بهترین سیستم تعلیق در ماشین های ایران
پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع خودرو، کاربرد خودرو و بودجه مشتری. با این حال، به طور کلی میتوان گفت که بهترین سیستم تعلیق در ماشین های ایران، سیستم تعلیق مستقل چند اتصاله است.
سیستم تعلیق مستقل چند اتصاله پیچیدهترین نوع سیستم تعلیق مستقل است. در این سیستم، از چندین اتصال برای اتصال چرخ به شاسی استفاده میشود. این امر باعث بهبود فرمانپذیری و کنترل خودرو میشود.
برخی از خودروهای ایرانی که از سیستم تعلیق مستقل چند اتصاله استفاده میکنند عبارتند از:
- پراید: پراید از سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق محوری در عقب استفاده میکند.
- سمند: سمند از سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق چند اتصاله در عقب استفاده میکند.
- دنا: دنا از سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق چند اتصاله در عقب استفاده میکند.
- دنا پلاس: دنا پلاس از سیستم تعلیق مستقل چند اتصاله در جلو و عقب استفاده میکند.
- سورن: سورن از سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق چند اتصاله در عقب استفاده میکند.
- کراس اوورهای ایران خودرو: کراس اوورهای ایران خودرو، مانند دنا پلاس توربو و تارا، از سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق چند اتصاله در عقب استفاده میکنند.
البته، برخی از خودروهای ایرانی نیز از سیستم تعلیقهای دیگر استفاده میکنند. به عنوان مثال، پژو ۴۰۵ از سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق بازویی در عقب استفاده میکند. همچنین، پژو پارس از سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق محوری در عقب استفاده میکند.
در نهایت، بهترین سیستم تعلیق برای یک خودروی ایرانی، سیستم تعلیقی است که متناسب با نیازهای آن خودرو باشد. برای مثال، یک خودروی اسپرت نیاز به سیستم تعلیقی دارد که فرمانپذیری و کنترل خوبی داشته باشد. همچنین، یک خودروی خانوادگی نیاز به سیستم تعلیقی دارد که راحتی مناسبی داشته باشد.