♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ شیلنگ های رادیاتور:

شیلنگ ها در سیستم خنک کننده رادیاتور را از بالا و پائین به موتور و رادیاتور بخاری را به سیستم من می سازند.

مجاری آب موتور که اطراف سیلندرها را احاطه کرده اند دارای مجاری زیادی بوده و دراثررسوبات قلیائی وغيره ممکن است زنگ زده و یا مسدود شوند.

این رسوبات قلیائی یا جرم ها ممکن است به رادیاتور هم صدمه برسانند. اجرام نام برده حرارت را به خود جذب کرده و به آسانی آنرا پس نمی دهند.

در نتیجه خنک کردن موتور دچار وقفه گشته و باید هر چه زودتر این اجرام را از بین برد.

شستشوی مداوم دستگاه خنک کننده از انباشته شدن سریع این اجرام جلوگیری

خواهد کرد.

منظور از شستشوی مداوم این است که دستگاه سرد کننده را باید در حدود هر ده هزار کیلومتر با آب تمیز شستشو داد و اگر دستگاه دارای ضدیخ باشد این عمل جایز نیست زیرا در ساختمان ضدیخ محلولی بکاررفته که خودبخود از انباشته شدن و جرم گرفتن سریع جلوگیری می کند، هنگام تعمیر اساسی موتور که بدنه کاملا جدا گشته است، زمان بسیار مناسبی برای برداشتن دریچه های بازدید مجاری آب موتور و تراشیدن و از بین بردن رسوبات قلیائی و زنگ زدگی می باشد برای این کار استفاده از یک میله سیمی برای

تراشیدن اجرام و سپس فشار آب و فشار هوا برای بیرون راندن ذرات تراشیده شده از مجاری مزبور توصیه

شده است.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ سرویس، نگهداری و آزمایش رادیاتور :

مجاری رادیاتور دراثروجودرسوبات و اجرام ممکن است مسدود گردد. هنگامی که مواد قلیائی و زنگ زدگی در لوله های رادیاتور

انباشته می شوند هوا قادر به جذب کردن حرارت از رادیاتور نبوده و خنک کاری موتور دچار اختلال می گردد. در چنین مرحله ای

تمیز کردن رادیاتور کار بسیار دشواری

است.

برای تمیز کردن دستگاه سردکننده یا رادیاتور، مواد شیمیائی مخصوصی مورد استفاده قرار می گیرد ولی باید توجه کرد که

همیشه از بهترین نوع آن استفاده گردد، احتیاط کردن ضروریست. مصرف این نوع مواد شیمیائی در رادیاتوری که زیاد کار کرده

وچکه می کند یا درشرف سوراخ شدن می باشد بی فایده

است.

محلول هائی به نام ضد چکه رادیاتور وجود دارد که برای جلوگیری از نشت رادیاتور به کار

می رود.

هنگام شستشوی سیستم اگرمایلید موتوربهترتميز شود باید آنرا از جهت عکس جریان آب در رادیاتور بشوئید اگر دستگاه سرد کننده

بطور منظم و همانگونه که قبلا ذکر شد شستشو شود کمتر ایجاد زحمت خواهد کرد.بعضی اوقات رادیاتور از بیرون مسدود

می شود.

بدین معنی که اجسام (گرد و خاک ، برگ درختان و حشرات ) در اثر حرکت اتومبیل و گیر کردن پروانه به شبکه های رادیاتوراین معضل را بوجود

می آورد.

به هر حال با یک برس نرم می توان كثافات را ازسطح خارجی رادیاتورپاک کرد در همین حال با قطعه چوبی ضربات آرامی به

رادیاتور وارد سازیدو در پایان با فشار آب یا باد رادیاتوررا کاملا تمیز

نمائید.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ آزمایش نشتی مدار بوسیله دستگاه آنالیزر (فشارسنج):

قبل از آزمایش رادیاتور را تا اندازه مجاز (در حدود یک دوم اینچ زیر گلوئی ) از آب پر میکنیم و با استفاده از دستگاه آنالیزر هر گونه

نشتی یا ترک یا سوراخ را در سیستم پیدا می کنیم طرز کار بدین صورت است که دستگاه را در محل قرارگیری درب رادیاتور

متصل و بوسیله تلمبه، هوا را به آرامی در سیستم وارد می کنیم تا وقتی که عقربه دستگاه به فشار مورد نظر (۱at) یک اتمسفر

(فشار آزمایش) برسد و در حین آزمایش دسته دست نگه می داریم و به عقربه دستگاه نگاه می کنیم اگر فشار کاهش یافت تمام

نقاط اتصال از قبیل لوله های رابط بخاری ، رادیاتور، پولک های موتور و غیره را برای پیدا کردن سوراخ و یا هر گونه نشت بازدید

می کنیم برای پیدا کردن ترک های داخلی ، درب رادیاتور را در جای خود قرار داده و موتور را روشن می کنیم تا درجه حرارت به حد

(نرمال) برسد و ترموستات به طور کامل باز شود، سپس به آهستگی و با احتیاط درب رادیاتور را باز کرده و آنالیزر را به جای آن متصل و مشاهده میکنیم که آیا عقربه با فشار سیستم تغییر میکند یا خیر قبل از پائین رفتن فشار ، آنالیزر را از گلوئی رادیاتور جدا نمی کنیم.

♦ تذکر: دست خود را بوسیله پارچه ای که بدور آن پیچیده شده از بخار آب دور گلوئی و آنالیزر

محافظت کنید.

آنالیزر را به آرامی و از حالت کاملا بسته به حالت نیمه باز تغییر مکان داده تا کاملا فشار بخار آب رادیاتور تخلیه شود و سپس آنالیزر

را به جلو و عقب چرخانده تا فشار کاملا تخلیه شود.

♦ جریان هوا درانواع سیستم ها :

جریان هوا درسیستم های مختلف قرارگرفتن موتورروی شاسی و به سه حالت زیر می باشد.

♦ پروانه خنک کننده

سیستم خنک کننده آبی احتیاج به یک پروانه داردکه هوای لازم را ازرادیاتور بکشدبعد از اینکه هوا ازرادیاتورعبورکرده و

گرمای آنرا جذب کرد گرم شده و توسط مکش پروانه به طرف بالا تغییر جهت میدهد و پس از برخورد با کاپوت به سمت انتهای

موتور و از بغل پوسته گیربکس به سمت خارج رانده می شود.

در برخی از اتومبیل ها از دریچه های ورودی هوای خنک کننده (shattersشاترز) به رادیاتور استفاده می شود که معمولا در جلوی

رادیاتور نصب شده و بوسیله دکمه ای که در داخل اطاق قرار دارد کنترل می شود.

♦ تجهیزات متداول برای تغییر دور پروانه متناسب با حرارت موتور به طور اتوماتیک:

• کلاچ اصطکاکی که مستقیما بوسیله یک ترموستات هیدرولیکی کنترل می شود این نوع به پروانه وسیکو معروف است و

به هنگام سردبودن موتورتقریبا به نسبت یک چهارم دورموتور می چرخد و به تدریج که موتورگرم می شود دورپروانه افزایش

می یابد.

• کلاچ الكترومغناطیسی که بوسیله یک ترموستات قطع کننده کنترل می شود .

• بوسیله یک رگولاتور اتوماتیک کوپلینگ هیدرولیکی

• جابجا کننده اتوماتیک با محرک هیدرولیکی

• مکانیسمی برای تغییر زاویه پره های پروانه که عملا بوسیله نیروی گریز از مرکز خود پره ها یا بوسیله کنترل ترموستاتیکی صورت

میگیرد.

• با یک پروانه مجزا که بوسیله یک موتور الکتریکی کنترل شده قطع و وصل می گردد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان