مسیر مایع خنک کاری سیلندر و پولک های بغل سیلندر

آب یا مایع خنک کاری در سیستم خنک کاری موتور خودرو، از طریق یک پمپ از رادیاتور به داخل موتور پمپاژ می‌شود. این مایع سپس از طریق شیارهای موجود در سیلندرها و سرسیلندر عبور می‌کند و گرمای تولید شده توسط احتراق را جذب می‌کند.

در قسمت سیلندر، مایع خنک کاری از طریق شیارهای موجود در سیلندر عبور می‌کند و گرمای تولید شده توسط پیستون و سیلندر را جذب می‌کند. این شیارها در قسمت بالایی سیلندر قرار دارند و به آن‌ها پولک سیلندر گفته می‌شود.

در قسمت سرسیلندر، مایع خنک کاری از طریق شیارهای موجود در سرسیلندر عبور می‌کند و گرمای تولید شده توسط سوپاپ‌ها و میل بادامک را جذب می‌کند. این شیارها در قسمت بالایی سرسیلندر قرار دارند و به آن‌ها پولک سرسیلندر گفته می‌شود.

پس از عبور از سیلندرها و سرسیلندر، مایع خنک کاری مجدداً به رادیاتور باز می‌گردد و گرمای خود را به هوا منتقل می‌کند.

در اینجا مسیر مایع خنک کاری سیلندر و پولک های بغل سیلندر آورده شده است:

  • پمپ آب

  • رادیاتور

  • ترموستات

  • بلوکه سیلندر

  • سرسیلندر

  • شیارهای موجود در سیلندر و سرسیلندر

  • پولک سیلندر

  • پولک سرسیلندر

در صورت خرابی پولک سیلندر یا پولک سرسیلندر، می‌تواند باعث نشت مایع خنک کاری شود. این امر می‌تواند باعث کاهش عملکرد موتور و آسیب به سایر قطعات موتور شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان