♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

 

♦ طرز کار پمپ اصلی

زمانی که توسط میله فشاری که به پدال متصل است به پیستون پمپ اصلی، فشار وارد می کنیم، پیستون روغن را بطرف سیلندر چرخ ها ارسال می کند. روغن ارسال شده داخل سیلندر چرخ شده پیستون ها را به طرفین می راند. پیستون ها به کفشک و کفشک ها هم به کاسه فشار وارد کرده در نتیجه، عمل ترمز کردن انجام می شود.

با رها کردن پدال، فشار قطع شده، فنر کفشک ها، کفشک ها را به طرف جای خود کشیده و فنر روی پیستون داخل پمپ پیستون را بجای خود برمی گرداند. همانطوری که قبلا اشاره شد، روغن به کندی به داخل سیلندر برمی گردد. روغن جلوی پیستون جهت عقب رفتن از سوراخ های جلو پیستون و روی لاستیک تشتکی تامین می شود و پیستون پشت سوراخ تعادل قرار می گیرد. روغن برگشتی به آرامی از سوپاپ عبور کرده، از سوراخ تعادل وارد مخزن روغن ترمز می گردد.

♦ بدین صورت سوپاپ جلوی فنر به دو منظور طراحی شده است:

• زمانیکه فاصله لنتها از کاسه زیاد می شود روغن ارسالی باید بیشتر باشد تا انتها بتوانند به کاسه چسبیده، عمل ترمز انجام شود. در این حالت راننده دوبار به پدال فشار وارد می کند یکبار روغن ارسال کرده، مجددا پدال را رها کرده که در این زمان فنر پیستون را به جای خود آورده، پدال دوم باز مقداری روغن ارسال می شود. اگر سوپاپ جلوی فنر روغن ارسالی را به سرعت برگشت می داد روغن اضافی را نمی توانستیم ارسال کنیم.

• همانطوریکه می دانیم در سیستم هیدرولیک نباید هوا وجود داشته باشد چون هوا قابل فشرده شدن می باشد. در زمان هواگیری با پا هم به همین صورت می باشد. زمانیکه داخل مدار هوا داشته باشد چندین بار روغن را ارسال می کنیم تا هوای داخل مدار در سیلندر چرخ فشرده شود، تا زمانیکه پدال بالا قرار گیرد.

در این حالت، پدال را نگه داشته، شخص دیگری پیچ هوا را باز کرده، پدال به انتها می رسد پدال را باید تا بستن پیچ هوا نگه داشت این عمل چند بار انجام می شود تا جائیکه از پیچ هواگیری فقط روغن خارج شود این عمل در تمام چرخها باید انجام شود در موقع هواگیری، شیلنگی را روی پیچ هواگیری نصب کنید و انتهای شیلنگ را در ظرف شیشه ای قرار دهید.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ طرز رگلاژ چرخ ها

زمانیکه احساس کردیم ترمز دو پا شده، چرخها را باید رگلاژ کرد. چرخهای جلو را مهار کرده، ترمز دستی را خوابانده، زیر چرخ عقب، جک زده تا چرخ از روی زمین برداشته شود توسط پیچ گوشتی پیچ رگلاژ را باز کرده، چرخ را می چرخانیم تا جائی که کاسه چرخ با لنت درگیر شود. سپس، یک یا دو دور پیچ را بسته تا اندک فاصله ای بین لنت و کاسه بوجود آید در بعضی از اتومبیل ها هر کفشک به تنهائی رگلاژ می شود. در حال حاضر اکثر اتومبیل ها به رگلاژ اتوماتیک مجهز هستند. ساختمان ترمزهای کفشکی با طرح های مختلف جهت بهتر شدن عمل ترمز طراحی شده اند.

 

♦ ترمزهای دیسکی

طراحی دستگاه ترمز دیسکی به گونه ای است که در کنار دیسک قرار داده شده، دو پیستون بزرگ آن که در جلو لقمه ترمز دارد در دو طرف دیسک قرار می گیرد با فشار آوردن به پمپ ترمز، روغن ارسالی به پشت پیستونها فشار وارد کرده، پیستون ها بطرف یکدیگر حرکت می کنند و توسط لقمه لنت دیسک را از حرکت باز می دارند و عمل ترمز انجام می شود با رها کردن ترمز، فشار از پشت پیستون ها برداشته شده، فنری که روی لقمه های ترمز قرار دارد فشار مختصری به لنت وارد کرده و طبق این اصل که هر عمل را عکس العملی است، لنتها کمی با دیسک فاصله پیدا می کنند ترمز های دیسکی به علت مزایایی که دارند رفته رفته جایگزین ترمز های کفشکی شده اند.

♦ مزایای ترمز دیسکی

• انتقال حرارت بعلت بزرگی سطح دیسک و در مجاورت قرار گرفتن با هوا بخوبی انجام می شود.

• تغییر شکل دیسک که ناشی از گرمای زیاد در زمان ترمز است کمتر از کاسه ترمز در نوع کفشکی می باشد.

• فشار وارده به پدال ترمز بعلت بزرگی سطح پیستونها کمتر می باشد.

• خط ترمز در زمان ایستادن کمتر از ترمزهای کفشکی است.

• تعویض لنت ها به سهولت انجام می شود.

• تمام سطح لنت یکنواخت خورده می شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان