عملکرد گیربکس At

عملکرد گیربکس at

گیربکس اتوماتیک (AT) یک نوع گیربکس است که بدون نیاز به راننده، دنده ها را به طور خودکار تغییر می دهد. AT از یک مجموعه چرخ دنده برای انتقال قدرت از موتور به چرخ ها استفاده می کند.

AT شامل یک سری اجزای است که عبارتند از:

  • کلاچ: کلاچ یک عنصر هیدرولیکی است که چرخ دنده ها را به هم متصل و جدا می کند.
  • توربین: توربین یک قسمت چرخشی است که توسط موتور چرخانده می شود.
  • مبدل گشتاور: مبدل گشتاور یک قطعه هیدرولیکی است که سرعت توربین را به سرعت چرخ دنده ها تبدیل می کند.
  • گیربکس: گیربکس مجموعه ای از چرخ دنده ها است که سرعت و گشتاور را بین موتور و چرخ ها تغییر می دهد.
  • کنترل کننده: کنترل کننده یک واحد الکترونیکی است که دنده ها را به طور خودکار تغییر می دهد.

AT با استفاده از یک سری سنسورها، سرعت موتور، سرعت چرخ ها و موقعیت پدال گاز را اندازه گیری می کند. کنترل کننده سپس از این اطلاعات برای تعیین اینکه کدام دنده باید انتخاب شود استفاده می کند.

AT نسبت به گیربکس دستی مزایای مختلفی دارد. آنها راحت تر هستند، نیازی به تعویض دنده ندارند و می توانند مصرف سوخت بهتری داشته باشند. با این حال، AT ها گران تر از گیربکس های دستی هستند و پیچیده تر هستند.

در اینجا برخی از مزایای استفاده از AT آورده شده است:

  • راحت تر: AT ها راحت تر از گیربکس های دستی هستند زیرا نیازی به تعویض دنده ندارند.
  • مصرف سوخت بهتر: AT ها می توانند مصرف سوخت بهتری نسبت به گیربکس های دستی داشته باشند زیرا می توانند دنده مناسب را برای شرایط رانندگی انتخاب کنند.
  • پیچیده تر: AT ها پیچیده تر از گیربکس های دستی هستند و احتمال خرابی آنها بیشتر است.
کارشناسی رنگ خودرو :  شتاب خودرو و عوامل موثر در آن

در مجموع، AT یک نوع گیربکس محبوب است که مزایای مختلفی نسبت به گیربکس دستی دارد. آنها راحت تر، مصرف سوخت بهتری دارند و پیچیده تر هستند. با این حال، آنها گران تر از گیربکس های دستی هستند.

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان