واشر سر سیلندر در خودرو
واشر سر سیلندر در خودرو
کمپرسور سیلندر خودرو یک قطعه مکانیکی است که در سیستم تهویه مطبوع خودرو استفاده میشود. این قطعه وظیفه فشردهسازی گاز مبرد را دارد تا بتواند به راحتی در سیستم تهویه مطبوع جریان یابد و باعث کاهش دمای هوای داخل خودرو شود.
کمپرسور سیلندر خودرو معمولاً در قسمت جلوی موتور خودرو قرار دارد و به وسیله تسمه تایم به موتور متصل است. این قطعه از یک یا چند سیلندر تشکیل شده است که در داخل آن پیستونهایی با سرعت بالا حرکت میکنند. پیستونها با حرکت خود، گاز مبرد را فشرده میکنند و آن را به سمت اواپراتور میفرستند.
کمپرسور سیلندر خودرو یک قطعه مهم در سیستم تهویه مطبوع خودرو است و خرابی آن میتواند باعث اختلال در عملکرد سیستم تهویه مطبوع شود.
انواع کمپرسور سیلندر خودرو
کمپرسور سیلندر خودرو در انواع مختلف با ساختارهای مختلف تولید میشود. برخی از رایجترین انواع کمپرسور سیلندر خودرو عبارتند از:
کمپرسور سیلندر پیستون محوری: این نوع کمپرسور از یک یا چند سیلندر تشکیل شده است که در داخل آن پیستونهایی با حرکت محوری حرکت میکنند. پیستونها با حرکت خود، گاز مبرد را فشرده میکنند و آن را به سمت اواپراتور میفرستند.
کمپرسور سیلندر پیستون شعاعی: این نوع کمپرسور از یک یا چند سیلندر تشکیل شده است که در داخل آن پیستونهایی با حرکت شعاعی حرکت میکنند. پیستونها با حرکت خود، گاز مبرد را فشرده میکنند و آن را به سمت اواپراتور میفرستند.
کمپرسور سیلندر اسکرول: این نوع کمپرسور از دو صفحه اسکرول تشکیل شده است که با حرکت خود، گاز مبرد را فشرده میکنند.
علائم خرابی کمپرسور سیلندر خودرو
خرابی کمپرسور سیلندر خودرو میتواند باعث بروز علائم مختلفی شود، از جمله:
خنک نشدن هوای داخل خودرو
صدای غیرعادی از کمپرسور
نشت مبرد از کمپرسور
گرم شدن بیش از حد کمپرسور
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.