگیری از ایجاد لجن پس از روشن شدن موتور خودرو باید مسافت زیادی را طی کند تا موتور به اندازه کافی گرم شود و بخار آب در روغن نفوذ نکند. به هر حال برای جلوگیری از ایجاد لجن، روغن باید به موقع تعویض شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان