تشخیص رنگ خودروهای چپ شده

تشخیص رنگ خودروهای چپ شده

اگر در مورد خودروی دست دوم خود که اخیرا خریداری کرده اید، شک دارید یا به فکر خرید هستید، در ادامه بخوانید تا نحوه تشخیص ماشین چپی را دریابید. متأسفانه نمی توان به طور کامل یا 100 درصد اطمینان داشت که آیا یک وسیله  نقلیه در گذشته تصادف کرده است یا نه.  چرا که بسیاری از رانندگان آن را به شرکت های بیمه اتومبیل خود اعلام نمی کنند.

به عبارت دیگر، اگر سوابق بیمه ای وجود نداشته باشد، روش های شناخت بسیار کمی وجود دارد البته بستگی به این دارد که تعمیراتی که بر روی ماشین انجام شده است تا چقدر خوب بوده است. در صورتی که خسارت ناچیز باشد، بیشتر بیمه گذاران سعی می کنند وسیله ی نقلیه را تعمیر کنند.

کشف تاریخ تصادف می تواند یکی از دشوارترین موارد هنگام خرید خودروی مورد استفاده شده باشد. در حالی که هیج راه تضمینی برای پیدا کردن وجود ندارد، در اینجا نکاتی بیان می کنیم که به شما در تشخیص ماشین چپی کمک می کند.

خودروهایی که در تصادفات جاده ای دچار آسیب زیادی می شوند توسط تعمیرکاران، تعمیر می شوند اما این که شدت خسارت وارد شده چقدر بوده است و تعمیرات با چه کیفیتی انجام شده بر روی خودروها در هنگام خرید و فروش اثر می گذارد. گاهی مواقع پیش می آید که ماشین در شرایط خوبی است و از قیمت پایین تری نسبت به قیمت واقعی خود قرار دارد اینجاست که باید به ماشین شک کنید و به دنبال علت اینکه چرا قیمت آن اینقدر پایین است بگردید.

بررسی رنگ بدنه خودرو

بررسی رنگ بدنه خودرو

خودروهایی که در تصادفات چپ کرده‌­اند و روی سقف فرود آمده­‌اند، دچار آسیب­‌های جدی در ناحیه سقف و ستون­‌ها می‌­شوند. گاهی اوقات شدت این آسیب­‌ها در حدی است که مجبوربه تعویض سقف خودرو می شوند. هر چند که تعویض سقف همیشه نشانه چپی بودن خودرو نیست، چون ممکن است جسم سنگینی به سقف آن برخورد کرده باشد و مجبور به تعویض سقف شده باشند. در صورتی ­‌که سقف قابل تعمیر و صافکاری باشد، بعد از انجام تعمیرات عموماً آن را رنگ می‌­کنند.

در کارخانه ابتدا خودرو رنگ می­‌شود و بعد بقیه قطعات سوار می‌­شوند به همین دلیل چیزی به عنوان رنگ ­‌پاشیدگی به بقیه قسمت­‌ها نداریم. علاوه بر این، وقتی خودرو در کارخانه رنگ می­‌شود، در دمای بالا قرار می‌­گیرد و به اصطلاح، رنگ پخته می‌­شود به همین دلیل بافت بسیار یکنواخت و محکمی دارد و به راحتی از روی سطح جدا نمی­‌شود. وقتی خودروی تصادفی را می­‌خواهند رنگ کنند معمولاً فقط قسمت‌­های آسیب دیده را رنگ می­‌پاشند و مابقی قسمت­‌ها را می‌­پوشانند. به همین دلیل اگر درست دقت کنید می­‌توانید هم متوجه تفاوت رنگ در قسمت‌­های مختلف ماشین باشید و هم آثار پاشیدگی رنگ روی بخش داخلی لبه‌­ها، درزها، روی سیم­‌ها و … را مشاهده کنید.

بررسی شاسی خودرو

بررسی شاسی خودرو

شاسی ماشین در تصادفات سنگین و واژگونی خودرو دچار آسیب می‌­شود ولی احتمالاً شما قادر به تشخیص آن نباشید. آسیب به شاسی­‌ها باعث می‌­شود که زاویه‌­ها به هم بریزد و مشکلات زیادی بعداً برایتان ایجاد شود. این زاویه­‌های نادرست می‌­توانند باعث ساییدگی لاستیک‌­ها و بسیاری اتفاقات دیگر شوند. درست است که شما احتمالاً متوجه تغییر شکل شاسی خودرو و یا تعمیر آن نمی‌شوید ولی یک مکانیک با تجربه به خوبی این موارد را تشخیص می‌دهد.

بررسی سطوح بدون رنگ یا زنگ زدگی

بررسی سطوح بدون رنگ یا زنگ زدگی

قطعات ساختاری یک ماشین معمولا توسط مهره و پیچ در کنار هم قرار نمی گیرند. از این رو، کارهای تعمیر معمولا نیاز به جوشکاری دارند. نکته ی قابل توجه در مورد جوشکاری این است که برای اینکه به درستی انجام شود باید رنگ برداشته شود. این قطعات معمولا از جنس استیل ساخته شده اند که در صورت عدم رنگ آمیزی، به مرور زمان زنگ می زنند. کارهای تعمیر در مناطقی مانند موتور، مظنونان اصلی هستند و باید در بررسی آن دقت بیشتری به خرج داد.

جمع بندی

جمع بندی

افراد هوشمند همیشه یک قدم از حادثه جلوتر هستند. اگر شما صاحب خودرو هستید، برایتان آرزوی رانندگی بی‌خطر می‌کنیم. اما اگر از آن دسته افراد دانایی هستید که می‌خواهید علاج واقعه قبل از وقوع کنید، خرید بیمه بدنه می‌تواند بهترین راه برای آسودگی خاطر شما باشد.

به عنوان سخن پایانی باید به شما بگوییم که وقتی می­‌خواهید خودروی دست دوم بخرید، فهرستی از مواردی که باید بررسی شود، تهیه کنید و تک­‌ تک موارد را چک کنید. مورد دیگر اینکه حتماً پشت فرمان بنشینید و چند دقیقه ‌­ای با آن رانندگی کنید. احتمالاً تشخیص ماشین چپی برای شما در حین رانندگی راحت ‌تر می‌شود.

تشخیص ماشین چپی یکی از مواردی است که در کارشناسی خودرو باید به آن توجه شود . زیرا خرید ماشین چپی یا واژگون شده به دلیل مشکلات بعدی ، مطلقا توجیه اقتصادی ندارد. در صورت تصادف یا چپ شدن خودرو یکی از شدیدترین آسیب‌های ممکنه ، آسیب جدی بدنه و سقف و ستون ها است.
در این حالت خودرو به هر دلیلی اعم از خواب‌آلودگی راننده، برخورد با مانع و عدم کنترل، تعادل خود را از دست داده و از حالت تعادل خارج می‌شود.سپس به هر شکل ممکن روی زمین کشیده شد و یا غلت می‌خورد، در این حالت گفته می‌شود که اصطلاحاً خودرو واژگون شده است، اما بحث ترمیم و بازسازی بدنه در کشور با توجه به امکانات محدود آنقدر پیشرفت کرده است که خودروهای چپ کرده را به نحوی ترمیم و بازسازی می‌کنند که تشخیص آن‌ها از خودروی نو و سالم مشکل به نظر می‌رسد.

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان